Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge07 mei 2021, 17:08

 98  Uma
Jansen schreef: 02 mei 2021, 22:25 Lennart had voor het tweede deel van het traject maar liefst 800+ steentjes en toch slaagt hij er niet in om een duidelijk spoor te leggen (hierdoor verliezen Sven en Philip tijd). Toen ze de weg terugvonden (tijd was toen 45:?? minuten) hebben ze de rest van het traject fluitend afgelegd want ze waren op minder dan een uur (59:??) bij het huis. Natuurlijk had Annelotte het laatste deel gelegd. Het was ook opvallend dat Annelotte ineens vroeg om de steentjes aan haar te geven.
Maar waarom zou Lennart dan Annelotte verbeteren bij Rapunzel <-> Repelsteeltje?
Als Lennart De Mol is gaat hij toch gewoon direct mee in dat verhaal en legt hij de vlecht toch gewoon bij Repelsteeltje?
Ze moesten maar één fout maken en ze konden hun spoor verderzetten met broodkruimels, wat het voor Sven en Philip in het schemerdonker haast onmogelijk maakte de weg te vinden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2021, 17:19

 8153
Sven en Philip moesten aankomen in het huis, anders kon het verstoppertje niet doorgaan.
En dus... heet de mol Hansje of Grietje. 🙂
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 07 mei 2021, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2021, 17:19

 3423  Yens
@mario.vanwaeyenberge
Volgens mij had Lennart een vermoeden dat Annelotte hem daar aan het testen was. Zelf iets verkeerd zeggen om te zien of je medekandidaat er in mee gaat of je verbeterd. Hij heeft toen waarschijnlijk eieren voor zijn geld gekozen en gedacht ik probeer het dadelijk wel door het stenen spoor verkeerd te leggen. Ook dacht ik dat de broodkruimels pas in het verhaal kwamen na hun tweede opdracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2021, 17:21

 8153
@Jansen Inderdaad. Bij het peperkoeken huisje konden ze kiezels verdienen. Bij de 2de opdracht waren het kiezels bij alles juist en brood indien niet juist.
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2021, 17:22

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: 07 mei 2021, 17:19 Sven en Philip moesten aankomen in het huis, anders kon het verstoppertje niet doorgaan.
En dus... heet de mol Hansje of Grietje. 🙂
Waarde collega, zo had ik het nog niet bekeken... 😉 .
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge07 mei 2021, 17:31

 98  Uma
Jansen schreef: 07 mei 2021, 17:19 @mario.vanwaeyenberge
Volgens mij had Lennart een vermoeden dat Annelotte hem daar aan het testen was. Zelf iets verkeerd zeggen om te zien of je medekandidaat er in mee gaat of je verbeterd. Hij heeft toen waarschijnlijk eieren voor zijn geld gekozen en gedacht ik probeer het dadelijk wel door het stenen spoor verkeerd te leggen. Ook dacht ik dat de broodkruimels pas in het verhaal kwamen na hun tweede opdracht.
De sprookjes verbinden met de objecten wás ook de tweede opdracht hé 😉
Nu goed, het zou zeer goed kunnen dat Annelotte Lennert wou testen, maar toch...
Nu goed, ik geef grif toe dat ik in een Annelotte-tunnel zit, al sinds aflevering 2. Voorlopig blijf ik erbij dat Annelotte de mol is 😃 (but I've been wrong before, en dit jaar vind ik het een hele moeilijke)

chicawah.janssen schreef: 07 mei 2021, 17:19 Sven en Philip moesten aankomen in het huis, anders kon het verstoppertje niet doorgaan.
En dus... heet de mol Hansje of Grietje. 🙂
En wie zij direct dat ze Grietje wou zijn? Net zoals ze ook als eerste zei dat ze bij klassieke muziek wou zitten en dat ze wou bingewatchen omdat ze een beetje verkouden was? Inderdaad! Toch wel 3 x sleutelposities om veel geld te winnen/de boel in de war te sturen. 😃
(tunnelvisie, ik zeg het 😉)
Gebruikersavatar

Jansen07 mei 2021, 17:46

 3423  Yens
@mario.vanwaeyenberge
Je argumenten houden steek, zeker, maar het was Annelotte wel die het laatste spoor gelegd heeft en we hebben gezien dat Sven en Philip dat stuk fluitend hebben afgelegd. Wat ik me wel afvraag is wat je dan doet met het feit dat Annelotte met kop en schouder bovenaan staat in de "follow the money"? Ik vind Annelotte een heel sympathiek meisje, maar haar "molpogingen" zijn vanuit mijn oogpunt maar heel halfhartig. Ze heeft lang op mijn radar gestaan samen met Lennart, maar de laatste afleveringen (vanaf de puzzelproef) komt ze bij mij toch vooral over als een heel gedreven kandidaat. Ook, bij die opdracht samen met Lennart en Jasmien (adem inhouden onder water) vond ik het geen goede tactiek wegens te veel in de kijker te lopen. Ze was in mijn ogen toen heel duidelijk in paniek, zelfs tot tranen toe bewogen. Ik heb het toen al gezegd, als dit een act was, dan heeft ze echt wel haar roeping gemist.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2021, 17:53

