Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

anja.mathijs26 apr 2022, 11:45

 391  Uma
Verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte Eline !
Gebruikersavatar

Cedric28 apr 2022, 15:13

 2834  Uma
Vorig seizoenen van 'De Mol' zullen getoond worden op de nieuwe zender Play247, in aanloop naar de finale.

https://mudoo.be/de-mol-en-co-geven-pla ... jferboost/

Citaat: "De zender doet daar binnenkort nog een schepje bovenop. Zo zullen vorige seizoenen van De Mol in aanloop naar de finale opnieuw op Play247 te zien zijn én kan iedereen het rode loper moment van de finale van De Mol op 8 mei live meemaken van achter zijn, haar of hun scherm."
Gebruikersavatar

masterveecee29 apr 2022, 08:44

 3547  Sven
Da's enkel voor Telenet zeker... 😒
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2022, 08:51

 3423  Yens
@masterveecee
Da's enkel voor Telenet zeker... 😒
Ja, dus...

Afbeelding
Gebruikersavatar

Heinz02 mei 2022, 09:43

Forum veteraan  427  Uma
HUMO:

Melkte de Mol een geit met de meest uitpuilende balzak sinds die van Fabrizio?

De brancards waren weggedragen, de gewonden opgelapt, het terrein van brokstukken en lichaamsdelen ontdaan. Even werd het plan opgevat om de kandidaten - geen voorzorg is te veel in een seizoen waarin alles misgaat wat maar kan misgaan - extra in te enten tegen malaria, tetanus en hondsdolheid, tot een productiemedewerker struikelde over een rondslingerend molboekje en prompt in de bak met naalden viel.

Vincent Van Peer
maandag 2 mei 2022

Van het schrikken ontstak Gilles De Coster per abuis het Bengaals vuur dat hij als Beerschot-supporter permanent in zijn achterzak heeft zitten, wat een kudde lokale geiten verblindde. Terwijl zij paniekerig door het productiekamp raasden, mikten enkele klankmannen als ontwijkingsmanoeuvre hun jeep in een lonkend ravijn én crashte een tegen hoogspanningskabels gevlogen drone pardoes in de tent met harde schijven, die van de weeromstuit in de fik schoten. Er werd vervolgens zó enthousiast geblust dat men per ongeluk een slapende herder deed verzuipen. De lokale bevolking, die het sowieso al beu waren om zich telkens een hoedje te schrikken wanneer die gekke man met zijn bananenhemd en zijn in de was gekrompen John Lennon-brilletje achter de hoek kwam, werden er vijandig en zelfs opstandig van. Als klap op de vuurpijl passeerde precies op dat moment Johan Derksen, die uitlegde dat hij in zijn tijd nog een grancanario had neergestoken met een kapotgeslagen fles, maar dat er toen toch ook zo geen spel rond werd gemaakt, en dat iedereen maar eens moest stoppen met zagen.

Toch een kleine zucht van opluchting in het ‘De mol’-kamp: het gróótste gevaar voor lijf en leden van allemaal, de vrouw die deze aflevering nog met de grootste glimlach het wereldrecord Klungelen Met De Blinddoek Op scherp stelde, de Terror van Limburg, keerde moegestreden huiswaarts. Manu was één van de meest entertainende ‘De mol’-kandidaten in tijden, omdat zij zich telkens met honderd procent overgave en nul procent vernuft op de opdrachten stortte. Ook al had ik haar al weken van mijn verdachtenlijst geschrapt, toch ging ik tijdens het ploeteren, prutsen en krasselen doorheen deze aflevering alweer twijfelen. Zelfs zij scheen soms te denken dat zij de mol was. Zij is daarin niet alleen: Yens liet zich weer van zijn allersaboterendste kant zien. Op trot met Uma koos hij tot drie keer toe fout - een verzameling vergissingen van vlotjes 1.500 euro - en tijdens de blinddoekopdracht slaagde hij erin om strak voor zich uitkijkend lós voorbij de laatste rode knop te wandelen. Hij sloeg er wél in om op welhaast liefdevolle manier zijn geit te melken. Ik geloof toch dat het melken was. Ofwel zat het beest namelijk met een overvolle uier, ofwél met de meest uitpuilende balzak sinds die van Fabrizio.

