Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm10 mei 2021, 12:53

 287
ex-molinator schreef: 10 mei 2021, 11:55 De enige negatieve bedenking die ik bij deze opdracht heb is dat Isidoor van Annelotte geleerd heeft (indien dat überhaupt gelukt is) om op de rode knop te drukken, en gelijktijdig van Lennart geleerd heeft dat dit niet mag. Los van het feit dat de teckel verre van het meest leergierige hondenras is, en hij eigenlijk al de leeftijd bereikt heeft waarop nieuwe zaken leren al veel moeilijker is krijgt hij dan ook nog tegenstrijdige bevelen.
Ik beschouw het als een schoonheidsfoutje.
Ik denk meer aan 'mishandeling'. Z'n baasje Annelotte (want dat was ze duidelijk) wilde wel de rode knop maar de vriend van het baasje wilde juist niet en alletwee deden ze dat met verve. Het mag een wonder heten dat Isidoor niet schizofreen geworden is en daarmee vals. Gelukkig is het een teckel en die zijn van nature al net zo eigenwijs als de mol. 😉
Gebruikersavatar

Waeldwann10 mei 2021, 13:09

 46  Sven
ldldld schreef: 10 mei 2021, 11:25 Deze laatste opdracht was diep teleurstellend als we eerlijk mogen zijn...
Less is more, maar deze opdracht was inderdaad één van de minst ingeklede ooit.
Isidoor ontvoerd, zenuwenspiraal, een spook en rennen voor een sleutel. Het spektakelstuk was een wip-wap. Erg basic en limiet ketnetterig.
En daar hing dan het grootste bedrag aan vast? Toen moest ik toch ook even terug denken aan die explosieve James Bond opdracht in Vietnam.
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2021, 16:57

 3547  Sven
Ik dacht eerst dat ze ergens een schokje kregen als ze tegen de draad zouden zitten 😋
Ging misschien nog leuk worden dan 😈
Gebruikersavatar

Poirot10 mei 2021, 20:05

 299
Na een paar schokjes zou je erg beginnen te trillen en dan wordt de opdracht nog moeilijker
Gebruikersavatar

mjohlan10 mei 2021, 21:47

 328  Yens
Opdracht in een cinematografisch mooi kader. Dat Isidoor zijn baasje verkoos boven een rode knop, tja... half mannelijk Vlaanderen zal wel hetzelfde denken. Op het einde van een prachtige reeks heb ik het nodige begrip voor een iets mindere proef, al stelde dat spook me wat teleur. Uiteindelijk was het niet meer dan een Casper.🙂
Gebruikersavatar

Vermoljoen12 mei 2021, 14:36

 2354  Uma
Ik vond het eigenlijk een heel leuk idee en vond deze opdracht een mooie afsluiter voor de rode draad van dit seizoen, maar ik denk dat men hier beter nog een extra kans voor de kandidaten had kunnen toevoegen. Nu had je 2 'extreme' opties om het zo te zeggen: oftewel proberen Isidoor op de knop laten drukken oftewel de klok supersnel laten lopen om een sleutel te gaan halen en Isidoor op de knop te zetten. Als opdrachtbedenker had ik nog een tussenweg toegevoegd: de klok een beetje sneller laten lopen (maar niet zo snel als bij het halen van de sleutel) en Isidoor kunnen helpen door eventueel met behulp van een kleine opdracht iets te activeren waarmee ze een snoepje boven de knop kunnen laten hangen ofzo. Zo'n tussenweg miste ik toch, want nu besloten ze meteen voor de sleutel te gaan wat deze opdracht in de praktijk toch net wat minder maakt.

Maar ik vond Isidoor een superleuke toevoeging en uiteindelijk hadden de kandidaten het ook gewoon volledig in eigen hand, want ze hadden 2 weken om Isidoor dat aan te leren 😉
Gebruikersavatar

mjohlan12 mei 2021, 16:52

 328  Yens
Indeed. Lennart heeft Isidoor praktisch getraumatiseerd. 🙂