Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen15 mei 2022, 21:51

 3423  Yens
Ik vond dat de molacties die beide mollen hebben gedaan, echt wel heel goed gedaan 😀. Ze hebben dat beide geweldig gedaan, Philippe met voorbereiding en Uma zonder voorbereiding. Chapeau, allebei een dikke proficiat!!

Het gedeelte over Jens was gewoon fantastisch, heb me bijna een breuk gelachen. Wat is Jens toch een lieve (maar lichtjes naïeve) man 😂😂.

Kippevelmoment op het einde... zwart scherm met de tekst "Voor Eugène, zoontje van Eline en Steve" 😭.
Laatst gewijzigd door Jansen op 15 mei 2022, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mei 2022, 21:55

 8153
Volmondig mee eens. Philippe en Uma waren allebei heel goede mollen!

Jansen schreef: 15 mei 2022, 21:54 Kippevelmoment op het einde... zwart scherm met de tekst "Voor Eugène, zoontje van Eline en Steve" 😭.
Heb ik niet gezien, waarschijnlijk ben ik te snel op het forum gedoken.
Heel mooi en ontroerend, die boodschap. 😥
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2022, 22:05

 3547  Sven
deMolZoeker22 schreef: 15 mei 2022, 21:41 Bij de laatste aflevering blijf ik toch wat op mijn honger zitten. Het 'reünie'-aspect ontbrak een beetje door de live-finale
Ja, daarnet hier ook gezegd tegen de misses.
Nu, los daarvan was het wel een leuke reveal aflevering! Philippe gretig aan bod gekomen, ook Davy, Uma, zelfs Jens zijn verhaal nog eens.
👏🏻👍🏻

Jansen schreef: 15 mei 2022, 21:54 Kippevelmoment op het einde... zwart scherm met de tekst "Voor Eugène, zoontje van Eline en Steve" 😭.
Ja, idd, wel heel mooi om te vermelden...

Afbeelding

Oja, en wel terug "maar" 3 tips gereaveld. Terug weinig? Maar toch ja, de fluit tip!! 👍🏻👏🏻
Afbeelding
Gebruikersavatar

ms9515 mei 2022, 22:16

 15  Bert
Kan me wel voorstellen dat het moeilijker was om echt tips te verwerken nu:
Je kon de mol niet vragen om iets te knipperen in morse, door de wissel halverwege.
Er waren minder eliminaties waardoor je ook minder kansen had om daar iets in te verbergen.

Stel ze hadden tips willen verwerken in elke aflevering, dan ging de afweging weer zijn: vanaf het begin naar Uma, of mee met de mol in de aflevering,...
Denk dat ze er ondanks alle hindernissen echt een goed seizoen van gemaakt hebben.

Persoonlijk was ik niet zo fan van het live gebeuren (ik keek op tv), maar was mogelijks beter als je er echt live was.
Gebruikersavatar

zoekenmaar15 mei 2022, 22:22

 32  Sven
De terugblik op het afgelopen seizoen was naar mijn gevoel stukken beter dan de live finale.
Kandidaten en mollen spontaan in beeld en aan den babbel.
De ultieme hint (fluitsignaal) in de kijker (proficiat @arian.daymien)
Enkele sfeerbeelden van de crew.
Een toffe afsluiter van een op zijn zachts gezegd enorm bewogen /besproken en beschreven feestseizoen.
Gebruikersavatar

Cedric15 mei 2022, 22:23

 2834  Uma
"Da goat doar boemsjakalak zyn in dien villa" - Jens Zutterman
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

lucu15 mei 2022, 22:26

 551  Sven
Dubbel en dik gesmuld en genoten van deze smakelijke revealaflevering! Elk seizoen blijven de makers ons van begin tot eind verbazen met de talloze mogelijkheden van dit unieke format. De slotaflevering is dan ook nooit een zoutloos, verplicht nummertje, maar een zorgvuldig gekruide, emotionele wrap-up, met verdachte kandidaten, verborgen hints en een blik achter de schermen. Een door pech geplaagde jubileumeditie met twee mollen vraagt om dubbel “revealplezier” en dat is exact wat we voorgeschoteld kregen. 🤗

