Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo05 mei 2021, 10:28

 1111  Uma
@chicawah.janssen En ik kan me niet voorstellen dat Lennart de mol is 😛.
In mijn ogen is hij er niet voor gekwalificeerd. Sven zou het misschien nog kunnen zijn. Maar Lennart?
Lennart had ik van bij het begin al geëlimineerd als potentiele mol net zoals Samina.
Net zoals niet iedereen kalm genoeg is om politie agent te zijn...
Net zoals niet iedereen een vaste hand heeft om kapper/kapster te zijn...
Niet iedereen kan de mol zijn. Je moet bepaalde competenties hebben.
Stressbestendig zijn, je cool houden, niet direct panikeren, onder de radar kunnen blijven en het een beetje slim aanpakken.
En die zie ik niet bij Lennart. Lennart is voor mij zoals Hanne in het seizoen van 2016.
Ze heeft het niet in zich om de mol te zijn. Voor mij is Lennart ook zo.
Maar goed, ieder zijn gedacht 😉.
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur05 mei 2021, 13:34

 20
Skaeg schreef: 05 mei 2021, 09:27 Het kan zijn dat ze daar Lennart aan't testen was.
Als kandidaat kan je uw partner in de proef ook es testen, en kijken of de potentiële mol dan erin mee gaat of niet. Om het dan op't einde te corrigeren.

Ja sorry, misschien zit ik teveel in een Annelotte is kandidaat-tunnel.. ik ga hier stilletjes afdruipen als ik het op dat vlak fout zou hebben 😂.

Het is een vlieger die voor beide theorieën opgaat 😎
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 mei 2021, 13:38

 767  Yens
Wel een beetje raar dat de vele goede acties die Lennart in deze aflevering doet nu worden neergezet als "hij mag zich ook eens onverdacht maken" of "ter compensatie van de € 10.000"... Dat laatste is al zeker niet wat een mol moet doen in mijn ogen en ik vind dat hij wel heel veel goede dingen doet in deze aflevering om zich zogezegd onverdacht te maken.
Gebruikersavatar

Skaeg05 mei 2021, 13:53

 108
Vind ik ook. Is een beetje zoals een compensatie-scheidsrechter die anders reageert na een onterechte penalty. Klopt niet & mag geen excuus zijn. Zou ik een zwakte vinden & unfair tegenover de overige kandidaten die echt nog op zoek zijn naar de mol.
Gebruikersavatar

filiep.portugees05 mei 2021, 19:43

 407  Uma
Yvo schreef: 03 mei 2021, 20:04 In het begin wel. Later heeft Annelotte die vlecht bij Rapunzel gelegd. Dus dat was wel correct uiteindelijk.
Ik denk dat de stem van Gilles zei "uiteindelijk komt de vlecht toch bij Rapunzel terecht", of iets dergelijks.
Op die manier wordt mooi in het midden gelaten wie daar de doorslag toe gegeven heeft.
Ik had de indruk dat zij probeerde de proef te doen mislukken door die vlecht verkeerd te leggen.
Gebruikersavatar

Yvo05 mei 2021, 20:17

 1111  Uma
@filiep.portugees Hmm, zou goed kunnen.
Gebruikersavatar

magali.dereu06 mei 2021, 08:23

 184  Sven
Noem het tunnelvisie, maar ik kan me écht écht écht niet voorstellen dat Annelotte een proef bewust probeert te laten mislukken. 😜
Gebruikersavatar