Uma schrap ik nog niet - loog zij dat de peper pikant was? Had zij als mol spijt van haar tactiek bij de blinddoekopdrachten barstte ze dáárom in tranen uit? Liet zij het voortouw alléén aan Yens zolang hij foute keuzes maakte? - maar Sven wel: de in sneltempo tot meest knuffelbare kandidaat uitgroeiende copywriter ontpopte zich alweer tot grootverdiener, en het lijkt me niet meer dan terecht dat hij (ook al zette hij schijnbaar alles in op Manu) in de finale staat. Want volgende week is het eindelijk zover! Dan komt deze wilde calvarietocht ten einde. Behoudens het ontploffen van Paleis 12, spoorloos verdwijnen van Yens, Sven en Uma, of nog meer spontaan ontbrandend vuurwerk in het gat van Gilles De Coster, gebeurt de ontmaskering volgende week - wéér een primeur - gewoon live. Hout vasthouden, denk je dan: werkte ik bij ‘De mol’, ik kleefde me tot volgende week aan de dichtstbijzijnde mammoetboom. Behoudens m’n schielijk overlijden: tot dan!

https://www.humo.be/tv/melkte-de-mol-ee ... ~b2bb2f29/

😂
Gebruikersavatar

Mola Lisa07 mei 2022, 10:43

 328  Uma
Niet van HLN wel van Het Nieuwsblad :

Presentator Gilles De Coster over bewogen editie van ‘De mol’: “Na aflevering zes hebben we alles even stilgelegd”


Het tiende seizoen van ‘De mol’ blonk uit in onverwachte wendingen, van saboteur Philippe die de handdoek gooide tot de exit van Anke door een blessure. Tegelijk is er die ongeziene stunt: de ontknoping vindt live plaats voor de ogen van duizenden fans. Is presentator Gilles De Coster niet stilaan dolgedraaid? “Na aflevering zes hebben we alles even stilgelegd.”

Is de keuze voor een livemoment gemaakt tijdens de opnames, als een ‘extraatje’ na alle hobbels?

“Dit seizoen was een jubileumseizoen. Tien jaar De mol. Dat is toch niet niks en dat verdiende een soort feestje. Daarom hebben we een dik jaar geleden al beslist dat onze zevende aflevering een open einde zou hebben en dat de finale dit seizoen een livebeleving moest worden: zowel wat de opdrachten betreft, als de uitkomst van het spel. Er ligt nog héél veel open op dit moment. Dat plan is voor ons dus vooral een leuke en creatieve uitdaging waar we al van bij de start naar opbouwen.”

Is het niet makkelijker werken tíjdens het opnameproces? Je kan monteren en je hebt sowieso een exotische setting.

“Paleis 12 zal zondag bijzonder exotisch zijn. Ik heb nog nooit een podium beklommen voor meer dan tienduizend mensen, maar een finale spelen tussen al die geweldige De mol-fans vind ik als setting zeker even mooi.”

Zijn daardoor meer mensen op de hoogte van wie de mol is?

“Neen gij, integendeel.”

Hoe groot is de stress?

“Vraag me dat zondag nog een keer. Vooralsnog valt het mee. We zijn in de eindsprint met honderden dingen tegelijk bezig, maar we werken extreem gefocust. Maar ik heb er vertrouwen in, ik maak dit programma met de allerbesten in hun vak.”

Hoeveel noodscenario’s liggen klaar?

“Wel, we hebben een hologramversie van mij gemaakt, die er bovendien veel béter uitziet dan ikzelf. Die kan het overnemen, mocht iets me overkomen. (lacht) Neen, uiteraard liggen er noodscenario’s klaar, zoals bij elk liveprogramma. We zullen in elk geval flexibel moeten zijn en snel beslissen. Maar dat geldt voor elke minuut van De mol die ik al gemaakt heb.”

Ligt de lat op het vlak van ‘stunts’ daardoor niet héél hoog voor de komende jaren? Hoe ga je daar nog over, en gaan kijkers niet ontgoocheld zijn als je daar niet meer over gaat?

“Het is een verkeerde opvatting dat onze stunts altijd groter of spectaculairder worden of moeten. We stellen ons als ploeg eerder de vraag wat dit jaar allemaal anders kan. Uiteraard is avontuur belangrijk voor het programma en moeten de opdrachten verrassend zijn, maar we merken dat heel wat kijkers de rustigere of psychologisch uitdagende proeven zeker even leuk vinden.”

Is er tijdens de opnames ooit overwogen om de handdoek te gooien?

“Als een kandidaat, zoals Anke aan het einde van aflevering zes, zich ernstig kwetst, kan je niet anders dan de vraag stellen of je nog verder kan. Dus toen hebben we wel even alles stilgelegd. Als het nog ernstiger met haar zou geweest zijn of als zij onze nieuwe mol was, waren we gestopt. Zeker door de opeenstapeling – de exit van Philippe had nog maar net een plaats gekregen – voel je wel dat je De mol alleen maar kan maken als de hele ploeg en de kandidaten er opnieuw hun schouders onder zetten. Dus daar kan ik hen allemaal alleen maar nog eens uitdrukkelijk voor bedanken.”

Heb je de paniek intussen verteerd?

“Die was er niet, op geen enkel moment. Er was wél veel overleg, veel denkwerk, en veel zorg: eerst voor de kandidaten, dan voor de reeks.”

