Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

martin.janssen09 mei 2021, 18:48

 178
Yvo schreef: 09 mei 2021, 18:00 Ik heb duidelijk gezegd dat Gilles Van Bouwel in het seizoen van 2016 werd geïnformeerd over wie hem verdacht.
Misschien heb je erover gelezen.
Dan is er een probleem met mijn browser. Die zegt namelijk dat jij zei:
"dan gaat er een beetje verdenking van je af"

Wat ik bedoelde is dit. Stel er zijn nog 3 kandidaten A, B en C in het spel naast de mol M.
A zit op B, B op C en C zit op M.
Krijgt de mol deze complete informatie? Krijgt de mol alleen te horen dat C op M zit? Krijgt de mol te horen dat hij door één kandidaat wordt verdacht?
Dat de mol in het zeldzame geval dat iedereen op hem zit te horen krijgt dat dit het geval is, is iets heel anders in mijn optiek. Vandaar die herhaalde vraag.
Gebruikersavatar

Yvo09 mei 2021, 18:54

 1111  Uma
martin.janssen schreef: 09 mei 2021, 18:48 Dan is er een probleem met mijn browser. Die zegt namelijk dat jij zei:
"dan gaat er een beetje verdenking van je af"
Inderdaad, dat heb ik gezegd.
martin.janssen schreef: 09 mei 2021, 18:48Wat ik bedoelde is dit. Stel er zijn nog 3 kandidaten A, B en C in het spel naast de mol M.
A zit op B, B op C en C zit op M.
Krijgt de mol deze complete informatie? Krijgt de mol alleen te horen dat C op M zit? Krijgt de mol te horen dat hij door één kandidaat wordt verdacht?
Dat de mol in het zeldzame geval dat iedereen op hem zit te horen krijgt dat dit het geval is, is iets heel anders in mijn optiek. Vandaar die herhaalde vraag.
Ik kan je vraag niet beantwoorden, want dat weet ik niet met zekerheid. Goeie vraag, je maakt het heel concreet.
Voor zo ver als ik weet, weet enkel de productie dit.
Gebruikersavatar

mjohlan09 mei 2021, 19:15

 328  Yens
@Yvo Principieel maakt die extra info omtrent verdenkingen niet veel uit voor de mol. Hij /zij/x moet sowieso al een rol van leugens spelen, en al die info speelt eerder in zijn/haar/x voordeel om uit te spelen tussen de kandidaten.
Gebruikersavatar

skred09 mei 2021, 19:20

 110  Uma
skred schreef: 09 mei 2021, 17:13 Ik heb ook de indruk dat ze het niet in reële volgorde hebben laten zien. Zo bijvoorbeeld is Philip tegen Lennart aan het uitleggen wanneer je in de val kan lopen met 'euh' te zeggen. De manier waarop ze spreken en Lennart reageert, lijkt te wijzen op het feit dat Lennart nog niet gesprongen heeft.

De volgorde zou dan eerder kunnen zijn
Philip-Sven-Lennart-Annelotte of
Philip-Sven-Annelotte-Lennart of
Philip-Annelotte-Sven-Lennart

In die gewijzigde volgorde zou eventueel ook Lennart in het DP pak hebben kunnen zitten. Mogelijks zit er wel wat tijd tussen het naar beneden vallen en in de kamer wachten. Er is trouwens geen enkele tijdsreferentie wanneer het lege harnas naar beneden komt.

Ze kunnen trouwens alleen Lennart maar in het DP pak steken als Sven niet springt, omdat ze dan met de tijd kunnen spelen.

Dus, Sven zegt dat hij niet gaat springen, dan laten ze het lege harnas zakken tot bij Lennart, een teken dat hij naar boven mag komen om zich in het DP pak te steken. Dan doet Annelotte haar proef.
Nog even over nagedacht, en de volgorde van springen
Philip-Sven-Lennart-Annelotte
lijkt me de meest logische volgorde + geeft Lennart tijd om in het DP pak te kruipen
Gebruikersavatar

martin.janssen09 mei 2021, 19:22

 178
Yvo schreef: 09 mei 2021, 18:54 Inderdaad, dat heb ik gezegd.

Ik kan je vraag niet beantwoorden, want dat weet ik niet met zekerheid. Goeie vraag, je maakt het heel concreet.
Voor zo ver als ik weet, weet enkel de productie dit.
Ik stelde die vraag omdat ik hoopte dat we hier bewijs van zouden hebben. Ik ben namelijk van mening dat de mol die informatie niet zou moeten krijgen en het alleen moet doen met extra informatie over de opdrachten, waar hij dus het beste kan mollen bijvoorbeeld. Lijkt me al meer dan genoeg voordeel. Verder lijkt het me ook een risico als je de mol teveel info geeft want hij zou zomaar zijn mond voorbij kunnen praten.
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 mei 2021, 19:54

 1690  Sven
skred schreef: 09 mei 2021, 19:20 Nog even over nagedacht, en de volgorde van springen
Philip-Sven-Lennart-Annelotte
lijkt me de meest logische volgorde + geeft Lennart tijd om in het DP pak te kruipen
Lijkt me heel leuk allemaal, maar dan zou Lotte, als ze hem herkent een voordeel hebben. Dus ik denk het niet, maar we zullen zien.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge09 mei 2021, 20:00

 98  Uma
skred schreef: 09 mei 2021, 19:20 Nog even over nagedacht, en de volgorde van springen
Philip-Sven-Lennart-Annelotte
lijkt me de meest logische volgorde + geeft Lennart tijd om in het DP pak te kruipen
Niemand van de kandidaten zit in het DP-pak. Als wij al op een printscreen van een scherm een deel van het gelaat kunnen bepalen, dan kon Annelotte die hem frontaal heeft aangekeken dat ook zien en misschien nog beter. Dat kan je niet maken naar de mede-kandidaten, dat 1 kandidaat mogelijks de mol kan herkennen.
just my two cents.

Wat wel zou kunnen is dat de mol vd maïsproef in het pak zat, maar ook dat...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10