Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

joeri.michiels06 mei 2021, 15:21

 176  Sven
Kan, maar ik had altijd de indruk dat het Samina haar stem was toen er gevraagd werd of het een optie was om niets te doen.
Gebruikersavatar

Van Zwam06 mei 2021, 19:55

 20
Nee, is ook voor mij duidelijk de stem en het accent van Annelotte, ze staat achter Samina in beeld op dat moment.
Gebruikersavatar

annebeestje07 mei 2021, 11:47

 88  Sven
Even wat omgekeerde psychologie.

We weten inmiddels dat alle kandidaten op een fout spoor zaten. Een pasvraag was in deze opdracht dus relatief heel veel waard, omdat die net het verschil kan maken. De mol wist dit waarschijnlijk ook al.

Ik denk dat het een fair uitgangspunt is als de mol zo min mogelijk eigen invloed heeft op het verdienen van pasvragen door de kandidaten.

Vanuit die gedachte ben je dus onmols bezig...
...als je zoals Lennart meteen euh roept en zo Sven de pasvraag in de schoot werpt.
... als je zoals Sven niet eens gaat afdalen en Annelotte zo een pasvraag toewerpt.

En Mols als je..
... zoals Annelotte feilloos je verhaal doet, en het lot laat afhangen van Sven en Lennart die zelf moeten raden.

Dan is het wel de vraag of mol (en redactie) in deze fase en omstandigheid een fair game boven het potentieel verdienen van geld stelde. Ik zou dat zeker niet vreemd vinden gezien de grote greep uit de pot de aflevering daarvoor.
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 mei 2021, 11:56

 1690  Sven
Maar Annelotte kwam als laatste aan de beurt. Dan had iedereen al een pasvraag gewonnen. Als, zoals je zegt, Annelotte de mol is en het 'fair' wil spelen, dan zou het eerlijker zijn dat ze ook in de fout gaat en Philip zijn pasvraag gunt. En geen geld in de pot.
Gebruikersavatar

martin.janssen07 mei 2021, 14:00

 178
annebeestje schreef: 07 mei 2021, 11:47 We weten inmiddels dat alle kandidaten op een fout spoor zaten. Een pasvraag was in deze opdracht dus relatief heel veel waard, omdat die net het verschil kan maken. De mol wist dit waarschijnlijk ook al.
Misschien een gekke vraag, maar is het ooit uitgesproken door de makers dat de mol wordt ingelicht over wie iedereen verdenkt? Is dit geen risico omdat de kans bestaat dat de mol zich hiermee zou kunnen verraden. Een van de spelletjes die kandidaten met elkaar spelen is om er proberen achter te komen wie verdacht wordt door wie. Als de mol het allemaal al weet, dan moet hij dus steeds acteren dat hij niets weet.
Gebruikersavatar

Yvo07 mei 2021, 14:13

 1111  Uma
@martin.janssen De Mol weet welke kandidaten de mol verdenken.
In de reveal aflevering van seizoen 2016 met Gilles Van Bouwel als mol lieten ze zien hoe iemand
van de productie/het mol-team tegen Gilles Van Bouwel zei dat hij de loopopdracht bij de metro moest laten slagen.
Want... 'dan gaat er een beetje verdenking van je af'.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 mei 2021, 16:37

 98  Uma
davy.staelens schreef: 02 mei 2021, 22:20 Ik dacht ook heel even dat het Sven was maar na wat PS werk en inzoomen op de 2 zijaanzichten lijkt het me toch eerder niet.
Afbeelding
Afbeelding

De DP guy lijkt niet echt een (donkere) baard te hebben zoals Sven.
Dat kunnen ze ook niet maken hé. Er is een foto waar je duidelijke trekken van de man zijn gezicht kan zien. En Annelotte staat daar vlakbij en kijkt hem los aan in het gezicht. Als wij via een still van een tv al duidelijk details van een gezicht kunnen herkennen, dan kan Annelotte dat zeker. Dat zou unfair zijn tov Philip en Lennart.
Gebruikersavatar

skred09 mei 2021, 16:46

 110  Uma
Ik heb ook de indruk dat ze het niet in reële volgorde hebben laten zien. Zo bijvoorbeeld is Philip tegen Lennart aan het uitleggen wanneer je in de val kan lopen met 'euh' te zeggen. De manier waarop ze spreken en Lennart reageert, lijkt te wijzen op het feit dat Lennart nog niet gesprongen heeft.

De volgorde zou dan eerder kunnen zijn
Philip-Sven-Lennart-Annelotte of
Philip-Sven-Annelotte-Lennart of
Philip-Annelotte-Sven-Lennart

In die gewijzigde volgorde zou eventueel ook Lennart in het DP pak hebben kunnen zitten. Mogelijks zit er wel wat tijd tussen het naar beneden vallen en in de kamer wachten. Er is trouwens geen enkele tijdsreferentie wanneer het lege harnas naar beneden komt.

Ze kunnen trouwens alleen Lennart maar in het DP pak steken als Sven niet springt, omdat ze dan met de tijd kunnen spelen.

Dus, Sven zegt dat hij niet gaat springen, dan laten ze het lege harnas zakken tot bij Lennart, een teken dat hij naar boven mag komen om zich in het DP pak te steken. Dan doet Annelotte haar proef.
Gebruikersavatar

martin.janssen09 mei 2021, 17:46

 178
Yvo schreef: 07 mei 2021, 14:13 @martin.janssen De Mol weet welke kandidaten de mol verdenken.
In de reveal aflevering van seizoen 2016 met Gilles Van Bouwel als mol lieten ze zien hoe iemand
van de productie/het mol-team tegen Gilles Van Bouwel zei dat hij de loopopdracht bij de metro moest laten slagen.
Want... 'dan gaat er een beetje verdenking van je af'.
Sorry, maar tegen de mol zeggen dat hij de opdracht moet laten slagen is bij mij toch iets anders dan de mol informeren WIE er allemaal op hem zitten. Of nog specifieker, wie er precies op wie zit. Dat was mijn vraag en ik ben er nog steeds heel benieuwd naar of we daar bewijs van hebben.
Gebruikersavatar

Yvo09 mei 2021, 18:00

 1111  Uma
martin.janssen schreef: 09 mei 2021, 17:46 Sorry, maar tegen de mol zeggen dat hij de opdracht moet laten slagen is bij mij toch iets anders dan de mol informeren WIE er allemaal op hem zitten. Of nog specifieker, wie er precies op wie zit. Dat was mijn vraag en ik ben er nog steeds heel benieuwd naar of we daar bewijs van hebben.
Ik heb duidelijk gezegd dat Gilles Van Bouwel in het seizoen van 2016 werd geïnformeerd over wie hem verdacht.
Misschien heb je erover gelezen.
Gebruikersavatar

Taupe07709 mei 2021, 18:17

 767  Yens
Ik bevestig:
De mol weet niet wie de afvaller is
De mol weet wel wie hem verdenkt
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10