Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

SamL18 apr 2022, 01:47

 37  Yens
Gewoon even iets dat opviel: het eindstukje met Bert was merkelijk langer dan bij andere afvallers? Of was dat mijn gedacht? Die mens had echt een diepe indruk nagelaten op iedereen, zo leek het. Inclusief Gilles. Die leek het ook wel voor hem te hebben en leek het precies zelfs even moeilijk te hebben toen hij hem liet instappen.

Leek me ook wel een warme en fijne mens.
Gebruikersavatar

Agt. Mol Daviër18 apr 2022, 10:21

 33  Yens
Snij die gofio-taart maar aan! Mijn bilan is toch ook positief hoor.

Persoonlijk moest ik iets langer wennen aan de kandidatengroep dit jaar maar Uma, Yens (met een Y), Bert en ook Anke en Philippe (r.e.s.p.e.c.t.) droegen de reis tot hier toe met hun unieke, heerlijke persoonlijkheden.

Ik heb trouwens nog meer respect gekregen voor het programma an sich door de menselijkheid waarmee ze het uitvallen van Philippe in beeld hebben gebracht. En wat gezegd over de veerbaarheid van de crew… het zat hen ook niet helemaal mee dit jaar.

Verder vind ik het opnieuw top geworden en zit er zeker nog lang geen sleet op de formule.
Toegegeven, de intrige kwam ook voor mij iets trager op gang (en dat we opnieuw beginnen zoeken haalt die spanningsboog ineens voor velen even naar omlaag mid-season, al werd het als een sterk nieuw spelelement geïntroduceerd) maar de duikopdracht en de opdrachten in Afl.4 m.n. die stapelgekke, hilarische dragqueen show en de razendspannende bergbeklimming tegen De Gendt waren simpelweg genieten en classic De Mol.

Ze mogen de natuurpracht van de Canarias wat mij betreft wel wat uitgebreider in beeld brengen, die knappe drone shots gaan soms een seconde te snel voorbij in de montage om ze goed en wel in je op te nemen.

Maar al bij al toch niet evident om een seizoen te maken na het niveau van De Mol Duitsland, ik had de indruk dat dat unaniem gelauwerd werd vorig jaar, topgroep waarbij 90% van de opdrachten van een zeer hoog niveau waren, meerlagig, hilarisch en on the edge… en dat ondanks locatie/corona (na Zuid-Afrika en Vietnam voor mij veruit het beste seizoen, met die Nolan-esque spectaculaire openingsscène in de doorregende maisvelden van godbetert Liedekerke, tot die flight simulator, de bunker, sprookjesbos en de twists in het huis, Ysidor als rode draad en de hilarische video met de Japanse jodelaar toe.)

Ik kan me niet van de indruk ontdoen elk jaar de druk bestaat om de lat nóg hoger te leggen, een nóg grotere twist te vinden… maar dat is onrealistisch. En dat hoeft ook niet, het mag ook gewoon eens goed zijn, want dan is De Mol blijkbaar al steengoed (lees: blaast andere prime-time tv shows nog steeds omver qua regie en productie). En elk jaar zodanig anders, dat is de kracht van het programma.

Zoals het weerzien met een heel goeie vriend uit Nepal die elk jaar weer voor de deur staat en verhalen komt vertellen die zelfs een didgeridoo-spelende boomchirurg zouden doen blozen.

Let the show go on!👏🏻
Gebruikersavatar

karine.ke18 apr 2022, 12:07

 38  Uma
Fervente mollenjager schreef: 17 apr 2022, 23:52 Ik begrijp de kritiek toch niet echt hoor op dit seizoen. De verwachtingen worden steeds groter en groter met de jaren, maar ik vind dit jaar ook redelijk stevig qua fysiek.
Er zitten moeilijke opdrachten tussen, iets makkelijkere en ook iets fysiekere. Op zich zou de locatie niet mogen uitmaken, het is het spel 'de mol' dat belangrijk is voor mij. Als dat nu Vietnam (waar ik ooit naar toe wil trouwens) is of Spanje (waar ik momenteel ben 😛 ), ik leer nieuwe mensen kennen en je doet mee aan iets waar je al lang fan van bent.
Beetje teleurstellend om te lezen.

En zeggen dat je het meteen doorhad van je mol, geloof ik nergens van.
Toch echt waar hoor. Ik zou dit niet zetten wanneer het niet zo was.
Gebruikersavatar

astridm18 apr 2022, 14:23

 287
Cedric schreef: 17 apr 2022, 00:12 Ik moet eerlijk toegeven dat ik het voorlopig toch ook een minder seizoen vind. Algemeen dan.
Misschien moet je dan eens de Nederlandse versie gaan kijken, dat is echt een slap aftreksel van wat ooit het idee was. Het overstappen op BN'ers heeft het programma zeker geen goed gedaan en dan is De Mol echt een verademing. Misschien is het wel minder dan anders maar zoals je zelf zegt .....
Cedric schreef: 17 apr 2022, 00:12 So we don't give up.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 apr 2022, 16:15

 1690  Sven
Ik vind het een top seizoen, behalve de vorige week, want er viel niets te speuren. Maar nu kunnen we daar weer volle bak voor gaan.

@karine.ke Het kan wel zijn dat je snel gegokt hebt dat de briefing door Philippe werd gedaan, dus goed gedaan, maar als ik die briefings beluister zonder ondertitels kan ik daar echt niets van maken. Geen stemgeluid, geen woorden, niets. Van de nieuwe briefings hoor je wel meer de stem, die wel serieus vervormd is.

