Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge13 apr 2022, 11:18

 98  Uma
davy.staelens schreef: 11 apr 2022, 21:59 collateral damage

als de hele groep doorheeft dat je de mol bent (waarschijnlijk al na dag 2) dan kan je niet anders dan bailen... spijtig voor de mol, spijtig voor de crew, spijtig voor de kijkers...
Ach kom,
1) Bijlange niet dat alle overgebleven kandidaten op Philippe zaten. Er zullen er wel enkele zijn, maar Anke verdacht bijvoorbeeld Sven en Bert.
Uma verdacht ook Philippe niet volgens mij.
Na dag 2 weet alleen Bert dat Philippe in zijn slaap dingen heeft gezegd. En die zal wel slim genoeg zijn om dat niet aan de grote klok te hangen. Ik verdenk Bert er zelfs van dat Bert vragen op Philippe heeft ingevuld tijdens het daten en niet puur op Yens/Jens is gegaan, want anders hadden zij er 100% uitgelegen. Er was namelijk tijdens die aflevering nauwelijks overlap tussen Yens/Jens en Philippe.
2) 1 persoon die al heel snel de juiste mol heeft is dus ook iets dat al vaker voorkwam: In Zuid-Afrika zat Davey al na 1 uur op de juiste mol 😉. En Annelies na aflevering 2. Wederom, geen ramp.
In Vietnam zaten Kaat, Joeri, Bas en Axel op de juiste mol. Dwz dat na aflevering 5 iedereen op de juiste mol zat. En dat was een topseizoen en tal van kijkers zaten toen compleet fout. Zelfs als de mol vroeg wordt ontdekt door de overige kandidaten doet dit weinig af aan het programma, want er gebeuren genoeg verdachte zaken om in de montage de andere kandidaten ook verdacht te laten overkomen.
Gebruikersavatar

JBB13 apr 2022, 15:03

 439  Uma
mario.vanwaeyenberge schreef: 13 apr 2022, 11:18 Bijlange niet dat alle overgebleven kandidaten op Philippe zaten. Er zullen er wel enkele zijn, maar Anke verdacht bijvoorbeeld Sven en Bert.
Uma verdacht ook Philippe niet volgens mij.
Na dag 2 weet alleen Bert dat Philippe in zijn slaap dingen heeft gezegd. En die zal wel slim genoeg zijn om dat niet aan de grote klok te hangen. Ik verdenk Bert er zelfs van dat Bert vragen op Philippe heeft ingevuld tijdens het daten en niet puur op Yens/Jens is gegaan, want anders hadden zij er 100% uitgelegen. Er was namelijk tijdens die aflevering nauwelijks overlap tussen Yens/Jens en Philippe.
Dat is speculatie he, want wij kijkers krijgen die informatie niet.

Maar het zou mij ook straf lijken als quasi iedereen Philippe al door had. Dan zou er echt iets faliekant opzichtig mislukt moeten zijn tijdens een sabotage.
In seizoen 3 (mol Marc) was er een moment waarop het zo bv. min of meer fout gelopen is. Check dit filmpje vanaf 27:00
In het kort: 2 kandidaten die met eigen ogen gezien hebben hoe de mol 'op het gemak' aan kwam wandelen bij een proef waar de tijd van cruciaal belang was. De mol was gebriefd dat niemand hem daar zou kunnen observeren.
Maar zelfs dan was het seizoen nog niet om zeep blijkbaar, want de kandidaten werden opnieuw misleidt o.w.v. acties van anderen...

En op 31:00 hoor je hoe de mol een briefje met instructies in de vuilbak had gegooid op hotel. Dat briefje is toevallig gevonden door Stijn, de uiteindelijke winnaar.

Dus kijk, shit happens. Denk dat je dat als mol ook gewoon moet aanvaarden...

(heerlijk nostalgisch filmpje trouwens)
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 apr 2022, 15:07

 1690  Sven
Bij de partner eliminatie geeft Uma aan Philippe totaal niet te verdenken. Doch, nadat Bert de test volledig op Philippe heeft ingevuld (we dachten Yens, maar dan hadden ze eruit gelegen), kan het toch niet anders dan dat Uma ook wist wie de mol was.
Gebruikersavatar

Paraceta13 apr 2022, 15:20

 717  Sven
Als ik mij goed herinner heeft Gilles De Coster in een interview toch gezegd dat Bert al lachend Philippe zijn hoofdverdachte had genoemd (door het praten in zijn slaap), maar hem daarna ook weer losgelaten had?
Gebruikersavatar

Davy13 apr 2022, 17:40

Site Admin  1167  Uma
JBB schreef: 13 apr 2022, 15:03 (heerlijk nostalgisch filmpje trouwens)
Idd! 😀 Met een kleine nostalgische cameo vanaf 39:20 ook 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo13 apr 2022, 17:42

