The hunter schreef: ↑02 mei 2022, 18:59
@digger Inderdaad. Een positieve evolutie! Het kan ook zijn dat dit kwam doordat er veel eliminaties niet zijn doorgegaan. Misschien was het bijvoorbeeld wel oorspronkelijk de bedoeling dat in de proef met de blinddoek gisteren er een vrijstelling viel te verdienen als persoonlijk voordeel ipv het molboekje van Bert. Maar dat ze dat idee hebben laten varen nadat er vorige aflevering geen eliminatie was en iedereen toen eigenlijk een vrijstelling heeft gekregen. Als ik er zo over nadenk heeft zelfs de tweede mol op deze manier twee vrijstellingen gekregen.
En gelukkig vervielen ook de pasvragen die verdiend werden in de proef met de sprong waarbij Anke haar ellenboog brak.
Ik vond "the girl with the gun" een schitterende proef, maar de makers hadden het geluk dat Manu besloot het "mooi" te spelen. Ze zei zelf dat ze eigenlijk gewoon iedereen had kunnen neerknallen, maar dat ze besliste dat niet te doen omdat het anders geen mooie TV was (lieve Manu toch!

) en dus iedereen wilde inschatten (met een ronduit verbluffend resultaat - chapeau Manu!!!).
Stel dat iedereen gegaan was voor 2 pasvragen en Manu iedereen neergeknald had, dan was ze geëindigd met 10 (!!!) pasvragen.
Ik vond dit echt een prachtige proef, maar de makers hadden het, wat mij betreft, moeilijker mogen maken, zowel voor Manu als voor de anderen. Voor de anderen: voor geld 2 verdiepingen en voor 1 pasvraag 3, geen sprake van 2 pasvragen. Voor Manu: starten met 2 kogels, kaartenhuis van 2 verdiepingen = 1 extra kogel, kaartenhuis van 3 verdiepingen = 2 extra kogels.
Proud PPP-er (Professioneel Paraceta- en Panamahoedfan)