Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

martin.janssen09 mei 2021, 23:35

 178
Dat Lennart de opdracht kreeg met de taart in zijn gezicht was geen toeval denk ik.
Gebruikersavatar

astridm09 mei 2021, 23:49

 287
Cedric schreef: 09 mei 2021, 21:55 (Schandalig wel dat niemand de tune van Game of Thrones herkende. Enfin, Lennart zweeg misschien wijselijk, maar toch!)
Hoezo schandalig? Ik vind GoT helemaal niets en heb dus ook geen idee van de muziek. Smaken verschillen hoor.
Gebruikersavatar

magali.dereu10 mei 2021, 07:46

 184  Sven
Cedric schreef: 09 mei 2021, 21:55 Geweldig hard gelachen met die opdracht van Sven en zijn kip. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, ook nog even felicitaties voor @Gilles De Coster zijn pianostukjes!

(Schandalig wel dat niemand de tune van Game of Thrones herkende. Enfin, Lennart zweeg misschien wijselijk, maar toch!)
Ik kijk graag series en films, maar GoT nog nooit gekeken. 🙈 Heb ik afgedaan, @Cedric ? 😃
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 10:24

 2834  Uma
Ok, I stand corrected.. Blijkbaar heeft dan toch niet iedereen GoT gebingewatchet/gebingewatcht/binge gewatcht/enfin, gekeken.
Nu, geen probleem natuurlijk als GoT jouw ding niet is, maar die tune ervan wind ik wel werelds.. Zelf vind ik de tune van GoT wel top. Het is een van de weinige series waar ik zelfs de opening credits elke keer opnieuw helemaal meepikte..
Enfin, judge for yourself: https://www.youtube.com/watch?v=TZE9gVF1QbA

Dit alles gezegd zijnde: Neen, je hebt niet afgedaan @magali.dereu . Kan je ook gewoon niet, jij topper 😉

On topic:
Ik vond wel dat er een gigantisch verschil zat tussen de meditatiestoringen... 1 minuut lang een rockende gitarist horen is wel wat anders dan 2 seconden verschieten van slagroom in je gezicht... Ergens hadden ze die 3 'storingen' beter mogen kiezen zodat iedereen gelijker opdrachten had.
Gebruikersavatar

BeaVer10 mei 2021, 11:03

 1293  Uma
Dat had ik dus op pagina 1 ook al geplaatst en ik dacht dat ik de enigste was die daar zo over dacht...
Gebruikersavatar

magali.dereu10 mei 2021, 11:03

 184  Sven
@Cedric merkte ik ook op! Ik vond de vorige afleveringen, dit seizoen én de mol geweldig maar ik had het gevoel dat de build-up naar de rode knop en de proeven in deze finale een beetje een anti-climax waren. 🙈Maar hoe dan ook kudos voor het hele team.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 11:08

 8153
Ik vond het ultieme moment qua setting wel het poverste van de nieuwe reeksen. Kale tafeltjes in een grote ruimte en daarna wachten tot het gordijn opengaat voor de pol op het podium... 😕
Als je dat vergelijkt met de onthullingen van Gilles, Eline en Elisabet... De arena van Pieter vond ik iets minder maar toch nog steeds knap. De boot in Griekenland vond ik redelijk flauw, maar dit vind ik ronduit zwak. Waarom hebben ze niet voor dat laatste kasteel gekozen?
Gebruikersavatar

Nemesis10 mei 2021, 11:13

 1
Als je ziet wat er allemaal in die zaal is gebeurd (werd een miniglimpje van gegeven tijdens aflevering) is het wel een knappe/coole locatie. Maar dan moet je je daar als kijker wel van bewust zijn natuurlijk. Daarnaast vergeef ik de makers tijdens dit seizoen bijzonder veel, want corona en heb ik vooral enorm genoten van toptelevisie.
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2021, 11:23

