Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

Paraceta10 apr 2022, 21:43

717  Sven
jochen.vanasch schreef: 10 apr 2022, 21:31 Meer dan 10.000 mensen schrijven zich in en willen deze rol krijgen. Als het dan even wat minder gaat opgeven? Vind ik heel onrespectvol naar alle mensen die zich keer op keer inschrijven.
"Het even wat minder gaat" is een gigantisch eufemisme, op het brutale en kwetsende af. Ik denk niet dat wij als couch-potatoes ook maar in de verste verte kunnen inschatten wat voor een moeilijke, eenzame en mentaal uitdagende rol Mollen op zich moeten nemen. Met commentaar als deze doe je Philippe als persoon en het programma in het algemeen een grote oneer aan.

koen.willen10 apr 2022, 21:47

187  Uma
Wel. Ik denk dat iedereen nog moet bekomen van deze twist tijdens De Mol. Maar mijn eeuwig respect voor de makers voor zo snel te kunnen schakelen bij dit programma en alle liefde naar Philippe dat hij zich zo kwetsbaar durft op te stellen. (Mol)hoedje af!

ms9510 apr 2022, 21:52

15  Bert
Inderdaad. Heel veel respect voor iedereen:
De Crew voor hoe ze het opgevangen hebben, hoe ze Philippe opgevangen hebben en hoe ze het opgelost hebben.
Zal voor het waarschijnlijk ook improviseren geweest zijn, maar zeer goed gedaan en zoals het op tv gebracht is zeer respectvol en professioneel gedaan, met respect voor het programma, de kandidaten en Philippe.

Ook heel veel respect voor Philippe, dat hij dit durft zeggen en het niet opkropt.

Cat_Cl10 apr 2022, 22:14

38  Philippe
Damn zeg. Dat had ik niet zien komen. En nu had ik juist vandaag mijn mol hier op het forum ingesteld als Philippe, na het herbekijken van de vorige afleveringen (grotendeels een pure gok uiteraard, maar Philippe werd het minst verdacht in online polls en laat ik dat nu net verdacht vinden).

Ik moest bijna huilen bij het zien van zijn boodschap, en tijdens Café De Mol, want wat moet het werkelijk loodzwaar zijn om die rol aan te nemen en drie weken lang vol te houden. Ik vond Philippe zijn verhaal zo herkenbaar, het niet willen geloven dat je goed bezig bent ook als mensen van de productie je van het tegendeel proberen te overtuigen en hoe dat in iemand zijn hoofd een eigen leven kan gaan leiden. Dat is dan inderdaad nefast voor de mentale gezondheid.

Echt tonnen respect dat hij deze moeilijke keuze heeft durven maken.

kristof.allaerts10 apr 2022, 22:27

364  Uma
Het leven zoals het is: de Mol.

Moet verschrikkelijk zijn geweest... het gevoel dat je jezelf verraden hebt, niet meer durven mollen, dagen niet durven slapen.
Tijdens de aflevering dacht ik echt: die staat op instorten.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat dit de enige mogelijke beslissing was die hij/zij kon(den) nemen.

Sterkte Flippie.

Afbeelding

_Ivl_10 apr 2022, 22:28

5  Uma
Wat een onverwachte twist weer.
Ik zat in de Philippe-tunnel, hoedje af voor jou makker want volgens de polls waren er niet zoveel mensen die jou als hoofdverdachte hadden.

Het is maar een theorie, maar volgens mij zat Yens op Phillipe en duwde hij hem altijd op posities waar hij niet wou zitten.
Quote van Yens "Moeten wij nu medelijden krijgen met de Mol? Ik denk het niet.", dit begint natuurlijk te knagen bij Phillipe die hierdoor met het impster syndroom te kampen krijgt. We zullen hieromtrent wel nog meer te zien krijgen in de slotaflevering.

