Polle de Molle schreef: ↑10 apr 2022, 23:22Voor mij is het seizoen zeker nog niet voorbij, maar ik begrijp je wel. Het opzet van het programma is dat je inderdaad vanaf dag 1 met de rest van de groep op zoek gaat naar de mol en niet halverwege het seizoen opnieuw moet beginnen. Het is een beetje als een Ronde van Frankrijk die maar 1 week duurt. Maar so be it, ik ben er zeker van dat de makers er het beste van gemaakt hebben en dat ons nog enkele topafleveringen te wachten staan!
Persoonlijk is het seizoen voor mij wel voorbij. Begrijp me niet verkeerd, het is niet omwille van Philippe zijn keuze, maar omdat het mysterie er nu af is voor mij. Het onthullen van de tweede mol zal niet meer zo'n grote impact hebben voor mij. Het gevoel om met de kandidaten van dag 1 op zoek te gaan naar de mol is net het leukste eraan, om dan correct te zijn/compleet gefopt te zijn na zoveel weken als de mol eindelijk onthult wordt is altijd een groot moment. Voor mij is dit effect jammergenoeg weg. Voor mij was Philippe de mol dit seizoen
De crew houdt het hoofd wel koel met een last minute keuze om een nieuwe mol aan te duiden (was sowieso al een optie waar ze zich al hadden op voorbereid, maar waarschijnlijk nooit op hoopten om het uit te voeren). Veel succes aan de nieuwe mol en veel plezier aan de mensen die zullen doorkijken, maar ik denk dat dit seizoen met dit voorval bewijst dat het programma klaar is om weer een aantal jaar een cooldown nodig heeft.
PS: dit is gewoon mijn mening, aan iedereen die zal doorkijken, veel kijkplezier gewenst. Ik zal hier jammer genoeg afhaken. Tot de volgende editie![]()
wack-a-mol schreef: ↑10 apr 2022, 22:57 Misschien is het wat ver gezocht van mij, maar...Gepland? Dat denk ik niet.
WAT ALS... dit gepland was?
In een jubileumeditie waarbij er voor het eerst 11 kandidaten zijn, valt voor het eerst een mol af, mooi in het midden van het seizoen.
massis schreef: ↑10 apr 2022, 23:48 Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!Inderdaad: en het zou me niet verwonderen mocht er ineens een piek zijn in het aantal herbekijkingen (een gedrocht van een woord maar ik kom niet meteen op een alternatief).
kristof.allaerts schreef: ↑10 apr 2022, 23:51 We zullen er maar het beste van maken he. Zit niks anders op.Zou niet weten waarom er geen bezoek meer kan komen? Dat is steeds bij 5 kandidaten pas. Als dat al de bedoeling was. Maar het is wel de traditie.
We weten nu dus ook dat er geen bezoek kan komen. Dat had Philippe wel kunnen helpen.
massis schreef: ↑10 apr 2022, 23:48 Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!Ik denk het niet. Net zoals de opdrachten zijn ook de hints op voorhand met de mol besproken (zoals de kleuren van de molboekjes bij Gilles, de morse van Pieter, etc...). Dat maakt de zoektocht naar de mol ook zo interessant. Er zijn natuurlijk ook de gemonteerde hints die in post worden toegevoegd maar laten we eerlijk zijn, de hints die er écht toe dienen komen van de mol zelf.