Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 11:40

 8153
Vind ik ook. Het lijkt erop dat deze opdracht mocht lukken. Was er vorige keer niet zo'n gigantisch bedrag uit de pot gegaan, dan had GDC misschien niets gezegd.
Gebruikersavatar

Woestijnmol03 mei 2021, 11:58

Forum veteraan  222
Dat dacht ik ook.
er werd in deze opdracht gegooid met geld (500 euro voor dit, en 500 euro voor dat), voor een vrij makkelijke, en weliswaar leuke, opdracht.
Zonder het verlies van die 10.000 euro denk ik niet dat ze dit zouden hebben gedaan.
het is ook een vrij gemakkelijke opdracht om in elkaar te steken.
Waarschijnlijk hadden ze niet verwacht dat de groepspot zo laag zou liggen in de voorlaatste aflevering.
Gebruikersavatar

lieselot.devoorde03 mei 2021, 12:19

 4  Uma
Klopt, maar als ik het mij goed kan herinneren kregen ze al dat geld pas als ook de laatste opdracht (10min in de kast in de keuken) ook gelukt was.
Indien niet, was ook het geld van de vorige opdrachtjes niet gewonnen...
Dus met zo een 'alles of niets' opdrachtje erbij kon het nog alle kanten opgaan natuurlijk.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe03 mei 2021, 12:23

 57
Cedric schreef: 03 mei 2021, 11:36 Waarom zouden ze dat moeten weten? Toch veel leuker als ze het níet weten?
Vind ik niet, want dan hadden ze nooit het risico genomen. Hoe dan ook een leuke opdracht. Wat eraan voorafging met die sprookjes vond ik een beetje flauw, maar het horrorhuis maakte alles goed. Ik blijf me wel afvragen in hoeverre één en ander gestuurd was. Waar kwamen bv. die hoofdlampjes vandaan die Philip en Sven plots ter beschikking hadden?
Gebruikersavatar

joeri.michiels03 mei 2021, 12:42

 176  Sven
@bert.dekimpe Misschien hebben ze die gekregen na de nacht aan de rots. Of de productie gaf hen die sowieso al voor deze opdracht.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 12:47

 2834  Uma
Er zijn sowieso mensen van de productie aanwezig bij de opdrachten hé. En natuurlijk is men er steeds op voorzien voor als de kandidaten buiten zouden gaan wandelen. Ze zullen die lampjes gewoon gekregen hebben van iemand van de productie; meer niet.
Gebruikersavatar

Isinietdoor03 mei 2021, 12:54

 21
Kunnen we dan concluderen dat Lennart zeker niet de mol is, als ze hier met geld gesmeten hebben?

Ik vind Annelotte en Lennart toch nog veel risico nemen voor die laatste 1.000 euro. Ze hadden ook gewoon kunnen blijven zitten waar ze zaten en voor 2.000 euro gaan.
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 13:03

 328  Yens
Cedric schreef: 03 mei 2021, 11:36 Waarom zouden ze dat moeten weten? Toch veel leuker als ze het níet weten?
Jazeker, alles staat en valt met het vooropgestelde scenario van deze opdracht. Het was weer zo'n opdracht van alles (€ 3000) of niets, m.a.w. ze moesten sowieso in de keukenkast geraken om dit realistisch te houden.

Was het nu toeval dat Philip en Sven naar buiten gingen? Indien ja, dan diende GDC toch niet zo'n bericht "Meevaller , ze zijn al buiten. Maar misschien niet lang meer" te verzenden naar Annelotte en Lennart? Anderzijds, hoe zou het anders Annelotte en Lennart gelukt zijn om Philip en Sven een tijdje buiten de keuken te krijgen? Hier zijn wat mogelijkheden (o.a. brandalarm) maar het lijkt me niet zo evident.

Indien het naar buiten gaan van Philip en Sven een deel van het vooropgestelde scenario was, dan was dat berichtje van GDC zeker nodig. Of hierbij Sven veel diende te doen om Philip te overtuigen van die nachtelijke wandeling? Hij deed het aardig goed met zijn "Hier gebeuren rare dingen" en "Ik word hier zot". 🙂
Gebruikersavatar

HanMi03 mei 2021, 16:44

 21
Ik vermoed dat er verschillende eindopdrachten mogelijk waren afhankelijk van hoe de avond verliep. Als Sven en Philip in de keuken bleven, had de opdracht nooit kunnen zijn dat Annelotte en Lennart in die kast moesten gaan zitten, want dat was nooit gelukt dan.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 16:47

 8153
Ik weet dat het off-topic is, maar hebben jullie gezien dat Lennart de aangebroken fles wijn meegenomen heeft in zijn kist? 😂😂😂
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 16:57

 3423  Yens
Absoluut 😂😂
En dan maar tegen de meisjes in dat hotel zeggen: "zo ben ik niet" 😂
Terwijl natuurlijk zijne halve liter op de gang stond... .
't Is toch wel een deugniet he 😉 .
Gebruikersavatar

chelsea.tesseur03 mei 2021, 16:58

 20
Echt een geniale opdracht! Zo eenvoudig, maar zo leuk om naar te kijken!

Ik blijf toch in mijn Lennarttunnel. Op het einde ging Lennart wel heel traag naar de kast, je hoorde aan Annelotte ook al dat ze lichtelijk geïrriteerd was.

Verder heeft hij niet echt gemold. Volgens mij hebben ze hem een rustpauze gegund na die 10.000 😃

Het meest herkenbare moment was toch Lennart die met de wijnfles in die kist verstopt zat 😂