Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën

The hunter10 apr 2022, 23:46

282  Uma
Polle de Molle schreef: 10 apr 2022, 23:22
Persoonlijk is het seizoen voor mij wel voorbij. Begrijp me niet verkeerd, het is niet omwille van Philippe zijn keuze, maar omdat het mysterie er nu af is voor mij. Het onthullen van de tweede mol zal niet meer zo'n grote impact hebben voor mij. Het gevoel om met de kandidaten van dag 1 op zoek te gaan naar de mol is net het leukste eraan, om dan correct te zijn/compleet gefopt te zijn na zoveel weken als de mol eindelijk onthult wordt is altijd een groot moment. Voor mij is dit effect jammergenoeg weg. Voor mij was Philippe de mol dit seizoen

De crew houdt het hoofd wel koel met een last minute keuze om een nieuwe mol aan te duiden (was sowieso al een optie waar ze zich al hadden op voorbereid, maar waarschijnlijk nooit op hoopten om het uit te voeren). Veel succes aan de nieuwe mol en veel plezier aan de mensen die zullen doorkijken, maar ik denk dat dit seizoen met dit voorval bewijst dat het programma klaar is om weer een aantal jaar een cooldown nodig heeft.

PS: dit is gewoon mijn mening, aan iedereen die zal doorkijken, veel kijkplezier gewenst. Ik zal hier jammer genoeg afhaken. Tot de volgende editie 😃
Voor mij is het seizoen zeker nog niet voorbij, maar ik begrijp je wel. Het opzet van het programma is dat je inderdaad vanaf dag 1 met de rest van de groep op zoek gaat naar de mol en niet halverwege het seizoen opnieuw moet beginnen. Het is een beetje als een Ronde van Frankrijk die maar 1 week duurt. Maar so be it, ik ben er zeker van dat de makers er het beste van gemaakt hebben en dat ons nog enkele topafleveringen te wachten staan!

massis10 apr 2022, 23:48

35
Wielewaal schreef: 10 apr 2022, 23:41 Daar zit iedereen nu met zijn verborgen hints 😂

Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!

kristof.allaerts10 apr 2022, 23:51

364  Uma
We zullen er maar het beste van maken he. Zit niks anders op.

We weten nu dus ook dat er geen bezoek kan komen. Dat had Philippe wel kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door kristof.allaerts op 10 apr 2022, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ex-molinator10 apr 2022, 23:51

3483  Uma
wack-a-mol schreef: 10 apr 2022, 22:57 Misschien is het wat ver gezocht van mij, maar...

WAT ALS... dit gepland was?
In een jubileumeditie waarbij er voor het eerst 11 kandidaten zijn, valt voor het eerst een mol af, mooi in het midden van het seizoen.
Gepland? Dat denk ik niet.
Maar een noodscenario voor het geval ... (bvb ziekte of ongeval) - dat lijkt me wel waarschijnlijk.

massis schreef: 10 apr 2022, 23:48 Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!
Inderdaad: en het zou me niet verwonderen mocht er ineens een piek zijn in het aantal herbekijkingen (een gedrocht van een woord maar ik kom niet meteen op een alternatief).

Cadfael11 apr 2022, 00:11

229  Uma
Ik vind het ook mooi hoe de makers het in beeld hebben gebracht. De vorige afleveringen wezen al naar het feit dat de mol het moeilijk had. Deze aflevering werd er ook enkele keren naar verwezen. Uma zei bijvoorbeeld dat Philippe wat stiller was. In de keuzes bij bepaalde proeven zag je ook dat hij zich op de achtergrond hield. Anke vroeg hem ook of het met hem ging, omdat hij er wat bedrukt uitzag. Om één of andere reden voelde ik het ergens aankomen. De makers hebben mooi laten zien wat er exact gebeurd is en wat er speelde bij Philippe. Chapeau aan de makers om dit zo te laten zien, en ook proficiat aan Philippe om deze dappere keuze te maken. Desondanks blijf je een fantastische mol!

joeri.michiels11 apr 2022, 00:16

176  Sven
Enorm veel respect Philippe! Je was echt wel een goede mol!

Ook veel respect voor de crew! Dit bewijst nog maar eens hoe professioneel jullie zijn. Maar één ding geloof ik niet van GDC: dat er geen rekening gehouden werd met het feit dat de mol er de brui aan geeft. 🙂 Ook de mol kan iets overkomen. Zowel mentaal als lichamelijk. Bvb Alina is als mol ook gevallen en moest geopereerd worden thuis. Dus het kan altijd.

kristof.allaerts schreef: 10 apr 2022, 23:51 We zullen er maar het beste van maken he. Zit niks anders op.