Niet dat iemand ooit zou twijfelen aan de oprechtheid van Gilles De Coster, die reeds in Café De Mol, na de voorbarige exit van Philippe, diens “molkwaliteiten” had bejubeld maar ook deels verklapt. Tijdens de reveal zagen we Philippe uitgebreid aan het werk. De eerste vijf opdrachten molde hij er lustig op los, maar toen kamergenoot Bert hem hoorde praten in zijn slaap, sloeg de paniek keihard toe en stuikten alle zorgvuldig voorbereide mollenplannetjes als een kaartenhuisje in elkaar. De mollenredactie had aanvankelijk weliswaar een prima mol geselecteerd, nu moest ze noodgedwongen, met nog slechts vier afleveringen te gaan, uit de resterende kandidaten, koelbloedig en trefzeker, een al even gehaaide, nieuwe mol kiezen. Dat Philippe én Uma dit jubileumseizoen hebben gered is een understatement. Philippe zag op de valreep in dat hij niet lekker genoeg in zijn mollenvelletje zat, en Uma schoot halsoverkop een mollenjas aan, die haar als gegoten zat. 🏆

Zoals gebruikelijk viel er tijdens de slotaflevering ook erg veel te lachen, onder meer met het koekoeksklokverhaal van Jens en het vermeende boemsjakelak-complot. Kortom, Jens had de klok horen luiden, maar wist niet precies waar de klepel hing! Humor is een vast ingrediënt in DE MOL. Niet de voorspelbare humor van enkele over het paard getilde BV’s (God beware ons!), maar wel de spontane, recht voor de raap grappen en grollen van tien (of elf) onbekende, fantastische Vlamingen, die dit zotte avontuur op de Canarische Eilanden samen mochten beleven. 😂

Deze reveal had echt alles wat je van een jubileumeditie mocht verwachten: een gezapige terugkijk die rijkelijk was doorspekt met aha’s, amai’s, mo how zegs, en de huisbereide heimwee, waarop in televisieland enkel DE MOL zo sterk beslag weet te leggen, ook al werd die huiselijke sfeer ditmaal enigszins overstemd door een laaiend enthousiast Paleis 12. 🤷🏻‍♂️

“Parting is such sweet sorrow”. We moeten al bij de bard te rade gaan om het onbestemde gevoel te beschrijven dat menig DE MOL-kijker aan het einde van een seizoen overvalt. Met heimwee blikken we terug, maar met verlangen kijken we ook reeds uit naar de elfde editie. “DE MOL is dood. Leve DE MOL.” De koningin van televisieland blijft ook na dit bewogen seizoen springlevend. Misschien wel springlevender en gezonder dan ooit. 👏🏻

“Shall I compare thee to a summer’s day?” Of misschien toch veel toepasselijker met een dromerige zomerdag op de kinderboerderij van Sven? Hoeveel ex-kandidaten hebben zich al niet laten ontvallen dat ze zich tijdens DE MOL vaak zorgeloos en onbevangen voelden als een kind? Dat we in die relatieve onschuld mogen delen, levert onvergetelijke tv-momenten op. Niet enkel van geiten die “tepelstrelend” tot melkproductie gestimuleerd worden, maar ook van onschuldige of niet zo onschuldige schaapjes en lammetjes, gulzig grazend in een gezellige, groene wei, met hooguit 10 centimeter onder hun dartele pootjes, een genadeloos op de loer liggende mol. 😜

Hier die zakdoek, putains! En op naar het elfde seizoen! Het aftellen is begonnen… 😍
Laatst gewijzigd door lucu op 15 mei 2022, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2022, 22:27

 3547  Sven
Ik miste alleen nog wat werk van onze Bram (met zijn drone) 😛
Gebruikersavatar

Cedric15 mei 2022, 22:29

 2834  Uma
Toch zo verdomd blij dat dit programma altijd die reünie-aflevering heeft. Niet te onderschatten hoe groot de meerwaarde hiervan is. Of dat heeft het toch voor mij.
Stel je voor dat we dit niet hebben. Vorige week het einde, de ontmaskering van de Mol, na wekenlang speurwerk, en dan gewoon gedaan, the end. Het zou zo abrupt zijn.. Dan is deze uitsmijter toch echt wel op zijn plaats.
Nog een uurtje amusement, plezier, lachen met uitspraken en (mollen)streken, de groep die elkaar terugziet en zich nog een laatste keer amuseert, et cetera. Oprecht altijd weer een van mijn favoriete tv-momenten van het jaar.
Gebruikersavatar

masterveecee15 mei 2022, 22:33

 3547  Sven
Ja idd, zo eens niet speurend, gewoon, kijken 😃
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12