Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

martin.janssen03 mei 2021, 20:25

 178
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 16:16 @katrin.schäfer dat weet ik in het Nederlands, maar in het Duits niet. En ik weet niet of ze de kinderen mochten laten meehelpen.

Terzijde: leuk dat er weer een opdracht met kinderen was.
Ik neem aan dat de kinderen niet spontaan het goede antwoord mochten geven op het moment dat GDC het vroeg. Maar bij het voorlezen hadden ze de kinderen gewoon kunnen vragen wat de heks zei. Net zoals ze dat bij Sneeuwwitje deden.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 20:28

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 20:16 Uiteindelijk wel ja, maar vooral doordat ze met de overblijvende voorwerpen geen raad wisten en dan beginnen schuiven zijn.
Sommige voorwerpen konden ook gewoon bij meerdere sprookjes gelegd worden.
De appels waren voor Vrouw Holle, maar konden ook bij Sneeuwwitje. Het spinnewiel was bij Doornroosje maar kon volgens mij (als ik me het sprookje goed herinner) ook bij Repelsteeltje.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 20:48

 8153
@Cedric Da's waar. Vandaar dat er wat geschoven moest worden om alles te doen kloppen.
Gebruikersavatar

nathalie.liekens03 mei 2021, 20:49

 61  Yens
idd repelsteeltje die van stro gouden draad sponde....
dan is het inderdaad proces van eliminatie
Gebruikersavatar

DizzyLizzy03 mei 2021, 21:18

 16  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 18:38 @DizzyLizzy heb jij wel naar het juiste programma gekeken? Annelotte wilde oa de vlecht bij Repelsteeltje leggen. Ze kende echt maar iets meer dan de helft van de klassiekers hoor. 😉
Ze waren wat aan het sukkelen met de onbekendere sprookjes, die ik niet (meer) kende voor ik hier zelf terug in de sprookjesboeken vloog. Dus dat het uiteindelijk lukte, vond ik toch onverwacht. Ook al was het niet direct raak.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mei 2021, 23:25

 767  Yens
Cedric schreef: 03 mei 2021, 20:28 Sommige voorwerpen konden ook gewoon bij meerdere sprookjes gelegd worden.
De appels waren voor Vrouw Holle, maar konden ook bij Sneeuwwitje. Het spinnewiel was bij Doornroosje maar kon volgens mij (als ik me het sprookje goed herinner) ook bij Repelsteeltje.
Inderdaad, zo kon de gouden draad ook bij vrouw Holle horen, dat was mijn eerste gedacht daarvoor.
Gebruikersavatar

katrin.schäfer04 mei 2021, 09:42

 24
gouden draad bij Frau Holle? Nee. Goldmarie werdt met goud overgoten, toch geen draad.
Als ik in de sprookjes iets als hint zou willen zien dan de blonde vlecht bij repelsteeltje te zetten. (annelotte is de enige met een "blonde vlecht" en "goed dat niemand weet" zou naar de mol kunnen wijzen.... maar eigenlijk vind ik dat wat ver gezocht)
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mei 2021, 09:47

 767  Yens
@katrin.schäfer Ik meen mij te herinneren dat ze ook een draad bij had dan die ook met goud overspoeld was?
Gebruikersavatar

katrin.schäfer04 mei 2021, 09:56

 24
geen gouden draad, maar het spinnewiel zou ook bij Frau Holle mogen (de meisjes zatten te spinnen aan de bron)
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur04 mei 2021, 23:24

 20
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 18:38 @DizzyLizzy heb jij wel naar het juiste programma gekeken? Annelotte wilde oa de vlecht bij Repelsteeltje leggen. Ze kende echt maar iets meer dan de helft van de klassiekers hoor. 😉
Ik vond het vooral grappig dat ze een opmerking naar Lennart maakte: "Jij weet dat waarschijnlijk niet, maar die blonde vlecht hoort bij Repelsteeltje"
Terwijl Lennart heel overtuigd was van de gouden draad en dit ook bleef volhouden. Voornamelijk door Lennart is deze opdracht geslaagd. Lijkt mij de ideale manier om zich onverdacht te maken na de 10.000 😃
Gebruikersavatar

martin.janssen05 mei 2021, 01:46

 178
Deze opdracht was al bijna helemaal af en was ook niet echt moeilijk. Ik ben als kind nooit voorgelezen uit sprookjesboeken, maar wist alles wel te plaatsen. Als de mol het idee heeft dat de opdracht toch wel gaat slagen, dan kan het heel tactisch zijn om maar de perfecte kandidaat te spelen, zoals Lennart nu deed.
Zo kun je ook heel lang doen alsof je niet weet dat een tafeltje naast het bed een nachtkastje wordt genoemd en het dan toch op het laatste moment noemen. O, wat ben ik weer goed bezig als kandidaat. Bij Sven staat uiteraard een salontafel naast zijn bed. Is er ook meer plek om de GSM op te leggen. En op een salontafel staat ook altijd een lampje.
Gebruikersavatar

Skaeg05 mei 2021, 09:27

 108
chelsea.tesseur schreef: 04 mei 2021, 23:24 Ik vond het vooral grappig dat ze een opmerking naar Lennart maakte: "Jij weet dat waarschijnlijk niet, maar die blonde vlecht hoort bij Repelsteeltje"
Terwijl Lennart heel overtuigd was van de gouden draad en dit ook bleef volhouden. Voornamelijk door Lennart is deze opdracht geslaagd. Lijkt mij de ideale manier om zich onverdacht te maken na de 10.000 😃
Het kan zijn dat ze daar Lennart aan't testen was.
Als kandidaat kan je uw partner in de proef ook es testen, en kijken of de potentiële mol dan erin mee gaat of niet. Om het dan op't einde te corrigeren.

Ja sorry, misschien zit ik teveel in een Annelotte is kandidaat-tunnel.. ik ga hier stilletjes afdruipen als ik het op dat vlak fout zou hebben 😂.