Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mjohlan03 mei 2021, 17:26

 328  Yens
@HanMi De kast werd voor deze opdracht specifiek in de woning geïnstalleerd. Dus betrof het initieel opzet toch dat "kiekeboe"-moment in de keuken. Die 10 minuten effectief in de kast zitten was zelfs niet primordiaal, de essentie was dat Annelotte en Sven in die kast konden komen. Een plan B, C of D bestaat meestal bij De Mol, en desnoods werd de opdracht na de tv-proef gestopt.

@chicawah.janssen Ja, en het kommetje chips had hij ook in zijn koffer. En typisch Lennart, hij kon het zich niet laten om aan die fles te nippen. 😂
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2021, 18:16

 3423  Yens
Ha, Annie, dat vind ik wel goeie 😃 Lennart nipt aan de wijn, zoals in de oberbrigade proef 😉 .
Gebruikersavatar

Evi V03 mei 2021, 18:21

 1  Sven
Waeldwann schreef: 03 mei 2021, 00:26 Ook al verdenk ik haar niet vond ik het erg vreemd dat Annelotte er voor koos om zich steeds weer in die kleerkast met piepende deur te verstoppen. Daar stond toch ook een bed waarvan de sprei tot op de grond hing? Dan zou ik daar onder gaan liggen hoor. Scheelt een hoop gedoe.
Duidelijk in scène gezet. Er hingen camera's op alle verstopplekken. Ofwel hebben Annelotte en Lennart eerst hun verstopplekken kunnen kiezen en zijn vervolgens die camera's daar gehangen, ofwel is er door de productie bepaald waar ze zich moesten verstoppen. Er hing in de kast in de keuken ook een camera. Dus die zat in het plan. Dat neemt uiteraard niet weg dat er meerdere scenario's voorzien waren. In ieder geval, een geniale opdracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2021, 18:24

 8153
Waarschijnlijk de eerste optie. Ik kan mij niet voorstellen dat de crew hen gezegd heeft waar precies ze zich moesten verstoppen. Ze moesten zich verstoppen in een bepaalde zone maar konden in die zone zelf kiezen.

annie.delen schreef: 03 mei 2021, 17:54 Net zoals in de oberbrigade.... Ik denk nog altijd dat Lennart van de 2 glazen wijn gedronken heeft;
Nu denk ik ook aan zijn halve liter die op de gang stond te wachten toen hij met Isidoor uit de kamer van "de meisjes" kwam.
Ik denk niet dat Lennart een alcoholprobleem heeft (wel af en toe een zatte avond als we zijn vriendin mogen geloven), maar soms bedenkt de mol zelf een hint (oa Hugo, Gilles, Pieter) en dan zouden zijn halve liter en de wijn die hij meenam in de kist wel in het plaatje kunnen passen van Lennart die bij de Ober brigade onderweg stiekem van zijn wijn gedronken heeft. 🙂
Gebruikersavatar

nyckelpiga03 mei 2021, 20:38

 69
Het is toch Sven die Philip naar buiten leidt. Nadat Philip de stoel met poppen ontdekt, en Sven erbij roept, doet Sven de voordeur open. Daarom dat Philip ook buiten wil zoeken. Heel raar volgens mij om die voordeur open te doen, zeker als er dingen binnen gebeuren. Als Sven de mol is was dit mss om geld te verdienen, en ervoor te zorgen dat Philip niet binnen gaat zoeken. Vind Anelotte hier ook wel verdacht, maar denk dat Jasmien haar als mol had. Gilles DC zegt zelf "nam de mol een snipperdag".
Gebruikersavatar

Skaeg04 mei 2021, 11:32

 108
Dat Lennart met een fles wijn in die kist kruipt, en ervan drinkt vind ik toch ook heel vreemd.

Waarom zou je dat doen? Het is op zich al niet praktisch, alcohol doet je aandacht verlammen,..
Als je er echt zin in hebt, wacht je toch tot na de proef?

Ik zie daar toch ook een hint in.
Gebruikersavatar

happyfello04 mei 2021, 11:39

 326  Uma
Inderdaad op zich vreemd maar hadden ze al niet een fles wijn open gedaan en pas nadien te horen gekregen dat ze nog een extra opdracht moesten uitvoeren ? Je kan toch moeilijk een fles rode wijn open in de keuken laten staan... dan weten P/S dat A/L al in het huis waren... Lijkt me een plausibele snelle oplossing; ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan...
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 11:44

 176  Sven
happyfello schreef: 04 mei 2021, 11:39 Inderdaad op zich vreemd maar hadden ze al niet een fles wijn open gedaan en pas nadien te horen gekregen dat ze nog een extra opdracht moesten uitvoeren ? Je kan toch moeilijk een fles rode wijn open in de keuken laten staan... dan weten P/S dat A/L al in het huis waren... Lijkt me een plausibele snelle oplossing; ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan...
Zou ik ook doen.
Gebruikersavatar

Skaeg04 mei 2021, 12:05

 108
Gohja, ik had die dan ergens verstopt in een kast.
En ze hebben meer moeten verstoppen zoals hun jas, en de glazen, dus waarom dan de fles wijn ook niet.
Gebruikersavatar

joeri.michiels04 mei 2021, 12:26

 176  Sven
Konden ze ook doen. Het kan een tip zijn, maar evengoed was het gewoon om de dorst te lessen. Hij had ook een kommetje nootjes ofzo bij hem.
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2021, 13:42

 2834  Uma
Skaeg schreef: 04 mei 2021, 11:32 Dat Lennart met een fles wijn in die kist kruipt, en ervan drinkt vind ik toch ook heel vreemd.

Waarom zou je dat doen? Het is op zich al niet praktisch, alcohol doet je aandacht verlammen,..
Als je er echt zin in hebt, wacht je toch tot na de proef?

Ik zie daar toch ook een hint in.
Niks raars aan toch? Ze moesten al hun 'sporen' wissen zodat Sven en Philip niet wisten dat zij er waren. Dus moest alles opgeruimd worden. En dan moet iemand ook die fles wijn verbergen natuurlijk.