Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy02 mei 2021, 20:01

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De vier deelnemers verlaten de hoofdstad en trekken naar het nabijgelegen Friedrichswalde, waar Gilles op zoek is naar twee vertellers en twee kandidaten die Hansje en Grietje willen naspelen. Deze laatste krijgen een kaart en moeten een route van zo'n 8km door het sprookjesbos volgen die hen naar Villa Landidyll leidt. Onderweg moeten ze voor de vertellers een spoor nalaten met kiezelsteentjes. Hun voorraad is echter beperkt en daarom zijn er op hun pad ook twee plaatsen waar ze met een opdracht extra stenen kunnen bekomen. Bij het huisje van snoep krijgen Hans en Grietje per lekkernij die ze opeten 15 keien. Daarnaast staan in het bos 10 voorwerpen die het duo moet linken aan sprookjes van de gebroeders Grimm. Als dit hen binnen de 10 minuten lukt, verdienen ze extra kiezelstenen. Er kan 2000 euro verdiend worden als de vertellers binnen anderhalf uur via het kiezelspoor van Hansje en Grietje de villa weten te bereiken.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2021, 20:47

 184  Sven
Ik zit in de Sven tunnel, maar bedenk me dat dit zo'n typische proef is voor de mol om steentjes onduidelijk achter te laten (Lennart). Wat een moeilijk jaar!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2021, 20:49

 8153
Vaak liep Annelotte voorop en scheen ze niet te checken of Lennart de steentjes wel juist legde, maar aangezien Sven en Philip er geraakt zijn zullen ze wel juist gelegen hebben.
Gebruikersavatar

elien.geerts02 mei 2021, 21:48

 3  Uma
Ik vond het wel opvallend dat Lennart hier kiezeltjes liet vallen.
Gebruikersavatar

Jansen02 mei 2021, 22:25

 3423  Yens
Lennart had voor het tweede deel van het traject maar liefst 800+ steentjes en toch slaagt hij er niet in om een duidelijk spoor te leggen (hierdoor verliezen Sven en Philip tijd). Toen ze de weg terugvonden (tijd was toen 45:?? minuten) hebben ze de rest van het traject fluitend afgelegd want ze waren op minder dan een uur (59:??) bij het huis. Natuurlijk had Annelotte het laatste deel gelegd. Het was ook opvallend dat Annelotte ineens vroeg om de steentjes aan haar te geven.
Gebruikersavatar

Cedric02 mei 2021, 22:27

 2834  Uma
In opdrachten per 2 is het ook gewoon erg moeilijk om te Mollen lijkt me. Had Lennart de kiezels fout gelegd, dan had Annelotte het gezien. Had Annelotte de sprookjesvoorwerpen fout gezegd, dan had Lennart dat door. Had Philip een sprookje fout verteld, dan had Sven het opgemerkt (en omgekeerd). Et cetera.

Ik denk dat de Mol hier gewoon handig gebruik maakte van de weggevallen 10.000€ om eens voluit te gaan. Zeker aangezien niemand hem/haar verdacht op dat moment.
Gebruikersavatar

The Walloon02 mei 2021, 22:32

 20  Uma
@Jansen de tijd die je ziet als ze het huis binnen komen is voor het uurtje verstoppertje. We weten enkel dat ze op tijd waren, maar niet hoeveel tijd ze nog over hadden voor de wandeling.
Gebruikersavatar

IkBenDeMol03 mei 2021, 05:39

 287
Ik meen mij te herinneren dat Philip iets zegt in de trant van "We zitten op het juiste spoor." en dat Sven daarop antwoordt "Ik denk dat ik ook op het juiste spoor zit." Duidelijk een verwijzing naar zijn 'hoofdverdachte' Philip dus en niet iets dat een mol zou zeggen voor mij.
Gebruikersavatar

Yvo03 mei 2021, 14:20

 1111  Uma
Dit en de sprookjes voorlezen vond ik een fantastische opdracht!
Eindelijk doen ze eens wat meer met de Germaanse geschiedenis en cultuur waar Duitsland rijk aan is.
De gebroeders Grimm waren zoals de meesten wel zullen weten Duitsers en gaven hun 201 sprookjes en 10 kinderlegenden uit vanaf 1812.

De atoombunkerproef had natuurlijk ook met geschiedenis te maken.
Ook de flight simulator proef bouwde verder op dat stukje geschiedenis waar werd verteld over Otto Lilienthal,
de Duitse luchtvaartpionier.
Gebruikersavatar

lucu03 mei 2021, 18:30

 551  Sven
IkBenDeMol schreef: 03 mei 2021, 05:39 Ik meen mij te herinneren dat Philip iets zegt in de trant van "We zitten op het juiste spoor." en dat Sven daarop antwoordt "Ik denk dat ik ook op het juiste spoor zit." Duidelijk een verwijzing naar zijn 'hoofdverdachte' Philip dus en niet iets dat een mol zou zeggen voor mij.
Afbeelding


Ik vrees dat de interpretatie van deze korte dialoog sterk varieert naargelang van wie je verdenkt als mol.

Tegenover de stelling dat Svens uitspraak een duidelijke verwijzing is naar zijn hoofdverdachte Philip, kan je met evenveel reden de stelling verdedigen dat Sven, als mol, wetende dat 1) Philip op de foute mol zit, en 2) Philip in de waan is dat Sven hem verdenkt, die waan levend houdt door te suggereren dat hij Philip nog steeds verdenkt.

Gevolg: 1) Philip waant zich redelijk veilig en is er waarschijnlijk van overtuigd dat hij meer kansen maakt op de finale dan Sven, die zeker op de foute mol zit, en 2) Sven kan zich als mol erg prettig en veilig voelen bij deze situatie...

En dus is het wederwoord van Sven volgens deze interpretatie wèl wat een mol zou zeggen in dit soort situaties.
Het is maar hoe je het bekijkt...

In een ander topic heb ik gelezen dat het gedrag van Philip en Sven sterk herinnert aan Bart en Christian vorig jaar. Ook dat is een mogelijke interpretatie: ze verdenken misschien elkaar en zitten beiden op de foute mol.
Gebruikersavatar

tududududududuuu06 mei 2021, 22:03

 44
chicawah.janssen schreef: 02 mei 2021, 20:49 Vaak liep Annelotte voorop en scheen ze niet te checken of Lennart de steentjes wel juist legde, maar aangezien Sven en Philip er geraakt zijn zullen ze wel juist gelegen hebben.
Ze maken inderdaad wel een leuk team samen, onze Hans en Grietje #Annolotl