Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

foxhunter17 apr 2022, 12:42

 100  Sven
Bedankt voor jullie volwaardige reacties. Duidelijke taal. Daar krijg je weer energie van.
Vermoeiend sloeg vooral op selectief quoten en reageren daarop. Ik probeerde alles wat ook mogelijk iets zou kunnen zijn in een langer verhaal te breien tot een indicatie. Maar uit de duidelijke reacties begrijp ik dat jullie daar niet aan willen. En dat is prima en mogelijk de reden dat dit draadje zo kort is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 13:08

 8153
Cedric schreef: 17 apr 2022, 12:06 Van alle deelnemers die ik ooit in De Mol gezien heb, blijft Elisabet voor mij diegene die veruit het beste profiel had om de Mol te zijn. Van meet af aan. Ik snap nog altijd niet waarom de producers toen eigenlijk iemand anders (Martijn of Bruno?) voor ogen hadden. Kan er bij mij echt niet in dat je iemand anders boven haar zou verkiezen.
Mee eens. Ik begrijp ook niet dat Bruno nog een misschien-scherm kreeg na zijn smoelentrekkerij naar de crew bij de jongleerproef.

Gilles VB, Pieter en Lennart vind ik ook echt goede mollen. Eline en Alina minder - sorry dames.
Gebruikersavatar

julieke.vdw17 apr 2022, 14:38

 106  Uma
chicawah.janssen schreef: 17 apr 2022, 09:24 @foxhunter
Wat kiezen voor de pot betreft: ik denk dat niemand aan De Mol deelneemt voor het geld. Ik denk dat veel mensen liever de mol zouden zijn (en dus zeker geen geld) dan gewoon kandidaat. En dat wie kandidaat is het spel wil winnen om het te winnen en dat de pot daarbij bijzaak is.
Met het bovenstaande ben ik helemaal akkoord. 👍🏻 Ik denk dat de meeste kandidaten eerder zullen gedacht hebben: als ik de mol kan worden, ben ik er zeker van dat ik kan blijven tot het einde en alles kan meemaken. Die ervaring is van onschatbare waarde (veel meer dan de groepspot).

Dat is voor mij net een beetje het jammere eraan, want intussen krijgen we elk jaar meer en meer molletjes te zien die er minder om geven of de pot aandikt of niet, zolang zij maar onverdacht blijven en zover mogelijk kunnen geraken. Begrijpelijk, maar persoonlijk zie ik veel liever fanatieke kandidaten aan de slag die alles doen voor het geld en kwaad worden als iemand voor een persoonlijk voordeel kiest. Dat levert ook heerlijke televisie op, zoals in de eerste seizoenen van de reboot. Zelf zou ik voluit voor het geld gaan maar ik weet dat ik een uitzondering zou zijn en ik kan er absoluut inkomen dat dat voor de meerderheid vd mensen niet zo is. Maar nu ga ik off-topic dus 🙈🙈🙈
Gebruikersavatar

joeri.michiels17 apr 2022, 16:19

 176  Sven
Kunnen we geen weerspiegeling zien van het scherm in hun ogen?
Gebruikersavatar

zoekenmaar18 apr 2022, 20:38

 32  Sven
zoekenmaar schreef: 12 apr 2022, 12:52 Sven was na aflevering 3 mijn "reservemol". Philippe op 1, Sven op 2.
ik volg verder mijn intuïtie:
Sven = nieuwe mol
Manu sluit ik uit. Zij is al heel de tijd molletje aan het spelen, laat haar maar kandidaat blijven.
Anke sluit ik uit . Een waterval en heel erg fanatiek in de opdrachten. Nu switchen naar mol lijkt me iets te hoog gegrepen.
Bert : laat hem aub kandidaat blijven want als ik iemand de victorie wens om de mol te ontmaskeren dan is het Bert wel
Yens kan met de glimlach de mol zijn maar ik zie hem toch verder als kandidaat
Uma : kan ik totaal niet peilen.
Tja, met het vertrek van Bert zit er voor hem helaas geen overwinning meer in (j a m m e r )
Ik zie dat momenteel Anke en Yens een hoog verdenkingspercentage hebben in de poll. Yens ook veel stemmen in CaféDM
Ik blijf bij mijn intuïtie: Sven is de mol.
Verder denk ik dat Yens en Anke het zullen schoppen tot in de finale.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk19 apr 2022, 15:01

