Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2022, 22:30

 3423  Yens
Voordat we negatief worden, ook even bedenken dat het programma opgenomen is in november toen corona nog hoogtij vierde. Dit heeft opnieuw de locatie bepaald. Weliswaar zijn de Canarische Eilanden een stuk van Europa verwijderd maar ze maken er wel deel van uit. Dus de keuze was beperkt. De Canarische Eilanden zijn ook de geliefkoosde vakantiebestemming van vele Belgen, zelfs die tijd van het jaar. Het lijkt me dan ook evident dat ze niet de gekende pleisterplekken gaan opzoeken.
Gebruikersavatar

masterveecee24 apr 2022, 22:38

 3547  Sven
Zeg @Yens, gij smeerlapke! 😂😜
Afbeelding

En
Afbeelding

---------------------

Ode aan Bram de drone camera man - De bananenplantage vanuit drone perspectief

Afbeelding
Gebruikersavatar

JBB24 apr 2022, 23:56

 439  Uma
Wat is dat toch met dit seizoen 😭

Hoeveel pech kan je op 2-3 weken hebben. Hopelijk is het voorbij, echt man 🙁
Gebruikersavatar

masterveecee25 apr 2022, 09:40

 3547  Sven
Doet me er juist aan denken: nog 1 aflevering voor de finale aflevering!? 😲 Zijn we weeral zo ver in het seizoen? Amai, wow!

En, mss volgende week een ultieme tip?
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2022, 10:05

 3423  Yens
@masterveecee
En, mss volgende week een ultieme tip?
Was in de meeste vorige seizoenen ook zo dat er een belangrijke tip in de zevende aflevering zat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2022, 10:15

 8153
Dit seizoen lijkt wel vervloekt. Niet 1 maar 2 kandidaten die uitvallen wegens een blessure, een mol die bezweek onder de druk, iemand die de eerste helft meedeed als kandidaat en de tweede helft als mol, 6 afleveringen en nog maar 3x een eliminatie en die eliminaties waren dan nog speciallekes.
👉🏻leon.paelinck @ Afl 6 - De exit van Anke
De makers hadden zich dit jubileum wel anders voorgesteld denk ik. Chapeau dat ze altijd zo snel kunnen schakelen.
Wat de winnaar betreft: het zou mooi zijn mocht die de pot netjes in 11 verdelen en alle deelnemers een deel geven. Was alles normaal verlopen, dan hadden Anke en Nele misschien mol Philippe ontmaskerd, wie weet. Was Philippe de mol gebleven, dan was Bert misschien in de finale geraakt, best mogelijk. Misschien krijgen we nu een winnaar die nooit Philippe verdacht heeft en geluk had dat er een nieuwe mol kwam die hij/zij wel door had.
Gebruikersavatar

The hunter26 apr 2022, 12:05

 282  Uma
Ik kan de mensen wel volgen die zeggen dat de reeks aan een korte adempauze toe is, maar ik zou dat wel niet na dit seizoen doen. Je wilt als maker uiteindelijk ook wel op een hoogtepunt stoppen, al is het maar tijdelijk, en niet na een rampseizoen.
Gebruikersavatar

Tim Dex26 apr 2022, 13:46

 24
Ik denk dat geen van de gedwongen exits te wijten is aan het feit dat we al 10 seizoenen ver zitten. Het is allemaal een kwestie van pech en omstandigheden. Het had in het eerste seizoen kunnen gebeuren, of het had pas in het 50e seizoen kunnen gebeuren. De 3 exits hadden ook verspreid over verschillende seizoenen kunnen gebeuren als de pech minder gecontreerd was geweest.

Een nood aan adempauze zou zich pas opdringen als blijkt dat een bepaald seizoen echt heel flets is en geen enkel speciaal element of originele proef meer heeft, iets waar je later meteen aan terugdenkt als het gaat over een bepaald seizoen. Zaken zoals 'het maisveld' of 'er is nog geen mol gekozen'. Dit seizoen heeft zich iets minder kunnen manifesteren omdat de eerste afleveringen bewust inspiratie zochten in oudere seizoenen. Pas in het tweede deel komt de originaliteit boven, zoals de timeloop proef.

Er zitten ook diverse opdrachten bij die duidelijk gebaseerd zijn op lokale omstandigheden, zoals 'de vloer is lava', de onderzeese standbeelden en de foodblogger opdracht met het typische veld vol putten. Dat lijkt me een goed teken dat de crew niet blijft graven in dezelfde doos opdrachten die ze al 7-8 jaar recycleren, maar dat ze nog altijd op zoek gaan naar opdrachten die geïnspireerd zijn door lokale cultuur en het landschap. En zolang ze nieuwe toffe bestemmingen kunnen vinden, zullen ze met die attitude ook genoeg toffe opdrachten blijven bedenken. Als ze de andere 'generieke' opdrachten (quizvragen of fiets/wandel tochtjes kan je overal doen) nog onderling genoeg laten variëren, heeft het nog altijd potentieel om te leiden tot toffe nieuwe seizoenen. Zelfs als seizoen 10 niet het hoogtepunt lijkt te zijn van langzaam opgebouwde spanning en unieke visuele landschappen, en vooral als het jubileum/pech-seizoen zal worden herinnerd.
Gebruikersavatar

zoekenmaar26 apr 2022, 14:39

 32  Sven
De Mol 2022 zit vol originele, toffe, sportieve, ludieke , moeilijke, ... opdrachten. Op dat vlak zijn we al jaren verwend.
Als ik heel eerlijk ben, mis ik dit jaar een beetje magie. Hoogstwaarschijnlijk door de 3-dubbele pech die toch een schaduw werpt op dit seizoen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik blijf fan en zondag is Mol-avond.

