Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy09 mei 2021, 20:27

Site Admin  1167  Uma
Afl 8 - Opdracht 2: De bevrijding van Isidoor
Gebruikersavatar

elien.geerts09 mei 2021, 20:59

 3  Uma
Sven enorm verdacht. Eerst door achteraan te lopen en dan verschillende keren de draad te raken. Dan praat hij nog tegen Lennart zodat Annelotte afgeleid raakt wanneer ze de draad maar blijft raken. Op het einde twijfelt hij bovendien geen enkele seconde om achter de sleutel te gaan en vervolgens weet hij de boel nog wat te vertragen door Isidoor niet meteen op de knop te zetten.
Gebruikersavatar

ldldld10 mei 2021, 11:25

 2  Emanuelle
Deze laatste opdracht was diep teleurstellend als we eerlijk mogen zijn...
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2021, 11:55

 3483  Uma
ldldld schreef:Deze laatste opdracht was diep teleurstellend als we eerlijk mogen zijn...
"diep teleurstellend"?
De enige negatieve bedenking die ik bij deze opdracht heb is dat Isidoor van Annelotte geleerd heeft (indien dat überhaupt gelukt is) om op de rode knop te drukken, en gelijktijdig van Lennart geleerd heeft dat dit niet mag. Los van het feit dat de teckel verre van het meest leergierige hondenras is, en hij eigenlijk al de leeftijd bereikt heeft waarop nieuwe zaken leren al veel moeilijker is krijgt hij dan ook nog tegenstrijdige bevelen.
Ik beschouw het als een schoonheidsfoutje.
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2021, 12:01

 3423  Yens
@ex-molinator
Los van het feit dat de teckel verre van het meest leergierige hondenras is, en hij eigenlijk al de leeftijd bereikt heeft waarop nieuwe zaken leren al veel moeilijker is krijgt hij dan ook nog tegenstrijdige bevelen.
Klopt inderdaad wat je hier zegt. We hebben onze Frodo gekocht toen hij 5 maanden was (hij was een nestoverblijver), en toen al waarschuwden ze ons bij de hondenschool dat hij waarschijnlijk al een beetje te oud was om nog goed bevelen aan te leren. Na 4 lessen, werd dat ook in de praktijk bevestigd. Teckels zijn intelligente hondjes, maar gehoorzaamheidstrainingen zijn niet echt hun ding.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2021, 12:05

 8153
ex-molinator schreef: 10 mei 2021, 11:55 De enige negatieve bedenking die ik bij deze opdracht heb is dat Isidoor van Annelotte geleerd heeft (indien dat überhaupt gelukt is) om op de rode knop te drukken, en gelijktijdig van Lennart geleerd heeft dat dit niet mag.
Ik voelde eigenlijk wel wat medelijden met Isidoor. Na 7 jaar uit zijn kennel weggeplukt en meteen bij een massa mensen gedropt die hem allemaal bepotelden en zich over hem ontfermden, moet wel een verwarrende ervaring voor hem geweest zijn. En dan ook nog die rode knop erbij. Toch was het al heel snel duidelijk dat hij, als hij de keuze had, voor Annelotte koos. En zij voor hem. Isidoor mag zich gelukkig prijzen voor de rest van zijn leven. 🙂
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2021, 12:42

 3423  Yens
@chicawah.janssen
Isidoor mag zich gelukkig prijzen voor de rest van zijn leven.
Ge moogt gerust zijn 😉 . Teckels worden best wel oud. Kortharige teckels worden gemiddeld zo'n 14 à 15 jaar, dus ze zal nog vele jaartjes van hem kunnen genieten 😉 .