Nogmaals respect voor Philippe, de keuze om het spel te verlaten is zeer moeilijk te maken zeker als die onzekerheid in je hoofd is geslopen.

Benieuwd wie als nieuwe mol gekozen is, we kunnen allemaal opnieuw beginnen zoeken! 😎
Laatst gewijzigd door _Ivl_ op 10 apr 2022, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.

The hunter10 apr 2022, 22:30

282  Uma
Zeer moedige en verstandige beslissing van Philippe. Als het op is, is het op. Dan heeft het geen enkele zin om een spel, want dat is het nog altijd, verder te spelen. Ik ben vooral blij om te zien dat het nu goed gaat met hem en dat hij goed opgevangen geweest is door de productie. Heel veel respect voor hem en uiteraard ook voor de crew. Niet zozeer om een inventieve oplossing te bedenken, maar vooral om het menselijke te laten primeren en eerlijk te tonen hoe alles in zijn werk gegaan is. Niet dat ik daar zelf ooit aan getwijfeld heb dat ze in zo'n situatie de waarheid zouden verdraaien. Het toont ook maar weer eens aan waarom dit het beste programma blijft. Geen foefjes, zoals Gilles zelf zegt, en de mol en de kandidaten komen als mensen op de eerste plaats. Niet hun rol in het spel.

happyfello10 apr 2022, 22:30

326  Uma
Met elk seizoen volgt een nieuwe uitdaging, alllllle respect voor de mol Philippe, sjappoo hoe de makers het opgelost hebben... 't was een topaflevering met een vreemde twist. Op naar de nieuwe Mol.

peter.delen10 apr 2022, 22:35

5  Uma
Geweldige mol, Philippe! Ik zat helemaal niet op het juiste spoor.

Ik denk eerlijk gezegd dat er voor een situatie als de deze wel een 'noodscenario' bestond van tevoren. Het bewijst de professionaliteit van de makers van het programma. Zij weten verdomd goed waar ze mee bezig zijn.

Heb ik in één reactie in dit topic een hint van jaloezie gezien? Misschien oordeel ik te snel... Maar voor de rest mogen wij (en Philippe) ons niet teveel focussen op negatieve reacties. Ze wegen niet op tegenover de zovele boodschappen van begrip, medeleven en steun.

En wat de nieuwe mol betreft: alle overblijvende kandidaten lijken het wel te kunnen. Maar ik ben ervan overtuigd dat de programmamakers goed geplaatst zijn om hierin een doordachte keuze te maken.

astridm10 apr 2022, 22:38

287
Al jaren zit ik fout en kies ik de winnaar als mol. Nu eindelijk zit ik een keertje goed en stopt mijn mol ermee. Alleen wie ben ik, in m'n luie stoel voor de tv? Ik kan alleen maar bedenken hoe vermoeiend en eenzaam die rol kan zijn, maar ik weet natuurlijk in de verste verte niet hoe het echt is. Dat het, ondanks alle voorbereiding, toch teveel wordt verwacht niemand van zichzelf. Je doet alleen mee aan dit spel als opgeven niet tot je woordenschat behoort en dan komt het natuurlijk dubbel zo hard aan als je merkt dat je wel moet opgeven. En dan ook nog je positie als mol moeten opgeven, een rol waar iedereen van droomt. Je moet echt sterk in je schoenen staan om op deze manier het spel te verlaten, dan ben je echt wel molmateriaal hoor, dat had de productie goed gezien. Philippe, het ga je goed en zorg goed voor jezelf.

Heinz10 apr 2022, 22:38

Forum veteraan  427  Uma
Heel dapper van Philippe. En hij had zeker mooie molacties de eerste paar afleveringen. Wat ongelofelijk jammer dat hij zich "versprak" in zijn slaap (iets waar je natuurlijk helemaal niets aan kunt doen) en dat Bert dit oppikte.

Respect voor Philippe, de makers én alvast voor de kersverse 11e Mol.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14