 1690  Sven
Paraceta schreef: 13 apr 2022, 15:20 Als ik mij goed herinner heeft Gilles De Coster in een interview toch gezegd dat Bert al lachend Philippe zijn hoofdverdachte had genoemd (door het praten in zijn slaap), maar hem daarna ook weer losgelaten had?
Dat zou kunnen hoor, hij heeft ergens gezegd dat Philippe praatte in zijn slaap en daardoor bij zijn verdachten zat. Maar ook in de 2de aflevering zegt hij tegen Uma bij het daten dat Philippe altijd zo moe is, dat dat een oorzaak moet hebben. Hij legt de oorzaak bij het altijd moeten alert zijn en het molschap.
Misschien dat hij hem daarna minder verdacht omdat Philippe niet meer op voor de mol belangrijke plaatsen terecht kwam.
Ik ben benieuwd of we daar in de volgende aflevering nog iets van opvangen, het zal wel een belangrijk gespreksonderwerp zijn onder de kandidaten.
Gebruikersavatar

Paraceta13 apr 2022, 19:35

 717  Sven
Paraceta schreef: 13 apr 2022, 15:20 Als ik mij goed herinner heeft Gilles De Coster in een interview toch gezegd dat Bert al lachend Philippe zijn hoofdverdachte had genoemd (door het praten in zijn slaap), maar hem daarna ook weer losgelaten had?
Ik heb het teruggevonden: het was in Café De Mol (rond 10:30).
Sowieso denk ik inderdaad wel dat we daar nog extra info over gaan krijgen, waarschijnlijk in de laatste aflevering.
Gebruikersavatar

ex-molinator13 apr 2022, 20:04

 3483  Uma
JBB schreef: 13 apr 2022, 15:03 ...
...
(heerlijk nostalgisch filmpje trouwens)
Man, man toch, hoe lang geleden dat ik dit gezien heb? Het was als nieuw en ik zit nog steeds met rillingen.
Meer dan nostalgie - jaren lang gehoopt dat De Mol toch hernomen zou worden en de hoop zelfs opgegeven en plots was er Argentinië: het begin van een zich jaarlijks herhalend verschijnsel dat ik mij gedurende een 9-tal weken telkens weer de rol van detective aansmeer (en met veel plezier).

Tot vervelens toe moet ik herhalen dat er geen enkel andere programma ooit zo'n indruk gemaakt heeft op mij.

IK heb zelfs de indruk dat deze versie een betere kwaliteit heeft dan de versie die ik een paar jaar geleden ergens gevonden heb maar niet bekeken heb precies omwille van de slechte beeldkwalitiet.
Gebruikersavatar

JBB13 apr 2022, 20:51

 439  Uma
@ex-molinator ja die eerste 3 reeksen zijn voor zover ik weet niet terug te vinden online.
Heb daar ook ooit eens naar gezocht. Ook van seizoen 3 staat enkel die laatste aflevering integraal op youtube...
Gebruikersavatar

Jay-Lo20 apr 2022, 22:12

 1690  Sven
Aflevering 5
Nieuwe mol, nieuwe verdenkingen.
Na de eerste opdracht werd Sven als minst te vertrouwen uitgeroepen, na opdracht 2 bij de eliminatietest:

ANKE:
- Zegt dat het voor de nieuwe mol een uitdaging is, iedereen let op hoe ge ervoor waart en nu
- Hoe kunt ge speltechnisch zo slecht zijn, dat ge voor pasvragen kiest

BERT:
- Anke, gek dat ze zo fel reageerde omdat de rest pasvragen heeft binnen gebracht

EMANUELLE:
- Anke
- Yens
Gingen beide voor het geld, dat zou voor de mol de beste oplossing zijn.

SVEN:
- Manu is het meest verdacht de afgelopen 2 dagen

UMA:
- Anke ging voor het meeste geld, ze weet ook dat dat eruit gespeeld wordt als ze afgeknald wordt. Ik denk dat ze teleurgesteld was dat ze niet afgeknald was.
- Geen clue, maar supersnel ingevuld, ervoor ook gedaan en dat heeft geholpen.

YENS:
- Sven, koos voor pasvragen, ervoor ging hij altijd zo voor het geld.

Vragen:
- Schoot Emanuelle de mol af bij de schietopdracht?
- Hoeveel speeltijd kreeg de mol vanmiddag?
- Hoe heet de mol?
Gebruikersavatar

Joee01 mei 2022, 21:58

 4  Yens
Wat me opviel is dat Yens zegt dat hij Uma nu uitsluit als mol en niet geëlimineerd is. Dat zou willen zeggen dat Uma zeker niet de mol is OF dat Yens de mol is.

Sven zegt dat hij volledig op Emanuelle is gegaan en hij zit er ook nog in.

Het kan ook zijn dat Emanuelle, Yens en Sven alle 3 verkeerd zaten en dat dus Uma de mol is.

Moeilijk...ik blijf bij Yens 😃
Gebruikersavatar

nathalie.liekens02 mei 2022, 00:14

 61  Yens
Wat ik ergens niet snap... Sven zegt voor eliminatie dat hij volluit voor manu gaat. En manu valt af...

Dus dan heeft sven normaal zijn vragen ingevuld op manu. Maar hij zou meer correcte vragen hebben dan manu er heeft...

Vind ik toch maar raar...
Daarvan uitgaand is da kans groter dat manu op een man inzet en dus de mol eerder een vrouw zou zijn...