Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy02 mei 2021, 20:02

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Terwijl de andere kandidaten in het bos lopen, gaan de twee vertellers naar de plaatselijke bibliotheek. Daar moeten ze twee bekende Grimm-sprookjes voorlezen aan vier kinderen; 'Hansje en Grietje' en 'Sneeuwwitje'. Ze krijgen hiervoor een Duits sprookjesboek waarvan er enkele passages zijn weggelaten. Die moeten ze, o.a. met de hulp van woordenboeken, zelf zien aan te vullen. Na elk sprookje stelt Gilles de kindjes een vraag over het voorgelezen sprookje. Voor elk goed antwoord dat zij kunnen geven komt er 1000 euro bij in de groepspot.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

charlotte.deblauwe02 mei 2021, 20:06

 18  Sven
Iemand ook gezien dat Lennart de zot is? ... of zou da echt er te dik op liggen😜
Gebruikersavatar

anja.mathijs02 mei 2021, 20:13

 391  Uma
Doornroosje had ik daarstraks al met Annelotte gelinkt !
Gebruikersavatar

IkBenDeMol02 mei 2021, 20:18

 287
Zag ik daar in een glimps een ontgoochelde Sven?
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2021, 20:20

 184  Sven
Waar of wanneer was Sven ontgoocheld?
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 15:00

 3423  Yens
Je kan je misschien ook de vraag stellen waarom nu net Philip en Sven dat kinderen voorlezen hebben moeten doen? Op hun leeftijd zit de inhoud van sprookjes waarschijnlijk al wat verder weg in hun geheugen terwijl voor de youngsters (Annelotte en Lennart) dat waarschijnlijk nog redelijk vers in hun geheugen zit. Bij de verdeling van de opdrachten was Annelotte de eerste die reageerde en direct daarna sprong Lennart op de kar om de bosopdracht te doen. Misschien heeft de mol hier er voor gezorgd dat de twee "oudere" heren de voorleesopdracht moesten doen?

PS. Far fetched misschien, maar toch niet onmogelijk denk ik...
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 15:33

 2834  Uma
Wel een goeie 'toevalligheid' dat net de 2 kandidaten die het beste Duits spreken ook de verhaaltjes moesten voorlezen..

Anderzijds, met of zonder goed voorlezen, het resultaat was hetzelfde geweest denk ik.
Dat kippenboutje, dat weet geen kat. Enkel de gebroeders Grimm zélf weten dat nog denk ik.
En de appel.. Tjah, wie dát niet weet heeft nog nooit ook maar iets van Sneeuwwitje gehoord of gezien.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren03 mei 2021, 15:36

 79  Uma
Ik vond juist beide vragen heel gemakkelijk, als die kinderen die sprookjes kenden (wat waarschijnlijk het geval was), wisten ze perfect het antwoord. Allicht mochten ze enkel antwoorden indien het juiste antwoord effectief door Sven en Philip vermeld was.
Gebruikersavatar

katrin.schäfer03 mei 2021, 16:03

 24
ik zou dat ook geweten hebben met dat kippenboutje. Ik dacht ook, dat moeten de kinderen toch zo weten maar mss is dat niet meer zo tegenwoordig. Konden ze de kinderen anders niet ook laten helpen? Zo op die manier: "Und was meint ihr, was hat die Hexe dann gesagt?" (ook dat had ik geweten: "knusper knusper knäuschen, wer knuspert an meinem Häuschen?")
Gebruikersavatar

Cadfael03 mei 2021, 16:15

 229  Uma
Tegenwoordig kennen de meeste mensen ook de vrolijke Disneyversies, en niet meer de grimmige Grimm-versies van de sprookjes.