 8153
Jansen schreef: 07 mei 2021, 17:46 Ook, bij die opdracht samen met Lennart en Jasmien (adem inhouden onder water) vond ik het geen goede tactiek wegens te veel in de kijker te lopen. Ze was in mijn ogen toen heel duidelijk in paniek, zelfs tot tranen toe bewogen. Ik heb het toen al gezegd, als dit een act was, dan heeft ze echt wel haar roeping gemist.
En dan haar uitzinnige vreugde toen ze erin geslaagd was het vliegtuigje in de lucht te houden en door het parcours te loodsen!

mario.vanwaeyenberge schreef: 07 mei 2021, 17:34 En wie zij direct dat ze Grietje wou zijn?
Dit lag nogal voor de hand aangezien zij de enige vrouw was.
SPOILER
Gebruikersavatar

Yvo07 mei 2021, 18:11

 1111  Uma
Jansen schreef: 07 mei 2021, 17:46Wat ik me wel afvraag is wat je dan doet met het feit dat Annelotte met kop en schouder bovenaan staat in de "follow the money"?
Als Lennart geen €10 000 uit de pot heeft gehaald, dan stond Lennart waarschijnlijk bovenaan en was Annelotte tweede.
Het is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis van De Mol dat er zoveel geld in één keer eruit gaat. Hier moet je ook rekening mee houden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mei 2021, 18:21

 8153
@Yvo Davy heeft die 10.000 van Lennart niet meegenomen in zijn berekening en ze apart vermeld.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge07 mei 2021, 19:00

 98  Uma
Jansen schreef: 07 mei 2021, 17:46 @mario.vanwaeyenberge
Je argumenten houden steek, zeker, maar het was Annelotte wel die het laatste spoor gelegd heeft en we hebben gezien dat Sven en Philip dat stuk fluitend hebben afgelegd. Wat ik me wel afvraag is wat je dan doet met het feit dat Annelotte met kop en schouder bovenaan staat in de "follow the money"? Ik vind Annelotte een heel sympathiek meisje, maar haar "molpogingen" zijn vanuit mijn oogpunt maar heel halfhartig. Ze heeft lang op mijn radar gestaan samen met Lennart, maar de laatste afleveringen (vanaf de puzzelproef) komt ze bij mij toch vooral over als een heel gedreven kandidaat. Ook, bij die opdracht samen met Lennart en Jasmien (adem inhouden onder water) vond ik het geen goede tactiek wegens te veel in de kijker te lopen. Ze was in mijn ogen toen heel duidelijk in paniek, zelfs tot tranen toe bewogen. Ik heb het toen al gezegd, als dit een act was, dan heeft ze echt wel haar roeping gemist.
Die follow the money vind ik op zich niet zo waardevol. Een mol kan zelf geld verdienen en er toch voor zorgen dat anderen geld verliezen.
Bijvoorbeeld bij het pianospelen: leer Kevin een fout nummer aan en speel het zelf correct. Resultaat: door jou toedoen is er 1000€ minder verdient, maar je hebt zelf ook wel 1000€ verdient. Dus in de follow the money-topic zou Kevin de groep 1000€ hebben gekost en Annelotte de groep 1000€ hebben opgebracht. Terwijl, als ze daar de mol was heeft ze de groep niets opgebracht.
Twee voorbeelden uit het verleden waar dit gepoogd werd:

Zuid-Afrika: De kandidaten moesten hun zak met kledij, waar kaartjes van de Zuid-Afrikaanse vlag opstond opduiken. Het plan was toen dat Eline haar zak daadwerkelijk zou opduiken, en tegelijk de kaartjes aan de zak van de andere kandidaten zou omruilen zodat de anderen een foute zak zouden opduiken. Dat plan mislukte, want Eline kreeg een angstaanval. Maar had het gelukt was het resultaat: Eline duikt haar zak op en wint geld. Twee andere kandidaten duiken de verkeerde zak op en verliezen geld. Eline is de held van de dag, want ze heeft geld opgebracht.

Vietnam: De Vietcong-tunnels: Liesbet wou kokers, waaronder een bomkoker, verwisselen en zelf een geldkoker nemen. Ook dit plan faalde door technische problemen, maar zonder het technisch mankement was het resultaat: Liesbet verdient geld. Een andere kandidaat blaast zichzelf op en verliest al het geld. Liesbet zou de held van de dag geweest zijn, want geld verdient en de andere kandidaat wordt verdacht.


Lennart laat veel geld liggen, maar telkens door zijn eigen toedoen, bijvoorbeeld bij de hypnose. Ik denk niet dat de mol zo hard zichzelf in de schijnwerpers plaatst. Zelfde met 10K uit de pot nemen.

En tijdens het dominospel is het Annelotte die Lennart probeert te overhalen om voor pasvragen te kiezen en ook Annelotte die uiteindelijk een fout maakt met de origami-hond, ondanks dat Lennert daar de juiste instructies had gegeven en ze gewoon nog de staart naar achter moest plooien.