@Cedric Misschien is dat omdat je hebt moeten inhalen en al 2 spoilers had meegekregen. Ik zou het ook niet meer fijn vinden als ik 4 afleveringen nog moet zien en dan al weet wie er molde en dat die eruit is. Daar kon je zelf niets aan doen natuurlijk, die was onmogelijk te vermijden.
Ik vind dat een beetje als een voetbalwedstrijd zien en de uitslag al weten.
Gebruikersavatar

deMolZoeker2218 apr 2022, 22:07

 4
Interessante discussie. De aflevering van gisteren vond ik uitstekend, heel verfrissend en het lijkt wel alsof er een nieuw seizoen is begonnen. Ik kan me niet vinden in de kritiek hierboven. Veel van de opdrachten in Duitsland (knuffelen op tonnen, hypnose, honden zoeken, luchtvoetballen...) vind ik juist zwakker dan dit jaar. Al wacht ik ook dit seizoen nog op een spannende opdracht, zoals de ondervraging van Salim en Dorien of de meet-de-mol-opdracht in Griekenland. Maar ik zit niet te wachten op "beste vrienden, dit wordt geen gewone eliminatie".

De gemengde reacties hierboven duiden misschien op gewenning, eerder dan op een effectief dalend niveau.
Een aantal jaren stoppen zou zeker goed doen, al was het maar om Nederlandse toestanden te vermijden. Maar kondig het dan wel het jaar voordien bij de kandidateninschrijving al aan om iedereen de kans te geven zich nog in te schrijven alvorens De Mol enkele jaren ondergronds gaat.
Of: waarom niet de mol om het anderhalf jaar uitzenden (volgend jaar dus in september)? Naast langere voorbereidingstijd geeft dat de mogelijkheid om ook in de lente te reizen, wat voor het noordelijk halfrond stukken beter is, terwijl de goesting in een nieuw seizoen bij de kijker net iets groter wordt.
Gebruikersavatar

magali.dereu18 apr 2022, 22:12

 184  Sven
Ik voel het dit seizoen ook minder, maar ik blijf uiteraard kijken. Volgens mij heeft het te maken met a) de jubileumeditie, waar we allemaal toch ook net dat tikkeltje extra van verwachten, b) de algemene verwachtingen die jaarlijks groter worden, c) het uitvallen van de mol en d) zoals @chicawah.janssen al zei - het herhalen van proeven uit vorige seizoenen. Al denk ik wel dat 8 mei het tij kan doen keren. Anderzijds: niets dan liefde voor GDC en de productie. 😍
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2022, 00:12

 439  Uma
Ik blijf alvast bij mijn mening dat de Canarische Eilanden blijkbaar weinig voorstellen.
Afgelopen aflevering kon men in feite eender waar ter wereld gezeten hebben (gewoon een aqua park & paintball terrein), dat zou geen verschil gemaakt hebben...

Ach ja, smaken en kleuren verschillen. Ben (oprecht) blij dat er hier mensen zijn die het wel een topseizoen vinden, maar voor mij klikt het helaas niet. 🤷🏻‍♂️

Los daarvan hoop ik absoluut op nog een seizoen volgend jaar. 😇
Gebruikersavatar

Minedor19 apr 2022, 18:45

 29  Uma
@JBB jij kijkt net als mij misschien ook voor de natuur? Ik kan me daar ook op vergapen (enige reden dat ik heel soms meekijk met manlief naar de Tour is voor de mooie beelden van de natuur). Dit is er dit seizoen niet. Daar werden we het meest verwend in Vietnam.
Maar de groep vind ik dit jaar dan weer vol leuke karakters zitten.
Je kan niet altijd scoren op alle vlakken. De ene vindt natuur belangrijk, de ander het filmische, de ander de karakters, de ander de sportieve spellen, de ander de psychologische. Een heel gebalanceer om een mooie balans te maken.
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2022, 19:19

 439  Uma
@Minedor zowel natuur als cultuur ontbreken. Of ja, de 'natuur' is vrij eentonig (gewoon kaal vulkanisch landschap en stranden).

Qua cultuur: misschien die onderwater standbeelden. Dat is het tot nu toe.

Ik vind het ook gewoon jammer soms. Dan zit GDC daar bv. te praten over Agatha Christie in dat hotel, en dan gebeurt daar uiteindelijk niks mee, geen opdracht ofzo... (tenzij het nog moet komen)
Gebruikersavatar

ex-molinator19 apr 2022, 19:38

 3483  Uma
JBB schreef:Of ja, de 'natuur' is vrij eentonig (gewoon kaal vulkanisch landschap en stranden).
Dat kaal vulkanisch landschap is vrij uniek hoor, en eentonig is het misschien/wellicht voor jou maar voor mij is het bijzonder interessant vanwege de zeer harde omstandigheden voor het plantaardig leven (de grond houdt geen water vast maar kan toch zeer vruchtbaar zijn).
Gebruikersavatar

JBB19 apr 2022, 19:44

 439  Uma
@ex-molinator ja vooral de cultuur mis ik voorlopig een beetje.

Maar ze zijn als ik het goed heb zijn ze ook begonnen op Lanzarote. Dat is nu eenmaal het meest doodse eiland ginder lijkt me.
Ben vergeten waar ze nu juist zaten (Tenerife? of nog een ander eiland?) , maar daar zal toch wat meer te beleven zijn 🤷🏻‍♂️
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12