Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 16:16

 8153
@katrin.schäfer dat weet ik in het Nederlands, maar in het Duits niet. En ik weet niet of ze de kinderen mochten laten meehelpen.

Terzijde: leuk dat er weer een opdracht met kinderen was.
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 16:25

 3423  Yens
Ze hadden wel een woordenboek om het op te zoeken? 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 16:30

 8153
OK, maar "Knibbel knabbel knuisje"... Zoek dat maar eens op. 😜
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 16:55

 3423  Yens
Inderdaad 😂😂
Google Translate heeft er ook een serieus probleem mee:

Afbeelding
Gebruikersavatar

DizzyLizzy03 mei 2021, 18:30

 16  Uma
Cedric schreef: 03 mei 2021, 15:33 Anderzijds, met of zonder goed voorlezen, het resultaat was hetzelfde geweest denk ik.
Dat kippenboutje, dat weet geen kat. Enkel de gebroeders Grimm zélf weten dat nog denk ik.
Mensen met jonge kinderen weten dat, die hebben dat de laatste jaren 1000 keer voorgelezen 😏
Jasmien had dat dus waarschijnlijk goed gekunnen.

Ik vond het ook knap dat Annelotte (vooral Annelotte...) alle voorwerpen kon matchen met het juiste sprookje. Als ik nu niet volop in sprookjesvoorleestijd vertoefde, had ik het niet geweten.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 18:38

 8153
@DizzyLizzy heb jij wel naar het juiste programma gekeken? Annelotte wilde oa de vlecht bij Repelsteeltje leggen. Ze kende echt maar iets meer dan de helft van de klassiekers hoor. 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2021, 19:06

 1690  Sven
Die Sven is eigenlijk toch een rare kwast hoor. Wat moet je daar nu van denken? Eerst weet hij niet dat "Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje" door de heks wordt geroepen naar Hans en Grietje, maar dat een eend hen naar de overkant vliegt weet hij dan weer wel. En dan Philip, die het ook niet weet 'zogezegd'. Is Sven gewoon iedereen aan het testen, en is Philip hem aan het testen, ik weet het niet. Maar Knibbel, knabbel, knuisje is toch even bekend als Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 19:29

 2834  Uma
Jay-Lo schreef: 03 mei 2021, 19:06 Die Sven is eigenlijk toch een rare kwast hoor. Wat moet je daar nu van denken? Eerst weet hij niet dat "Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan mijn huisje" door de heks wordt geroepen naar Hans en Grietje, maar dat een eend hen naar de overkant vliegt weet hij dan weer wel. En dan Philip, die het ook niet weet 'zogezegd'. Is Sven gewoon iedereen aan het testen, en is Philip hem aan het testen, ik weet het niet. Maar Knibbel, knabbel, knuisje is toch even bekend als Spiegeltje, spiegeltje aan de wand.
Verschillende momenten hé.
Hij weet "Knibbel, knabbel, ..." niet vóór/tijdens het vertellen van het verhaal.
Hij weet dat van de eend wel na het vertellen van het verhaal.
Gebruikersavatar

Kafra03 mei 2021, 19:34

 9
Het hangt er uiteraard van af of die mannen hun kinderen ooit voorlazen . Mijn man wist het ook niet, terwijl het voor mij een evidentie was. Ik denk niet dat er hier opzettelijk werd gemold. Ik denk trouwens dat deze proef in zijn geheel “ mocht “ lukken. Dat de mol dus wist dat hij niet moest saboteren.
Gebruikersavatar

Yvo03 mei 2021, 20:04

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef: 03 mei 2021, 18:38 @DizzyLizzy heb jij wel naar het juiste programma gekeken? Annelotte wilde oa de vlecht bij Repelsteeltje leggen.
In het begin wel. Later heeft Annelotte die vlecht bij Rapunzel gelegd. Dus dat was wel correct uiteindelijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 20:16

 8153
Uiteindelijk wel ja, maar vooral doordat ze met de overblijvende voorwerpen geen raad wisten en dan beginnen schuiven zijn.