Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Polle de Molle01 mei 2022, 23:51

 135  Bert
Ik vind het altijd ontzetten leuk wanneer the fourth wall wordt verbroken. Hoe Gilles afscheid nam van Manu, en hoe traag de camera rond Gilles draaide om dan met een mysterieus geluid een monoloog tegen ons te starten. Mss voor velen niet interessant, maar ik hou van zulke transities. Krijg er kiekevel van als zoiets goed wordt uitgewerkt 😂
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 00:00

 3547  Sven
Ja klopt. Ik had ook direct iets in het snotje bij het begin van het shot 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 12:05

 8153
Ondanks alle pech vind ik deze editie toch wel een topseizoen wat groep en proeven betreft hoor! Chapeau voor de makers dat ze dit hoge niveau kunnen blijven aanhouden!
Gebruikersavatar

Paraceta02 mei 2022, 12:16

 717  Sven
chicawah.janssen schreef: 02 mei 2022, 12:05 Ondanks alle pech vind ik deze editie toch wel een topseizoen wat groep en proeven betreft hoor! Chapeau voor de makers dat ze dit hoge niveau kunnen blijven aanhouden!
Een dikke vette like voor deze boodschap!
Gebruikersavatar

karine.ke02 mei 2022, 16:38

 38  Uma
Ik vond het in het begin niet zo goed. Maar de laatste drie afleveringen, ondanks de pech van Anke, vond ik opnieuw hoogstaand en spannend. Met toppers als de schietproef, de tijdslusproef en de herders/krijgersproef.
Ik heb een beetje te veel gedacht dat men wel wat risico s nam dit seizoen ( vrije duik naar grot, duik met ongecontroleerd stijgen van Manu, sprong onder niet correcte omstandigheden) en ik vind het bijzonder spijtig dat men zoveel toegevingen doet aan het commerciële door de reveal voor een groot publiek te laten gebeuren.
Houd ik van De Mol : ja nog steeds.
Ga ik nog kijken : ook nog steeds.
Zou ik graag zelf willen meedoen : als het met mijn leeftijd nog kon, ook zeker.
Vond ik dit een goed seizoen : Niet echt, ik vond zelfs Duitsland ( zeker gelet op de moeilijke coronaomstandigheden waarin het tot stand kwam) beter omdat die groep me enorm lag.
Maar hoe dan ook : de mol is zelfs op zijn minst nog altijd veel beter dan alle andere spelprogramma’s op tv ( zelfs dan de meeste series enz.)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 16:44

 8153
@karine.ke Met die commercie heb ik het ook moeilijk (het is de reden dat mijn dochter niet meer kijkt en mijn man, zoon en schoondochter alleen nog kijken zonder zoeken), maar De Mol is een duur programma en het geld moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 16:47

 3547  Sven
Zeker als er IEDER jaar een seizoen is
Gebruikersavatar

digger02 mei 2022, 18:51

 5  Bert
Wat mij het meest opvalt is dat er vorig jaar veel kritiek was rond de vele pasvragen en vrijstellingen, en dat de groep in zo'n geval niet voor het geld ging maar voor het eigenbelang, waardoor De Mol haast geen werk meer had.

Wel, ze zijn nog nooit zo zorgvuldig omgesprongen met pasvragen als dit seizoen. Toch blij dat er naar de fans geluisterd wordt.
Gebruikersavatar

The hunter02 mei 2022, 18:59

 282  Uma
@digger Inderdaad. Een positieve evolutie! Het kan ook zijn dat dit kwam doordat er veel eliminaties niet zijn doorgegaan. Misschien was het bijvoorbeeld wel oorspronkelijk de bedoeling dat in de proef met de blinddoek gisteren er een vrijstelling viel te verdienen als persoonlijk voordeel ipv het molboekje van Bert. Maar dat ze dat idee hebben laten varen nadat er vorige aflevering geen eliminatie was en iedereen toen eigenlijk een vrijstelling heeft gekregen. Als ik er zo over nadenk heeft zelfs de tweede mol op deze manier twee vrijstellingen gekregen.
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 19:19

 2245  Uma
digger schreef: 02 mei 2022, 18:51 Wat mij het meest opvalt is dat er vorig jaar veel kritiek was rond de vele pasvragen en vrijstellingen, en dat de groep in zo'n geval niet voor het geld ging maar voor het eigenbelang, waardoor De Mol haast geen werk meer had.

Wel, ze zijn nog nooit zo zorgvuldig omgesprongen met pasvragen als dit seizoen. Toch blij dat er naar de fans geluisterd wordt.
Dat ze niet teveel kak meer hangen aan pasvragen en vooral vrijstellingen, vind ik ook wel goed. Maar of dat is als gevolg van kritiek van de kijkers, durf ik te betwijfelen. Ik denk dat het een illusie is te denken dat 'er naar de fans geluisterd wordt'. Dat is iets wat de fans zichzelf wijsmaken, vrees ik. Maar zoals het dit seizoen is, is het in ieder geval beter dan de mol een blanco check te geven en hem daar 10000 euro op te laten invullen voor een vrijstelling.

Maar het is nog altijd goed. Elke week tegen het miljoen kijkers of zelfs meer. Daar zijn ze bij Play4 als commerciële zender heel tevreden over, denk ik dan maar.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2022, 19:32

 8153
The hunter schreef: 02 mei 2022, 18:59 @digger Inderdaad. Een positieve evolutie! Het kan ook zijn dat dit kwam doordat er veel eliminaties niet zijn doorgegaan. Misschien was het bijvoorbeeld wel oorspronkelijk de bedoeling dat in de proef met de blinddoek gisteren er een vrijstelling viel te verdienen als persoonlijk voordeel ipv het molboekje van Bert. Maar dat ze dat idee hebben laten varen nadat er vorige aflevering geen eliminatie was en iedereen toen eigenlijk een vrijstelling heeft gekregen. Als ik er zo over nadenk heeft zelfs de tweede mol op deze manier twee vrijstellingen gekregen.
En gelukkig vervielen ook de pasvragen die verdiend werden in de proef met de sprong waarbij Anke haar ellenboog brak.

Ik vond "the girl with the gun" een schitterende proef, maar de makers hadden het geluk dat Manu besloot het "mooi" te spelen. Ze zei zelf dat ze eigenlijk gewoon iedereen had kunnen neerknallen, maar dat ze besliste dat niet te doen omdat het anders geen mooie TV was (lieve Manu toch! 😘) en dus iedereen wilde inschatten (met een ronduit verbluffend resultaat - chapeau Manu!!!).
Stel dat iedereen gegaan was voor 2 pasvragen en Manu iedereen neergeknald had, dan was ze geëindigd met 10 (!!!) pasvragen.
Ik vond dit echt een prachtige proef, maar de makers hadden het, wat mij betreft, moeilijker mogen maken, zowel voor Manu als voor de anderen. Voor de anderen: voor geld 2 verdiepingen en voor 1 pasvraag 3, geen sprake van 2 pasvragen. Voor Manu: starten met 2 kogels, kaartenhuis van 2 verdiepingen = 1 extra kogel, kaartenhuis van 3 verdiepingen = 2 extra kogels.
Gebruikersavatar

masterveecee09 mei 2022, 07:47

 3547  Sven
Eerst en vooral een dikke shout-out naar het montage team!!
Dit was een leuke, met de overlay van het geld die de rimpel van het zwembad ook overnam. Zalig! 😍

Afbeelding
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12