 70  Uma
Jay-Lo schreef: 16 apr 2022, 23:34 In de preview is toch wel te zien dat het er heftig aan toe gaat.
In tegenstelling tot het begin, wanneer ze elkaar nog moeten leren kennen, en iedereen een beetje aftast en een tactiek bedenkt. Ik kijk er wel naar uit om ze het wat harder zien te spelen.
Wie ook als nieuwe mol gekozen is, dat gaat niet opvallen, iedereen gaat een ander spel spelen dan ervoor. De pot is al redelijk hoog, en de kennis is er dat een nieuwe mol geen voorbereiding heeft gehad. Jezelf een beetje verdachter doen lijken, vloeken op elkaar, er komt eindelijk leven in de brouwerij.
Ik denk dat de Mol juist dicht bij zichzelf en hetzelfde gaat blijven. Behalve dan dat hij/zij nu zo ongemerkt mogelijk minder voor het geld gaat zijn. Net als de onvoorbereide Mol in Vietnam.

En de Mol verdenkt iemand die niet verdacht is. Nu is dat natuurlijk montage, maar sommige acties zullen onhandig zijn in plaats van molacties. En daar doet de Mol zijn voordeel mee qua (test)biecht.
Gebruikersavatar

martin.janssen21 apr 2022, 22:58

 178
joeri.michiels schreef: 17 apr 2022, 16:19 Kunnen we geen weerspiegeling zien van het scherm in hun ogen?
Uit zo'n weerspiegeling zouden we hooguit de kleur van het scherm kunnen zien. Ik denk dat het aantal pixels ontoereikend is om hier letters uit te kunnen opmaken.
Gebruikersavatar

joeri.michiels21 apr 2022, 23:50

 176  Sven
Dacht al zoiets. Jammer 😃
Gebruikersavatar

Cedric24 apr 2022, 21:33

 2834  Uma
Is het een indruk, of is kennis van de lokale taal dit keer écht wel een meerwaarde?

Opdracht met de foodblogger: Spaanse gerechten met Spaanse ingrediënten.. Incl. "gofio".
Opdracht met de piratenschat: Toegegeven, "Léon" is écht niet zo moeilijk, maar toch, een Spaanse term..
Opdracht met onderwatermuseum: Letterlijk met Spaanse zinnetjes in de stad rondwandelend..
Opdracht met drag queens: Gio & Dave doen hun uitleg in het Spaans (of toch de stukken uitleg die we in de aflevering zagen)
Opdracht met de tijdslus op het dorpsplein: 'siete-dos', menukaart, uitleg van de gids, ...

Ik bedoel maar: Om de Mol te kiezen lijkt het me handig iemand te kiezen die ook Spaans kan, kwestie van alles te begrijpen en makkelijker te sturen?
Gebruikersavatar

joeri.michiels24 apr 2022, 23:54

 176  Sven
Volgens mij is het goed mogelijk dat er een tolk bij is. Dat gebeurd wel vaker op tv ondanks dat men de locals in hun eigen taal laat spreken tegen de kandidaten in dit geval.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 04:53

 3423  Yens
Cedric schreef: 24 apr 2022, 21:33 Ik bedoel maar: Om de Mol te kiezen lijkt het me handig iemand te kiezen die ook Spaans kan, kwestie van alles te begrijpen en makkelijker te sturen?
Precies, en wie woont in Barcelona, en hoorde of verstond "zogenaamd" niet dat de voetballertjes op het plein telkens "siete dos" (zeven - twee) riepen als er gespeeld werd...
Gebruikersavatar

ex-molinator25 apr 2022, 09:57

 3483  Uma
Cedric schreef: 24 apr 2022, 21:33 Ik bedoel maar: Om de Mol te kiezen lijkt het me handig iemand te kiezen die ook Spaans kan, kwestie van alles te begrijpen en makkelijker te sturen?
Die redenering geldt ook voor seizoen 2 (Spanje), seizoen 4 (Argentinië) en seizoen 6 (Mexico).
Ik denk ook niet dat ze een deelnemer konden vinden die Vietnamees kon (idem Grieks)