Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT08 mei 2021, 16:34

 767  Yens
Het zou ook kunnen dat ze 'takje' misschien ook hadden goedgekeurd als antwoord, maar hier hadden Philip en Sven gewoon niets verteld over het afleidingsmanoeuvre van Hans om de heks te misleiden, dus was het antwoord sowieso fout.
Gebruikersavatar

Yvo08 mei 2021, 20:08

 1111  Uma
lucu schreef: 08 mei 2021, 11:47Ik snap de verwarring. Van alle volkssprookjes, ook die van de gebroeders Grimm, bestaan er talloze bewerkingen en vertalingen, ook in het Nederlands. In de ene versie is het een takje, in de andere een kippenbotje. Eigenlijk was dit best een lastige vraag in vergelijking met de vraag die over Sneeuwwitje werd gesteld.
The thought crossed my mind. Daar had ik ook al aan gedacht.
Gebruikersavatar

janeen.janssens09 mei 2021, 11:08

 30  Bert
[quote

Met andere woorden, Sven leest umlauten waar die niet eens staan!
[/quote]

Rechtvaardigt misschien de mogelijke hint in Ravensburger. Als je die letters 'puzzelt' krijg je Sven (e)r Rauber g (9?)
Enkel de umlaut ontbreekt in het correcte Duitse woord voor rover.

Ook braut Sven raubt🙂. Bij werkwoord vervoeging wel geen umlaut nodig.
Gebruikersavatar

filiep.portugees09 mei 2021, 11:54

 407  Uma
Die eerste is toch geen goed Duits?
En als je letters tussen haakjes mag zetten omdat je er nog een paar over hebt, dan kan ik wel heel veel combinaties maken.
Zoals TRAUE NIE SVEN (met nog wat overschot).
Ik ga er toch van uit dat je alle letters moet gebruiken tot en met aflevering 7, eventueel ook die van aflevering 8 nog.

Die 2e klopt ook niet.
Zit je nog met een I over, 2 V's die je niet gebruikt, en je hebt nog 2 B's te weinig...