Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2021, 15:07

 8153
@Van Zwam Dat pak is in ieder geval supercoronaproof. 😉Ik vermoed dat er in het pak gewoon een crewlid schuilging, maar ze het liever wat "anoniemer" wilden, want Annelotte kent de crew natuurlijk. Het oogt voor de kijker ook leuker dan een "gewoon" iemand de strijd te zien aangaan met Annelotte.
Zo konden ze dat pak ook nog eens opnieuw gebruiken, want aan die pakken was toch behoorlijk veel werk, tijd en geld gespendeerd. Bovendien was het een leuke hint naar de eerste aflevering.
Enfin, persoonlijk zoek ik er niet al te veel achter.
Gebruikersavatar

Jansen05 mei 2021, 15:40

 3423  Yens
Van Zwam schreef: 05 mei 2021, 14:58 @Jansen Alle kandidaten zitten openlijk op Philip en zeggen in het dagboek zo goed als zeker te zijn. Dan ga je toch de pot spekken en niet meer nepmollen?
Ja, maar wisten ze van mekaar dat ze allebei op Philip zaten?
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 15:48

 176  Sven
Van Zwam schreef: 05 mei 2021, 14:58 @chicawah.janssen Ja, het is niet bij de logistiek dat ik me vragen stel. 🙂 Eerder, die pakken zijn niet echt een thema geweest buiten de eerste aflevering. Dus waarom is dat nu nog eens bovengehaald en waarom moest die uitdager die nochtans niet Sven is zo nodig onherkenbaar worden gemaakt? Het is niet zomaar om een mondmaskertje te verbergen ofzo, daarvoor zijn er genoeg buitenstaanders in de buurt van de deelnemers gekomen in de loop van het programma. Dus mij lijkt het op z'n minst een zorgvuldig geplande streek om de verbeelding van de kijkers weer op hol te doen slaan, als het straks al niet meer dan dat zou blijken.

@Jansen Alle kandidaten zitten openlijk op Philip en zeggen in het dagboek zo goed als zeker te zijn. Dan ga je toch de pot spekken en niet meer nepmollen?
Nepmollen kan handig zijn om de rest in verwarring te brengen.
Gebruikersavatar

Van Zwam05 mei 2021, 17:07

 20
Jansen schreef: 05 mei 2021, 15:40 Ja, maar wisten ze van mekaar dat ze allebei op Philip zaten?
Zeker, vandaar zeg ik ook "openlijk". Dat zie je toch zo aan de gesprekken die ze hebben. Twee van de drie zeggen letterlijk dat volgens hen iedereen op Philip zit. De derde loopt ook al afleveringen lang te koop met zijn wantrouwen ten aanzien van Philip.
Gebruikersavatar

Jansen05 mei 2021, 17:18

 3423  Yens
@Van Zwam
Eén van de drie is natuurlijk de mol hé, dus die kletst in elk geval uit zijn nek 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2021, 17:22

 8153
Van Zwam schreef: 05 mei 2021, 17:07 De derde loopt ook al afleveringen lang te koop met zijn wantrouwen ten aanzien van Philip.
En dat vind ik dus heel raar. Als ik zou meedoen zou ik tegen de anderen zeggen dat ik X verdacht vind terwijl ik denk dat Y de mol is. Je wil je concurrentie toch niet de pap in de mond geven? Dus... is Sven de mol?
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 17:31

 176  Sven
Ik zou mijn vermoedens ook nooit openbaar maken. Zwijgen is misschien nog het beste. Maar of Sven hierdoor de mol is... 🤷🏻‍♂️ Bij de eliminatie leek hij dan weer van slag. Ook al kan dat gespeeld zijn.
Gebruikersavatar

Van Zwam05 mei 2021, 17:38

 20
Maar @Jansen, mijn punt is nu net dat het helemaal niet uitmaakt welk van de drie de mol is, voor het antwoord op uw eigen vraag of de kandidaten van elkaar wisten dat ze Philip verdachten.

