Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2021, 00:08

 2834  Uma
En ik vond dan weer dat beiden die opdracht amper beter hadden kunnen doen en dat er dus niet gemold is.
Jay-Lo zag Annelotte mollen, Chicawah zag Lennart mollen, ik vond dat geen van beide molde.

Twee van ons drie zijn fout, maar wie?

Als Annelotte de Mol was: Goed geprobeerd om sprookjesobjecten fout te leggen, maar geplooid voor Lennart? Flauw.
Als Lennart de Mol was: Goed geprobeerd om sprookjesobjecten fout te leggen, maar geplooid voor Annelotte? Flauw.
Als Sven de Mol was: Geen mollehedrah bij de kiezelsteentjes mogelijk..

Al zeg ik er hier dan ook met plezier nog eens bij dat het me érg moeilijk lijkt om te mollen in een opdracht waar je in duo bent. Want dan valt je gedrag keihard op bij de andere persoon.
Tenzij natuurlijk dat je perfect weet dat de andere persoon Philip verdenkt en jou vertrouwt.. Maar dan zou je toch net véél beter moeten kunnen mollen? Je hebt het vertrouwen van de ander al, waarom buit je dat dan niet beter uit?

Dit gezegd zijnde:
- Als de Mol Sven is, dan is zwijgen over een kippenboutje toch maar heel beperkt als mollengedrag.
- Als de Mol Sven is, dan had hij nooit naar buiten mogen gaan met Philip.

Dus voor elke kant van het verhaal valt wel wat te zeggen.
De eindconclusie lijkt me dat de Mol niet hoefde te mollen met dank aan Lennarts 10k euro.
Tenzij Lennart natuurlijk zélf de Mol is en dat helemaal had voorzien en die 10k euro eruit haalde net doordat hij wist dat de anderen hem vertrouwden, zichzelf zo wat ademruimte gevend... In dat geval: meesterlijk gedaan.
Gebruikersavatar

martin.janssen08 mei 2021, 01:45

 178
En volgens mij heb je ook veel minder stenen nodig als je op het midden van een pad waar je af moet slaan hoek maakt met het spoor i.p.v. een pijl te tekenen.
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2021, 09:01

 3423  Yens
We weten dat het nodig was dat Sven en Philip moesten aankomen in de villa, om de volgende proef te kunnen uitvoeren. Dus zou ik denken dat de tactiek is om ze te vertragen, dan ging hun te winnen geld (weet niet meer hoeveel het was) verloren en kon daarna de volgende opdracht uitgevoerd worden. Goed geprobeerd dus, maar niet gelukt omdat Annelotte het laatste deel wou doen (stenen leggen).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 mei 2021, 09:20

 767  Yens
@Jansen Er zullen ook wel andere oplossingen geweest zijn voor als Philip en Sven de villa niet gevonden hadden, zodat de verstop-opdracht wel nog kon doorgaan.
Gebruikersavatar

foxhunter08 mei 2021, 09:47

 100  Sven
Annelotte legde veel moeilijke sprookjes goed o.a. de gouden bal, maar legde de vlecht bij repelsteeltje met motivatie weven van haar.
Lennart zegt dat het de gouden draad moet zijn, maar komt niet met een motivatie waarom.
Daarna de gemakkelijke items. Tot slot nog twijfel over de appels en de knuppel. Annelotte die weet het niet, vrouw Holle is niet zo bekend, maar laat het aan Lennart over. Hij legt het goed, maar Annelotte gaat er niet tegenin.
Annelotte heeft veel sprookjes kennis, legt veel goed en test Lennart. Als Lennart wilde mollen dan kon dat hier niet zonder op te vallen.
Annelotte heeft 1 poging gedaan iets fout te leggen, maar legt verder alles goed. Prima gespeeld door Annelotte, maar wel kandidaats.
Gebruikersavatar

AlleTaupe08 mei 2021, 09:56

 58  Yens
Ik zie Annelotte eerder als fanatieke kandidate, die beseft dat er misschien een instinker in het spel zit en daardoor de vlecht direct bij Repelsteeltje legt, omdat in haar hoofd al direct die vlecht bij meerdere sprookjes kan passen. Zoiets als "ze gaan ons hier niet liggen hebben, die vlecht past ook bij Repelsteeltje"
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2021, 12:45

 8153
Die vlecht pas toch helemaal niet bij Repelsteeltje? Er moest van stro goud gesponnen worden. Daar kwam geen vlecht aan te pas. Alleen de spoel met gouden draad past dus bij Repelsteeltje.
Gebruikersavatar

Cedric08 mei 2021, 12:54

 2834  Uma
Jansen schreef: 08 mei 2021, 09:01 We weten dat het nodig was dat Sven en Philip moesten aankomen in de villa, om de volgende proef te kunnen uitvoeren. Dus zou ik denken dat de tactiek is om ze te vertragen, dan ging hun te winnen geld (weet niet meer hoeveel het was) verloren en kon daarna de volgende opdracht uitgevoerd worden. Goed geprobeerd dus, maar niet gelukt omdat Annelotte het laatste deel wou doen (stenen leggen).
Neen toch?
Dat was sowieso de verblijfplaats voor die nacht, dus of ze nu die villa bereikten of op een dwaalspoor waren gebracht en elders belandden, uiteindelijk zouden ze toch sowieso naar de villa gebracht worden. Enige verschil is dat het dan misschien een kwartier of een halfuur later zou zijn, maar de verstoppertje-opdracht kon sowieso altijd plaatsvinden, ongeacht of de kiezelsteentjes hen naar de villa leidden of niet.
Gebruikersavatar

Jansen08 mei 2021, 13:12

 3423  Yens
Dus als ze daar een aantal uren later waren aangekomen of wie weet zelfs als ze het spoor helemaal bijster waren, kon volgens jou dan de verstoppertjes opdracht dan maar plaatsvinden?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2021, 13:36

 8153
@Jansen In principe wel natuurlijk.
Maar in het geval Sven en Philip verdwaald waren en laat arriveerden, of men hen had moeten ophalen, dan was het misschien wel erg laat (en al donker) geweest. Leg hen dan maar op een geloofwaardige manier uit dat Lennart en Annelotte nog bezig zijn met het 2de deel van hun opdracht... 😉
Gebruikersavatar

joeri.michiels08 mei 2021, 13:50

 176  Sven
@chicawah.janssen Sven en Philip wisten niet wat de anderen moesten doen dus dat kon perfect een late opdracht zijn. Het is niet de eerste keer dat ze een avond-/nachtopdracht geven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mei 2021, 13:56

 8153
@joeri.michiels Akkoord, maar ze wisten wel dat Hansje en Grietje ochtends al op pad waren gegaan. Een tweedelige opdracht die 's ochtends start en laat op de avond nog bezig is, dat zou toch vreemd zijn?
Nu ja. We zijn in dit topic intussen verzeild in muggenzifterij denk ik.