P.S. Let op het woordje "tussen"
Gebruikersavatar

Heinz09 mei 2022, 08:25

Forum veteraan  427  Uma
Recensie van Humo:

TELEVISIE★★½☆☆
De finale van ‘De mol' was de grootste mollenstreek van dit seizoen, tegen het programma zelf

Van plaats verwisselde kokers, verkeerd doorgeknipte kabels, kundig verknoeide drumpartijen, vroegtijdig opgeheven blinddoeken, lustig opgewekte krokodillentranen, doorgedreven Bert-en-Ernie-heiligschennis, en uiteindelijk ook nog een half Oekraïens veldhospitaal aan afgevoerde kandidaten: de mol liet dit jaar niet zozeer een resem sabotages achter als wel een slagveld dat oudgedienden van het Internationaal Strafhof in Den Haag als ‘choquerend’ omschrijven. En dan moest de gróótste, meest schadelijke mollenstreek nog komen: die tegen het programma zélf.

Vincent van Peer
Maandag 9 mei

Want hey: was dit niet de eerste ronduit sááie ‘De mol’-aflevering ever? Icarus vloog ook ooit te dicht bij de zon: het was een boude, ambitieuze, wilde gok van de makers om de ontknoping van het jubileumseizoen van ‘De mol’ niet ergens op een broeierig veld op de Canarische Eilanden te laten plaatsvinden, maar wél in een met 10.000 rabiate fans volgepropt Paleis 12. Het had een spetterende bom moeten worden - er vloog er zelfs eentje de lucht in - maar het draaide uit op een sisser. Het was misschien zelfs, nog sterker, een soort tenietdoening van het ijzersterke ‘De mol’-format, dat eerst en vooral drijft op piekfijne, intelligente montage en een zorgvuldig uitgekiende spanningsboog - twee dingen die live onmogelijk zijn scherp te stellen.

Als er één ding is dat ik nooit had willen zien in ‘De mol’, tenzij misschien een opdracht waarin de kandidaten zonder tijdsdruk een naaktkalender van Gilles De Coster bij elkaar moeten fotograferen, dan wel fucking televoting: een systeem waarvan ik dacht dat we er, na ruwweg driehonderd seizoenen van ‘The Voice’, eindelijk van verlost waren. Alles komt terug, zelfs Crocs, maar vrolijk word je er niet van. ‘De lijnen zijn nú gesloten!’ is een zin die ten westen van An Lemmens sowieso niet te harden is, maar nu deed-ie zelfs een beetje pijn.

Niet alleen de televoting geurde naar het soort Grote Televisieshow waar James Cooke tegelijkertijd emotioneel en lichtjes opgewonden van raakt. Er was ook de hele omkadering, de artificieel opgetrommelde hoempapa, het bij aanvang hijgerige enthousiasme. Verplichte leut is vooralsnog geen leut. Maar meest onvergeeflijk van al was nog die ellenlange speelduur. De drie finalisten moesten opdrachten vervullen die in totaal welgeteld 230 seconden in beslag hadden mogen nemen, maar die even lang bleken te duren als die nieuwe Batman-film met Robert Pattinson, of één belerende speech van Fabrizio over trouw en eerlijkheid. Gilles De Coster stond het allemaal met volkomen professionaliteit te kaderen: een Walter Zinzen die op Tomorrowland de dj’s inleidt.

Maar over naar de orde van de dag: tussen al het terugblikken en tapdansen door werd er ook nog een mol ontmaskerd. Ik zat er alweer - zelfs Gilles De Bildes voetbalanalyses treffen intussen vaker raak - glorieus naast. Het was niet Yens, de man die nochtans drie weken had rondgelopen met een monkellachje dat deed vermoeden dat alleen híj over cruciale informatie dan wel het telefoonnummer van Celine Van Ouytsel beschikte, maar wel Uma, die goedlachse chaoot uit West-Vlaanderen. De vrouw die heel de uitzending lang met paniek in de ogen Paleis 12 had overschouwd, en die heel het spel lang pasvragen had gegraaid als waren het vuistdikke diamanten of oordopjes op een concert van Måneskin. Ze speelde snel en slim, en ze duwde andere kandidaten graag in de foute richting, maar ze duwde nooit té hard. Ze mag zich een goeie mol noemen, in een anders toch wel gedoemd seizoen.

De ambitie achter deze liveshow was lovenswaardig, maar het experiment is, wat mij betreft althans, mislukt. Wie me daarover wil tegenspreken, verwijs ik graag door naar ons klachtennummer. Alleen, jammer genoeg: de lijnen zijn nú gesloten.

https://www.humo.be/tv/de-finale-van-de ... ~ba4c9861/
Gebruikersavatar

Fervente mollenjager09 mei 2022, 18:55

 130  Uma
The hunter schreef: 09 mei 2022, 17:44 Ik kan me helaas volledig vinden in de recensie van Vincent van Peer.
Dat wél, maar doe eens even normaal hé zeg. Moet dat nu echt zo hard ? Echt slecht was het niet, maar gewoon iets voor 1 keer en niet meer. Beetje jammer toch wel zo'n harde reactie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7