Alle opties zijn afgedekt:

Ofwel is Sven de mol, dan hebben de 2 andere het letterlijk gezegd dat ze het van elkaar weten.
Ofwel is Sven niet de mol, dan zit die op Philip al weken rond te bazuinen dat hij hem verdacht vindt, zou die ook niet doen als hij dacht dat anderen Philip nog niet op het spoor waren.

Dus ik antwoord op uw vraag categoriek ja, de twee echte kandidaten hadden het sowieso door van mekaar dat ze Philip verdachten.

Zie ook Annelottes reactie na de eliminatie.
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 17:42

 176  Sven
@Van Zwam Wie zijn dan de 2 gewone kandidaten?
Gebruikersavatar

Woestijnmol05 mei 2021, 17:43

Forum veteraan  222
Van Zwam schreef: 05 mei 2021, 14:29 Twee dingen blijven hier door m'n hoofd spoken. 👻

Het eerste is hoe dat uitdagerspak uit het maïsveld hier ineens weer opduikt, zó bizar. En natuurlijk net op een moment dat Sven niet is waar hij zou moeten zijn. Het is tegelijk wel erg toevallig, en toch lijkt het zeker niet Sven te zijn in dat pak. Ik vraag me af of het er niet om gedaan is, en of men misschien nog meer opdrachtjes tegen een uitdager achter de hand had voor het geval er meerdere kandidaten het niet zagen zitten om aan het gebouw te gaan bengelen.

Het tweede is hoe absurd hopeloos Sven en Lennart zijn in het raden van de woorden bij Annelotte. Sven komt wel zelf spontaan terug op zijn salontafel maar stelt dan commode voor, in godsnaam. Het lijkt bijna of ze de juiste antwoorden bewust uit de weg gaan tot Lennart vindt dat het echt niet meer anders kan omdat Lotte gewoon te sterk is.

Ik denk dat de mol het wel leuk zou hebben gevonden als Philip en diens verdachte de finale hadden gespeeld en mekaar dus tot het einde zouden hebben verdacht. Slecht raden om zodoende Philip een pasvraag te bezorgen lijkt me uitgesproken mols. Als kandidaat verdenk je Philip, zoals iedereen openlijk doet, dus denk je dat die pasvraag sowieso niet uitmaakt en ga je voor de pot.

Het alternatief zou zijn dat Annelotte de mol is en toch haar uiterste best doet om Philip eruit te spelen, gewoon om die twee andere pipo's hun gezicht te zien bij de eliminatie. Maar a) het idee dat Annelotte de mol zou zijn heb ik de laatste weken sowieso een beetje laten varen en b) bij de eliminatie is zij de laatste om de twee anderen aan te kijken, dan heeft ze zich wel verschrikkelijk goed kunnen inhouden.
Misschien was die persoon in dat pak de mol uit de tweede groep in het maisveld ?
Gebruikersavatar

Van Zwam05 mei 2021, 17:53

 20
joeri.michiels schreef: 05 mei 2021, 17:42 @Van Zwam Wie zijn dan de 2 gewone kandidaten?
Dat gaan we volgende week weten hé. Het gesprek ging hier over de vraag of nepmollen in aflevering 7 nog veel zin had, gezien de situatie dat beide finalisten op Philip zaten en het van elkaar wisten. Volgens mij had het dus niet bijster veel zin meer.

Daarom doet het onnoemelijk slechte raden van zowel Sven als in net iets mindere mate Lennart me weer twijfelen bij deze proef, want er is toch echt maar één de mol. 😅
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 18:06

 176  Sven
Woestijnmol schreef: 05 mei 2021, 17:43 Misschien was die persoon in dat pak de mol uit de tweede groep in het maisveld ?
Denk toch nog steeds dat het iemand van de productie was. Het zal hen leuker heb en geleken om iemand in zo'n pak te steken.

@Van Zwam misschien wist men pas na de proef dat iedereen op Philip zat.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10