 2834  Uma
chicawah.janssen schreef: 10 mei 2021, 11:08 Ik vond het ultieme moment qua setting wel het poverste van de nieuwe reeksen. Kale tafeltjes in een grote ruimte en daarna wachten tot het gordijn opengaat voor de pol op het podium... 😕
Als je dat vergelijkt met de onthullingen van Gilles, Eline en Elisabet... De arena van Pieter vond ik iets minder maar toch nog steeds knap. De boot in Griekenland vond ik redelijk flauw, maar dit vind ik ronduit zwak. Waarom hebben ze niet voor dat laatste kasteel gekozen?
Ik vond het net een zalige locatie door de historiek ervan. Welke legendes daar niet allemaal al passeerden! Bowie! U2! Iggy Pop! Depeche Mode! Bon Jovi! Nick Cave!
Geen enkele eerdere locatie kan dergelijke adelbrieven voorleggen.

De 'onthulling' van de Mol was misschien wel de minste (het doek dat open gaat) en niet van het niveau Gilles-Elisabet-Pieter (Eline herinner ik me niet meer), maar de locatie was wel top vond ik.
Gebruikersavatar

Agt. Mol Daviër10 mei 2021, 11:32

 33  Yens
Cedric schreef: 09 mei 2021, 21:55 Geweldig hard gelachen met die opdracht van Sven en zijn kip. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Trouwens, ook nog even felicitaties voor @Gilles De Coster zijn pianostukjes!

(Schandalig wel dat niemand de tune van Game of Thrones herkende. Enfin, Lennart zweeg misschien wijselijk, maar toch!)
Lol. Ik had ook eerst zoiets van "wel dat nummer van Borsato kennen maar dan niet die tune van GoT 🙈". Ach, zal wel aan mij liggen. Nu, inderdaad ongetwijfeld niet iedereen zijn ding, maar op zich is die GoT tune heel herkenbaar, vaak gebruikt en zo hedendaags dat je zou denken dat iemand als Lennart dat op zijn minst al eens had horen passeren. Anyway, we weten nu wel beter 👍🏻.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 12:01

 8153
Cedric schreef: 10 mei 2021, 11:23 Ik vond het net een zalige locatie door de historiek ervan. Welke legendes daar niet allemaal al passeerden! Bowie! U2! Iggy Pop! Depeche Mode! Bon Jovi! Nick Cave!
Geen enkele eerdere locatie kan dergelijke adelbrieven voorleggen.
Maar ze hadden het wel wat mogen "aankleden". Die tafeltjes waren gewoon lelijke tafeltjes en de lampjes maar pover. Ik vond het een kale, koude bedoening.
Cedric schreef: 10 mei 2021, 11:23 De 'onthulling' van de Mol was misschien wel de minste (het doek dat open gaat) en niet van het niveau Gilles-Elisabet-Pieter (Eline herinner ik me niet meer)
De finalisten onder hun boom waar zo'n ouderwetse lamp in hing en Gilles die uit de mist opdoemde: aaaaaaaaaaaahhhhh! Daar kreeg ik gewoon koude rillingen van - en nog steeds als ik eraan terugdenk.
In Zuid-Afrika zaten de finalisten buiten in een prachtig omgeving en werd het na het doven van de lichten echt stikdonker. De reactie van Davey toen zijn licht aanfloepte en Eline die achter een soort scherm vandaan kwam: ronduit prachtig!
De schitterende Vietnamese setting en kleine Elisabet die tevoorschijn kwam toen die reusachtige deuren open zwaaiden: kippenvel!
Die gigantische arena met in het midden de finalisten, de reactie van LLoyd ("Is dat up ik?" toen zijn licht aanging) en de puntschoenen van Pieter (toen dacht ik dus echt nog steeds dat het Baha was): onvergetelijk!
De boot in Griekenland had best wel sfeer, maar kon toch niet tippen aan de vorige seizoenen. Maar dé knipogen maakten heel veel goed.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2021, 12:14

 3483  Uma
Yep, de setting in Argentinië was magistraal.
Zonder twijfel mijn nr 1 van eliminatie-settings.