Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy02 mei 2021, 20:24

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Voor het Hansje en Grietje van de groep volgt er in Villa Landidyll nog een opdracht. Ze moeten bij aankomst van de vertellers een uur lang ongezien blijven. Dit kan door zich te verstoppen op de benedenverdieping van het grote huis. Op regelmatige basis krijgen ze op een telefoon een bericht van Gilles door met mogelijkheden om geld te verdienen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

nathalie.liekens02 mei 2021, 20:38

 61  Yens
Wat een grappige opdracht...
Ik vind wel dar die keiveel op en af gaan zenne... Precies dar die elke 5 seconden rond aant lopen zijn... Oke zal bewust zo uit elkaar gezet zijn ma toch... En philip die sven altijd beschuldigd..😃.
Gebruikersavatar

magali.dereu02 mei 2021, 20:45

 184  Sven
Ik verdenk 'm to-taal niet, maar ik vind dat Philip voorkennis lijkt te hebben in deze proef. 🤨
Gebruikersavatar

WesleyN02 mei 2021, 20:50

 24
nathalie.liekens schreef: 02 mei 2021, 20:38 Wat een grappige opdracht...
Ik vind wel dar die keiveel op en af gaan zenne... Precies dar die elke 5 seconden rond aant lopen zijn... Oke zal bewust zo uit elkaar gezet zijn ma toch... En philip die sven altijd beschuldigd..😃.
Je kon vaak de tijd op het scherm zien en er was vaak wel wat tijd tussen toch?
Kon je ook zien met hoe ver zaten met het voorbereiden van het eten.
Gebruikersavatar

davy.staelens02 mei 2021, 21:53

 27
Proef is duidelijk in scène gezet, dat bewijzen de continuïteitsfouten zoals hierboven al aangehaald. Niet dat het veel uitmaakt maar het is wel een beest om dit zonder voorkennis voor mekaar te krijgen en in beeld te brengen.

voorbeeldje: Philip loopt in de gang met bord en dan weer niet...
Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo02 mei 2021, 22:19

 1111  Uma
Op het einde van de opdracht als Annelotte en Lennart voor de laatste tien minuten in die kast in de keuken gaan zitten
zegt Annelotte tegen Lennart dat ze het slotje gaat testen. En dit op het moment dat Sven en Philip
op 3 seconden ofzo (met de montage weet je het niet zeker natuurlijk) van de keuken waren.
Gebruikersavatar

Cedric02 mei 2021, 22:31

 2834  Uma
Dit is zo'n opdracht waar ik me rot mee geamuseerd zou hebben 😀 Had wat mij betreft zelfs zonder tijd mogen zijn, gewoon zo veel mogelijk kleine opdrachtjes doen tot je opgemerkt wordt. Elk opdrachtje 250€, verdubbeld als je er 10 kan doen. Zonder tijd, gewoon de anderen op stang jagen 😛
Gebruikersavatar

SamL02 mei 2021, 23:30

 37  Yens
Yvo schreef: 02 mei 2021, 22:19 Op het einde van de opdracht als Annelotte en Lennart voor de laatste tien minuten in die kast in de keuken gaan zitten
zegt Annelotte tegen Lennart dat ze het slotje gaat testen. En dit op het moment dat Sven en Philip
op 3 seconden ofzo (met de montage weet je het niet zeker natuurlijk) van de keuken waren.
Viel mij ook op ! Nog een streepje er bij voor mijn mol. Ook weer een voorbeeldje van je best doen een hele proef lang om het dan op het einde in zo een momentje "oops" te verkloten. Maar doordat Lennart expliciet zei van niet heeft ze zich toch maar ingehouden.

Het kan een vorm van tunnelvisie zijn, maar ik heb steevast het gevoel dat Annelotte vooral productief is bij proeven die niet rechtstreeks of nog niet automatisch geld opleveren en minder op de meer directe verdien momenten of momenten van de waarheid.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mei 2021, 00:13

 767  Yens
Ik vind het op z'n minst opvallen dat Philip en Sven hier net op het juiste moment naar buiten gaan zodat Lennart en Annelotte tenminste de kans hebben om zich te verstoppen in de kast in de keuken waar voordien altijd 1 van de 2 mannen aanwezig was. Dit ruikt naar voorkennis van Sven om toch nog iets van opdrachten te doen slagen na de bieding van vorige week.
Gebruikersavatar

Waeldwann03 mei 2021, 00:26

 46  Sven
Ook al verdenk ik haar niet vond ik het erg vreemd dat Annelotte er voor koos om zich steeds weer in die kleerkast met piepende deur te verstoppen. Daar stond toch ook een bed waarvan de sprei tot op de grond hing? Dan zou ik daar onder gaan liggen hoor. Scheelt een hoop gedoe.
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2021, 00:37

 2834  Uma
Mollenjager-DT schreef: 03 mei 2021, 00:13 Ik vind het op z'n minst opvallen dat Philip en Sven hier net op het juiste moment naar buiten gaan zodat Lennart en Annelotte tenminste de kans hebben om zich te verstoppen in de kast in de keuken waar voordien altijd 1 van de 2 mannen aanwezig was. Dit ruikt naar voorkennis van Sven om toch nog iets van opdrachten te doen slagen na de bieding van vorige week.
Ik vond het vooral raar dat Gilles tegen Annelotte en Lennart zei dat de anderen buiten waren..
Niet de eerste keer dat hij de kandidaten helpt dit seizoen. Herinner u de tip over de Olympische Spelen toen ze de hond moesten raden die geen baasje had bijvoorbeeld..
Allemaal onnodig in mijn ogen. Geen idee waarom GDC dit doet.


By the way: Als je de Mol bent, dan wil je net niet naar buiten en blijf je in de keuken. Omdat je wil dat de opdracht mislukt.