Aan Anke: je verdiende gewoon om te winnen. Je was veruit de meest gedreven kandidaat. Ik wens je veel sterkte toe en hoop uit de grond van mijn hart dat je geen blijvende kwetsuren overhoudt.
bert.dekimpe schreef: ↑25 apr 2022, 12:17 Waarschijnlijk zal ik mij hiermee niet populair maken, maar dit is geen pech, dit is gewoon de verantwoordelijkheid van de makers. Die opdracht was duidelijk niet veilig en had nooit mogen plaatsvinden. Idem trouwens voor de exit van Philippe. Dat is ongetwijfeld een prachtmens, maar geen mol. En dat had men op voorhand beter moeten inschatten.Volledig mee eens, en het mag zeker eens gezegd worden.
Carine.Ke schreef:Ik vind dat men nogal veel risico heeft genomen in deze reeks : een vrije duik naar een grot, een duik met fles waarbij ongecontroleerd werd gestegen, een sprong af een rots waarbij het harnas op onverantwoorde wijze was vastgemaakt ( normaal gezien moeten degenen die bij je staan wanneer je springt, net controleren oa of je armen vrij zijn. ). Er had telkens veel erger kunnen gebeuren.Ja, ik heb de indruk dat ze veel spektakel wilden leveren, maar dan toch risico's genomen hebben.
En dat al die stoerdoenerij niet nodig is om een spannend programma te maken. Ik vond bvb de twee andere opgaven van deze aflevering zeker zo onderhoudend en quasi risicoloos.
filiep.portugees schreef: ↑25 apr 2022, 21:36 Ja, ik heb de indruk dat ze veel spektakel wilden leveren, maar dan toch risico's genomen hebben.Het is een twijfelachtige situatie. Wellicht heeft ze die kabel/dat touw te lang vastgehouden, wat in de meeste gevallen geen probleem zou zijn.
Ik vind nog altijd dat mijn amusement en dat van de andere kijkers het niet waard is dat iemand zijn elleboog breekt, en daar 6 maanden later (misschien voor altijd) nog altijd last van heeft.
ex-molinator schreef:En uiteindelijk is die veiligheid wel de verantwoordelijkheid van de organisator van die attractie.Dat stukje vind ik wat te gemakkelijk.
filiep.portugees schreef:Ik vind niet dat je zomaar mag ervan uitgaan dat al die attracties zo veilig zijn.Ik ga daar niet van uit.
filiep.portugees schreef:Op kermissen en dergelijke gebeuren wel eens ongelukken.Klopt, maar in de meeste gevallen is dat door gebrek aan onderhoud, belasting boven de norm of risicogedrag door de gebruikers.
filiep.portugees schreef:Ik vind dat je op zijn minst zelf wat testen moet doen om zeker te zijn dat er geen onverantwoorde risico's genomen worden.Dat is wel heel veel gevraagd. Daar bestaan bevoegde instanties voor (voor de constructie en werkwijze). Van een organisatie zoals "De Mol", als gebruiker van de constructie (klant dus) kan je de bruikbaarheid wel uittesten, maar qua veiligheid kan je enkel inschatten op basis van een ervaring.