Tim Dex schreef: 26 apr 2022, 13:46 Ik denk dat geen van de gedwongen exits te wijten is aan het feit dat we al 10 seizoenen ver zitten. Het is allemaal een kwestie van pech en omstandigheden. Het had in het eerste seizoen kunnen gebeuren, of het had pas in het 50e seizoen kunnen gebeuren. De 3 exits hadden ook verspreid over verschillende seizoenen kunnen gebeuren als de pech minder gecontreerd was geweest.

Een nood aan adempauze zou zich pas opdringen als blijkt dat een bepaald seizoen echt heel flets is en geen enkel speciaal element of originele proef meer heeft, iets waar je later meteen aan terugdenkt als het gaat over een bepaald seizoen. Zaken zoals 'het maisveld' of 'er is nog geen mol gekozen'. Dit seizoen heeft zich iets minder kunnen manifesteren omdat de eerste afleveringen bewust inspiratie zochten in oudere seizoenen. Pas in het tweede deel komt de originaliteit boven, zoals de timeloop proef.

Er zitten ook diverse opdrachten bij die duidelijk gebaseerd zijn op lokale omstandigheden, zoals 'de vloer is lava', de onderzeese standbeelden en de foodblogger opdracht met het typische veld vol putten. Dat lijkt me een goed teken dat de crew niet blijft graven in dezelfde doos opdrachten die ze al 7-8 jaar recycleren, maar dat ze nog altijd op zoek gaan naar opdrachten die geïnspireerd zijn door lokale cultuur en het landschap. En zolang ze nieuwe toffe bestemmingen kunnen vinden, zullen ze met die attitude ook genoeg toffe opdrachten blijven bedenken. Als ze de andere 'generieke' opdrachten (quizvragen of fiets/wandel tochtjes kan je overal doen) nog onderling genoeg laten variëren, heeft het nog altijd potentieel om te leiden tot toffe nieuwe seizoenen. Zelfs als seizoen 10 niet het hoogtepunt lijkt te zijn van langzaam opgebouwde spanning en unieke visuele landschappen, en vooral als het jubileum/pech-seizoen zal worden herinnerd.
@Tim Dex, amaai zo m o o i 👍🏻 Wat een compliment voor de makers van dit programma 👍🏻👍🏻
Gebruikersavatar

deMolZoeker2228 apr 2022, 21:12

 4
De tijdlusopdracht is wat mij betreft één van de beste ooit! Dit toont nog maar eens aan dat de makers hun genialiteit niet verleerd zijn. Persoonlijk voel ik wél nog de 'molmagie', meer dan ooit zelfs. Vorig jaar vond ik de afleveringen (vanaf aflevering 3) een pak slechter dan dit jaar. Smaken verschillen nu eenmaal. Van mij mogen ze zeker nog een paar jaar doorgaan alvorens een pauze van enkele jaren in te lassen, want ik voel nog helemaal geen sleur. En zoals hierboven vermeld: (tijdelijk) stoppen doe je best na een topseizoen waarin alles goed verloopt, en niet na een rampseizoen dat voor velen (maar zeker niet voor mij) een bittere nasmaak zal hebben.
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2022, 22:28

 3423  Yens
@deMolZoeker22
Akkoord, na de uitval van Anke was ik zo depressief dat ik echt dacht dat het als gevolg zou hebben dat de makers er even genoeg van zouden
hebben... maar je hebt gelijk, je wil stoppen op een hoogtepunt en niet na een rampseizoen als dit.

Ik wil ook nog eens zeggen hoeveel bewondering ik heb voor de makers. Ze hadden evengoed de handdoek kunnen gooien en deze reeks niet laten verder gaan. Maar goed dat het zo'n uitzonderlijke crew is.
Gebruikersavatar

masterveecee01 mei 2022, 23:01

 3547  Sven
Efkes @Yens

Afbeelding

😒😒
👉🏻

Afbeelding

--------------

Je maakt het wel goed bij dit intiem moment:

Afbeelding

En de andere heer was ook in vorm:

Afbeelding

😂

--------------------------------------- (want ik vermoed dat dit wordt toegevoegd aan mijn vorige post)

@Bram de drone camera man: Bedankt! Echt waar! Voor je vele beelden deze aflevering!

Ik begin gewoon bij HET shot:

Afbeelding

En de rest was ook top:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(die laatste met de auto - ook leuk)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12