We weten nu dus ook dat er geen bezoek kan komen. Dat had Philippe wel kunnen helpen.
Zou niet weten waarom er geen bezoek meer kan komen? Dat is steeds bij 5 kandidaten pas. Als dat al de bedoeling was. Maar het is wel de traditie.

davy.staelens11 apr 2022, 00:24

27
massis schreef: 10 apr 2022, 23:48 Dat dacht ik ook even, maar hoeft natuurlijk niet. Want dit is allemaal gemonteerd achteraf, dus de hints kunnen al vanaf aflevering 1 naar Mol 2 wijzen. Over mindfuck gesproken!
Ik denk het niet. Net zoals de opdrachten zijn ook de hints op voorhand met de mol besproken (zoals de kleuren van de molboekjes bij Gilles, de morse van Pieter, etc...). Dat maakt de zoektocht naar de mol ook zo interessant. Er zijn natuurlijk ook de gemonteerde hints die in post worden toegevoegd maar laten we eerlijk zijn, de hints die er écht toe dienen komen van de mol zelf.

Ik zou het flauw vinden moest de productie er al van afl 1 hints insteken die naar mol2 verwijzen. Dan had Gilles dit moeten verduidelijken tijdens café de mol.

Laat ons gewoon resetten en opnieuw beginnen maar eerlijk gezegd, veel zin heb ik er niet meer in. Ik vind het seizoen nu toch wel een tegenvaller van formaat. Maar het is niet anders...
Laatst gewijzigd door davy.staelens op 11 apr 2022, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

JBB11 apr 2022, 00:27

439  Uma
Ja zeg, voor mij was er helaas een spoiler (de nieuwswebsites die als kop schrijven dat de mol er mee stopt halverwege het seizoen).
Dus ik ben beginnen kijken met die voorkennis, en zag eigenlijk onmiddellijk dat Philippe er zeer vermoeid bij liep, dus had het al snel door...

Het is erg jammer allemaal. Los daarvan: 100% begrip voor Philippe om die beslissing te nemen wanneer het niet meer ging. Ik denk dat veel mensen onderschatten wat voor een druk er op de schouders van de mol ligt (=het slagen of falen van het hele programma).

Al weten we nu dus dat dat eigenlijk niet zo is, aangezien we volgende week een nieuwe aflevering met een nieuwe mol krijgen 😜

joeri.michiels11 apr 2022, 00:33

176  Sven
Het is inderdaad moeilijk om een aflevering later te bekijken zonder al iets op te vangen...

Wel jammer dat we al halfweg zijn nu we opnieuw beginnen. Maar het is eens zoals ik vorig jaar opteerde: een nieuwe mol halfweg. Moet nu wel zeggen dat dat niet zo interessant is 🙂 Maar wel benieuwd.

jens.vanneyghem11 apr 2022, 01:42

12
Philippe was absoluut een goede casting. Maar dat je je verspreekt in je slaap waardoor je mentaal dan denkt 'wat als het nog eens gebeurd?', dat kruipt er gewoon in. Dat en de effecten van de pandemie ook niet onderschatten (niemand weet hoe Philippe was tijdens de pandemie).
De mol was echt wel goed bezig in het begin. En dan heb je paar opdrachten die slagen voor de kandidaten. Dat vreet aan iemand.

Dus zeggen dat hij slecht gecast was, is dikke BS.

joeri.michiels11 apr 2022, 01:52

176  Sven
Klopt volledig. Uiteindelijk was hij goed bezig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14