Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo05 mei 2021, 18:13

 1111  Uma
Van Zwam schreef: 05 mei 2021, 17:38Zie ook Annelottes reactie na de eliminatie.
Ik weet dat je oorspronkelijke post hier niet over ging, maar ik zou het toch graag over iets anders hebben.
Die reactie van Annelotte is degene van de drie die er tussen uit springt vind ik.
Annelotte zegt iets in de aard van 'Sven is de mol niet' en 'Sven is naar huis' terwijl ze lichtjes glimlacht.
Sven en Lennart zijn gewoon verbijsterd. Dat vond ik toch een duidelijk verschil in reactie.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2021, 18:25

 8153
@Yvo Ik denk dat je bedoelt "Annelotte zegt iets in de aard van 'Philip is de mol niet' en 'Philip is naar huis' terwijl ze lichtjes glimlacht."
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 18:25

 176  Sven
Het kan ook een glimlach zijn omtrent de stress waar ze in zit nl niet weten wie het dan is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mei 2021, 18:36

 1690  Sven
Wat het (nep)mollen hier betreft, of het nog zin had valt te betwijfelen. Sven is hier dus aan het mollen, nep of niet, maar wel ongelooflijk opvallend.
Mijn verklaring: hij verdenkt Philip, net zoals de andere 2, of Sven dat weet? Geen idee.
Maar zo vlak voor de finale wil je natuurlijk de finale halen en probeer je de andere 2 nog aan het twijfelen te brengen door opvallend foute antwoorden te geven. Dat hij dat doet net wanneer Annelotte de woorden moet omschrijven en hij samen met Lennart moet raden is dan ook niet toevallig. Hij moet hen overtuigen dat hij de mol is. Kom, wees nu eerlijk, 'salontafel' of 'commode' bij de zo duidelijke omschrijving van Annelotte, zou de mol zich zo weggeven terwijl hij weet dat hij niet verdacht wordt?
Gebruikersavatar

Skaeg05 mei 2021, 18:41

 108
Blijkbaar kan hij dat wel zeggen (Salontafel) en toch nog altijd iedereen richting Philip duwen.

Dus te opvallend is hij niet aan't mollen.
Gebruikersavatar

Délégee05 mei 2021, 19:29

 99
Onderschat ook de tunnelvisie niet ! De deelnemers hebben daar evenveel last mee als wij, de tv-kijkers.
Eens je overtuigd bent van X als mol, past alles in dat plaatje. Ook wat Y of Z doen. Zeker als je eliminatie na eliminatie overleeft, al dan niet met een groen scherm.

2 kandidaten zijn afgelopen zondag zeer bruusk uit hun tunnelvisie gerukt.
De mol lacht intussen stiekem in zijn/haar vuistje, want die heeft letterlijk iedereen - afvallers en finalisten - op het verkeerde been gezet.
Een superprestatie !
Gebruikersavatar

Yvo05 mei 2021, 19:36

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef: 05 mei 2021, 18:25 @Yvo Ik denk dat je bedoelt "Annelotte zegt iets in de aard van 'Philip is de mol niet' en 'Philip is naar huis' terwijl ze lichtjes glimlacht."
Ja, dat bedoelde ik. Bedankt voor de correctie.
Gebruikersavatar

julieke.vdw05 mei 2021, 23:15

 106  Uma
Jay-Lo schreef: 05 mei 2021, 18:36Kom, wees nu eerlijk, 'salontafel' of 'commode' bij de zo duidelijke omschrijving van Annelotte, zou de mol zich zo weggeven terwijl hij weet dat hij niet verdacht wordt?
De productie kan dit misschien aan hem opgedragen hebben om ervoor te zorgen dat er toch één kandidaat is die hem kan ontmaskeren en dus ook een winnaar.
Gebruikersavatar

joeri.michiels05 mei 2021, 23:20

 176  Sven
En niet te vergeten: een mens denkt soms in rare termen onder druk. Dat zie je ook bij tv-quizen.
Gebruikersavatar

Cadfael06 mei 2021, 11:45

 229  Uma
chicawah.janssen schreef: 05 mei 2021, 17:22 En dat vind ik dus heel raar. Als ik zou meedoen zou ik tegen de anderen zeggen dat ik X verdacht vind terwijl ik denk dat Y de mol is. Je wil je concurrentie toch niet de pap in de mond geven? Dus... is Sven de mol?
Ik vind dat Sven en Annelotte degene zijn die echt duidelijk lieten merken dat ze Philip verdachten en het ook uitspraken. Annelotte zegt bijvoorbeeld bij de puzzelproef: "Philip, kunt gij u neerzetten en gewoon niets doen?" Bij de sprookjesproef zegt ze bijvoorbeeld tegen Lennart als ze het hebben over dat Sven en Philip de weg wel zullen terugvinden: "Met Philip weet je nooit, eh." Sven zegt dan weer bij het inkijken van de geheime dossiers: "We weten enkel niet wat de Flipper uit Zwijnaarde gaat doen." Dit zijn enkele voorbeelden waar ik net opkwam. Bij Lennart zie je dit wat minder. Hij is wel degene die zegt: "Ik heb het gevoel dat iedereen dezelfde richting uitkijkt." Alhoewel dat hij bij de geheime dossiers het filmpje van Philip kiest, wat erop wijt dat hij hem ook niet vertrouwt.

Wat kunnen we hieruit besluiten?
1) Sven en Annelotte zijn allebei kandidaten, die duidelijk laten merken dat ze Philip niet vertrouwen. Lennart speelt hier als mol inderdaad graag op in.
2) Sven of Annelotte is de mol. Deze mol laat graag uitschijnen dat Philip verdacht is, waardoor anderen hem nog meer gaan verdenken. De andere persoon is een kandidaat, die blijkbaar ook duidelijk laat merken dat hij of zij Philip niet vertrouwt. Lennart is een kandidaat, die ook trapt in al deze verdenkingen die anderen uitspreken richting Philip. Hij denkt dat iedereen dezelfde richting uitkijkt, omdat anderen duidelijk laten merken dat ze Philip niet vertrouwen.

En zo kan het dus terug al kanten op. 😜
Gebruikersavatar

joeri.michiels06 mei 2021, 12:03

 176  Sven
Was het niet Samina die bij de puzzelproef vroeg om niets te doen?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10