Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk04 mei 2021, 14:19

 70  Uma
nyckelpiga schreef: 03 mei 2021, 20:38 Het is toch Sven die Philip naar buiten leidt. Nadat Philip de stoel met poppen ontdekt, en Sven erbij roept, doet Sven de voordeur open. Daarom dat Philip ook buiten wil zoeken. Heel raar volgens mij om die voordeur open te doen, zeker als er dingen binnen gebeuren. Als Sven de mol is was dit mss om geld te verdienen, en ervoor te zorgen dat Philip niet binnen gaat zoeken. Vind Anelotte hier ook wel verdacht, maar denk dat Jasmien haar als mol had. Gilles DC zegt zelf "nam de mol een snipperdag".
Dit in combinatie dat hij nauwelijks schrikt als zij de kast uitspringen, naast Philip niet verrast naar zijn vrouw in haar bubbel toe vliegt, doet mij Sven verdenken. De Mol leidt hier Philip naar buiten, deze opdracht mocht slagen na het plunderen van de pot.
Gebruikersavatar

ali.mo04 mei 2021, 20:06

 1
Als ik de mol zou zijn, zou ik sws de verstopper zijn. Je kan briefings krijgen voor de volgende opdrachten en niemand die er van weet ¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar

lode.bellens04 mei 2021, 20:25

 40  Uma
Waarom ik denk dat Annelotte hier serieus gemold heeft:
- Ze neemt het schilderij niet mee om aan Lennart te geven, dus moet ze een tweede keer terug.
- Ze wil het slotje uittesten in de kast in de keuken.
- Ze gaat ongevraagd "helpen" bij Lennart om de tv aan te zetten.
- Ze zet de stoel met de poppen niet meteen in het midden van de gang, zodat Gilles haar nog eens moet terugsturen.
- ...
Wie vult nog aan?

Dat ze niet betrapt werd, is eigenlijk ongelooflijk. Ze deed er alles aan om wel betrapt te worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2021, 20:28

 8153
Het kan net zo goed nepmollen zijn. 😉
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 20:29

 176  Sven
Ze loopt nog rechtop ook ipv te bukken. Maar langs de andere kant leek ze ook geïrriteerd toen Lennart er lang over deed om de tv aan te zetten.
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 20:59

 176  Sven
Klopt, maar Annelotte is meestal wel gedreven en ze heeft het meeste geld opgebracht.
Gebruikersavatar

Skaeg04 mei 2021, 21:41

 108
Inderdaad, gedrevenheid =/= willen betrapt worden. Ik vind dat je pas over mollen kunt spreken, als je effectief betrapt wordt.
Dat is echt niet zo moeilijk hoor.. gewoon effe lomp zijn. Dat is net één van de redenen waarom Annelotte nog altijd op plaats 3 staat bij mij (als mogelijke mol).
Te verfijnde acties, als ze eens een fout maakte had dit te weinig invloed op het al dan niet slagen van een opdracht, etc.

Ze wou gewoon participeren, Lennart ook controleren. Wat kon ze anders doen? In de kleerkast blijven zitten zodat ze zeker niet zou betrapt worden lijkt misschien een optie, maar dan zou ze ook nooit Lennart zien mollen mocht de proef mislukken. Dan moet je het weer hebben van de verhaaltjes/excuses achteraf.
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 21:50

 176  Sven
@Skaeg Je hebt gelijk. Een goede mol blijft onder de radar. Daarom zal het Sven of Lennart zijn. Ze lijken voor de pot te gaan, maar ondertussen saboteren ze. Annelotte gaat ook voor de pot. Maar wat men bij haar wil zien als sabotage, is te duidelijk. En doorgaans is zoiets ook moeilijk op te merken bij haar.
Gebruikersavatar

martin.janssen04 mei 2021, 23:12

 178
lode.bellens schreef: 04 mei 2021, 20:25 Waarom ik denk dat Annelotte hier serieus gemold heeft:
- Ze neemt het schilderij niet mee om aan Lennart te geven, dus moet ze een tweede keer terug.
- Ze wil het slotje uittesten in de kast in de keuken.
- Ze gaat ongevraagd "helpen" bij Lennart om de tv aan te zetten.
- Ze zet de stoel met de poppen niet meteen in het midden van de gang, zodat Gilles haar nog eens moet terugsturen.
- ...
Wie vult nog aan?

Dat ze niet betrapt werd, is eigenlijk ongelooflijk. Ze deed er alles aan om wel betrapt te worden.
Ik zie Annelotte hier niet (nep)mollen. Bij de TV zie ik veel eerder molgedrag van Lennart. Op het moment dat Annelotte heel voorzichtig haar arm om de wand heen steekt gaat Lennart mooi in beeld staan. Als ze besluiten om het later nog een keer te proberen heeft Annelotte de afstandsbediening. Er is ook voor Lennart geen reden om mee te gaan, Annelotte kan dit heel goed alleen.

En die stoel zet ze eerst ook tegen de wand in het midden van de aankomsthal. Ze draait hem nog netjes om. Had ik ook zo gedaan want wie zet een stoel midden in het looppad. Vond hier niets vreemds aan.
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur04 mei 2021, 23:34

 20
Skaeg schreef: 04 mei 2021, 11:32 Dat Lennart met een fles wijn in die kist kruipt, en ervan drinkt vind ik toch ook heel vreemd.

Waarom zou je dat doen? Het is op zich al niet praktisch, alcohol doet je aandacht verlammen,..
Als je er echt zin in hebt, wacht je toch tot na de proef?

Ik zie daar toch ook een hint in.
Goh, eerlijk. Ik zie in Lennart ook een perfecte mol en ik vind alles wat hij doet verdacht, maar dit vond ik vooral heel herkenbaar.
Ik kan mijn vrienden die hetzelfde zouden doen, niet op 1 hand tellen. De opdracht opzich is ook wel een beetje ridicuul, dus ik kan geloven dat Lennart zich heel ontspannen voelde, omdat het zo´n toffe opdracht is. Het was ook al ´s avonds na een hele dag opdrachten uitvoeren, dus hij zal ook wel gedacht hebben: "dit heb ik nu wel verdiend" 😉
Gebruikersavatar

Numlocked05 mei 2021, 23:59

 16
Mij lijkt het dat de molpositie in deze opdracht wel zit bij Annelotte en Lennart. Zowel met de opdrachten en leggen van de steentjes, als het verstoppertje spelen kan je het meeste saboteren.

Als Philip of Sven de mol waren lijkt deze opdracht mij onmogelijk te zijn geweest om te lukken. Op een gegeven moment wandelt Philip de gang in en kan je volgens mij nog net het been van Annelotte zien. Philip hoort ook duidelijk iets want hij stopt even maar gaat dan verder. Daar was hij sowieso voor mij al Afgeschreven als mol tenzij A/L later alsnog zouden betrapt worden. Ook opvallend dat elke keer als A/L hun opdracht moeten afbreken Annelotte naar de verste kamer in die gang terugloopt. Logisch zou zijn om snel de eerste kamer in te duiken.

Ook wanneer ze op zoek zijn naar bordjes had de kast makkelijk kunnen opengetrokken worden. Mijn conclusie : Annelotte of Lennart is de mol. En ik zit al heel lang in de Annelottetunnel. Lennart zit quasi nooit op een goeie molpositie in opdrachten vind ik.