filiep.portugees06 mei 2021, 08:31

 407  Uma
Eventjes opnieuw gecheckt.
Annelotte doet hier toch wel haar best om de opdracht te doen mislukken.
Lennart gaat bij Repelsteeltje direct voor de gouden spoeldraad (juist).
Antwoord van Annelotte : "Ja, maar ik denk dat gij dat niet gaat weten."
Ze wil hem dus het gevoel geven dat zij die sprookjes beter kent.
"Dat is die vlecht daar.", waarna ze naar die typische vlecht verwijst van Rapunzel.
"Over het weven van haar. Ik weet niet meer exact hoe dat gaat", zegt ze.
Dus enerzijds geeft ze de indruk dat ze het beter weet, maar anderzijds kan ze het ook niet uitleggen.
Lennart besluit dan eerst die voorwerpen te doen waarover ze zeker zijn.
De afbeelding met de genezende tranen, daar komt Annelotte weer op de proppen met Rapunzel, weer fout dus, want we weten dat de opdracht geslaagd was, en de vlecht moest bij Rapunzel liggen...
En dan zegt ze "Ik ben er dan ook zeker van dat die vlecht van Repelsteeltje is."
Ze gaat hem halen en pakt hem in haar handen.
Dat is ook weer zo'n manipulatieve manier van doen, vastpakken en bij zich houden.

Ze blijven twijfelen.
Lennart zegt "Die gouden draad bij Repelsteeltje natuurlijk".
En opnieuw trekt ze het in twijfel : "Waarom denk je dat een gouden spoeldraad bij Repelsteeltje hoort?"
"Ik weet dat Rapunzel genezende tranen heeft, die kan iets genezen met haar tranen", zegt ze.
En Lennart blijft herhalen dat die typische vlecht bij Rapunzel hoort.
Ze blijft dus hardnekkig de verkeerde richting uitsturen.
"Ja, 't is dat dat ik niet zo goed weet", zegt ze.

Stem van Gilles "Uiteindelijk komt de vlecht toch bij Rapunzel terecht".

Kortom, Annelotte heeft hier zitten pushen dat het geen naam heeft, om die vlecht bij Repelsteeltje te leggen.
Dat is haar niet gelukt, en zie, de opdracht is geslaagd.

Als ze de TV moesten aanzetten, ging Lennart dat doen.
Annelotte stuurt even later een SMS : "Ik kom helpen".
Leg mij eens uit hoe je kunt "helpen" bij zoiets.
Er is maar één afstandsbediening, en één TV.
Helpen om ontdekt te worden, dat kan natuurlijk altijd...

Trouwens, in de opdracht waarin ze zich moesten verstoppen, stelde zij op het einde voor om eventjes het slot te testen.
Lennart wou dat niet.
Ze had makkelijk kunnen "per ongeluk" de kastdeur bewegen op het moment dat Philip en Sven binnenkwamen.

Annelotte heeft zich in die voorlaatste aflevering toch echt wel verdacht gemaakt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mei 2021, 08:56

 8153
En dat is, zoals met zowat alles bij De Mol, vatbaar voor verschillende interpretaties: ofwel is Annelotte de mol, ofwel is ze niet de mol en probeert ze Lennart te doen denken dat ze het wel is. Indien het laatste, dan zou je daaruit kunnen concluderen dat ze Lennart niet verdenkt - wat dus inderdaad zo is.
Maar ik kan mij niet zo onmiddellijk nog proeven herinneren waarbij Annelotte niet haar best deed.
Gebruikersavatar

filiep.portugees06 mei 2021, 08:59

 407  Uma
Bij de hondjes tellen proef bracht ze de anderen in de war met haar 6 teven / 7 teven.
En ik herinner mij nu niet meer wie het was, in aflevering 1, langs welke kant kon Noah voorbij de laatste linie glippen?
Was dat ook Annelotte?

Trouwens, in die laatste aflevering ben ik er nog een vergeten: ze zet de stoel niet mooi in het midden van de gang, en moet daardoor een tweede keer uit de kast komen.
Meer kans om ontdekt te worden dus...

En ja, ze kan zich natuurlijk willen verdacht maken bij Lennart.
Maar als zij dan niet de mol is, wat heeft de mol dan juist gedaan?
Philip is de mol niet, dat weten we.
Sven heeft eigenlijk niets ondernomen, integendeel hij heeft het huis verlaten, waardoor de opdracht kon lukken.