Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Lodewijk03 mei 2021, 00:47

 146
Mollenjager-DT schreef: 03 mei 2021, 00:13 Ik vind het op z'n minst opvallen dat Philip en Sven hier net op het juiste moment naar buiten gaan zodat Lennart en Annelotte tenminste de kans hebben om zich te verstoppen in de kast in de keuken waar voordien altijd 1 van de 2 mannen aanwezig was. Dit ruikt naar voorkennis van Sven om toch nog iets van opdrachten te doen slagen na de bieding van vorige week.
Ze hadden plots ook 2 koplampen op. Misschien dat ze iets tegen de cameraman hadden gezegd en hij had gesuggereerd om buiten eens te gaan kijken? Hoe dan ook, mocht er niets in de oven gestoken zijn kon die ook niet uitgezet worden, dus ik neem aan dat de makers hier wat flexibel moesten zijn in de opdrachten toekennen
Gebruikersavatar

joeri.michiels03 mei 2021, 00:48

 176  Sven
Stel dat het Sven is, waarom trok hij de kast dan niet open toen Philip een kommetje zocht?
Gebruikersavatar

Mollebonkers03 mei 2021, 00:59

 43
Cedric schreef: 03 mei 2021, 00:37 Ik vond het vooral raar dat Gilles tegen Annelotte en Lennart zei dat de anderen buiten waren..
Niet de eerste keer dat hij de kandidaten helpt dit seizoen. Herinner u de tip over de Olympische Spelen toen ze de hond moesten raden die geen baasje had bijvoorbeeld..
Allemaal onnodig in mijn ogen. Geen idee waarom GDC dit doet.


By the way: Als je de Mol bent, dan wil je net niet naar buiten en blijf je in de keuken. Omdat je wil dat de opdracht mislukt.
Ik denk dat je wil dat je medespeler de verstoppers ontdekt. Als mol even toevallig de andere speler naar buiten laten gaan, zelf binnenblijven en de juiste deur opentrekken is net wat van het goede te veel. Zeker gezien de kandidaten echt nog fout zaten. Proberen Philip op onderzoek te laten gaan, denk ik dan, en hopen dat hij op de juiste plaatsen kijkt zonder te directe hints geven. Er is een reden waarom dit mislukt, vanuit het molperspectief volgens mij... Philip wou buiten gaan speuren. Om het dan niet te obvious te maken volgt Sven hem. Maar goed, ik heb ook maar een tunneltje. Dat van een Witse wiens vrouw niet kan geloven dat hij er nog inzit 😜
Gebruikersavatar

Lodewijk03 mei 2021, 01:00

 146
joeri.michiels schreef:Stel dat het Sven is, waarom trok hij de kast dan niet open toen Philip een kommetje zocht?
Misschien was de mol helemaal niet op de hoogte van deze opdracht (indien Sven). Ofwel wist de mol wel van iets maar had hij geen idee welke opdrachten er gingen plaatsvinden. Misschien is de crew er bewust vaag over gebleven tegen de mol
Ofwel vond de mol het zo grappig dat ie wel eens wilde meespelen (indien Lennart).
Gebruikersavatar

ka.debee03 mei 2021, 07:12

 4
Wat mij opviel toen Lennart en Annelotte naar de keuken moesten voor in de kast te kruipen op het moment dat Sven en Philip buiten rond lopen.
Wel dat Lennart gebukt naar de keuken sluipt om niet gezien te kunnen worden van buiten en Annelotte gewoon rechtop rondloopt.
Misschien hoopte ze op die manier wel gezien te worden door Sven en Philip...
By the way op welk scherm was het bericht van Gilles te zien dat beide heren buiten waren, op dat van Annelotte of van Lennart? Want Lennart wist niet dat ze buiten waren maar Annelotte dan wel...
Gebruikersavatar

michiel.dewitte03 mei 2021, 07:14

 53  Sven
Ze hadden een Groepchat veronderstel ik. Op een van de opdrachten reageerde Lennart toch met '' deze zal ekik doen'' ofzo iets 😉
Gebruikersavatar

ka.debee03 mei 2021, 07:24

 4
Ja dat kan dat ze een Groepchat hebben maar een bericht kan je nog steeds apart sturen. Ze hadden al geld verdient met deze opdracht maar Lennart wil eerst niet het risico lopen om ontdekt te worden maar Annelotte wil het wel. Waarom wil Lennart niet, waarom wil Annelotte wel...
De vraag hier op krijg je als je het gedrag van beiden bekijkt bij de het verplaatsen naar en in kast in de keuken...
Gebruikersavatar

nathalie.liekens03 mei 2021, 08:37

 61  Yens
wat ik onlogisch vond bij de eerste opdacht nl schilderijen verwisselen. Lennart had het ene bij en annlotte gaat eerst het andere halen om dat naar lennart te gaan en ze daar te verwisselen. mijn eerste gedacht was... waarom pakt ze die niet direct mee, nu loopt ze 2 keer risico
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 09:43

 328  Yens
Cedric schreef: 03 mei 2021, 00:37 ... Allemaal onnodig in mijn ogen. Geen idee waarom GDC dit doet...
Maar hoe hadden Annelotte + Lennart het kunnen weten dat Philip en Sven buiten de keuken (huis) waren?

BTW, een zeer leuke proef waarin we ons allemaal kunnen terugvinden. Als kind hebben we het allemaal wel eens gespeeld. Spannend in al zijn eenvoud, en die stoel in het midden van de gang moet wel best creepy zijn geweest. De schrikreactie van Philip bij het "uit te kast komen" was kostelijk, waarbij Sven weer de nuchterheid zelf was. Ook knap van al die verborgen opgestelde camera's (zie Mol-zone Telenet). 🙂
Gebruikersavatar

Yvo03 mei 2021, 10:27

 1111  Uma
Sven riep wel Aaaaah toen Lennart en Annelotte uit de kast sprongen.
Hij was voor Annelotte en Lennart uit de kast sprongen ook de hele tijd aan het zeggen dat hij er niks van moest weten van dit gedoe.
Je kon duidelijk afleiden dat hij ervoren ook al schrik had.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 11:36

 2834  Uma
mjohlan schreef: 03 mei 2021, 09:43 Maar hoe hadden Annelotte + Lennart het kunnen weten dat Philip en Sven buiten de keuken (huis) waren?
Waarom zouden ze dat moeten weten? Toch veel leuker als ze het níet weten?