Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Jansen01 apr 2022, 08:19

 3423  Yens
Ik denk niet dat we hun verdachten nu direct kunnen uitsluiten als mol of dat de mol sowieso iemand is waar ze niet op gestemd hebben. Misschien is het juist in beeld gebracht om verwarring te brengen bij de kijker.
Klopt helemaal, we weten ook al uit vorige reeksen, dat we niet te veel conclusies mogen trekken uit wat we te zien krijgen van de interviews tijdens de eliminatie.
Gebruikersavatar

kieran.smets01 apr 2022, 11:33

 4  Emanuelle
In verband met de antwoorden tijdens de eliminatie, en combinatie met de geschiedenis herhaalt zich NIET theorie,
als men bvb. iemand laat zeggen: de mol zat bij de kelners, betekent dit misschien dat de mol net niet bij de kelners zat
Zelfde als mol is geboren in Ieper (Jens), betekent dit misschien dat de mol juist niet in Ieper geboren is.

Als je alle antwoorden bekijkt, geeft dit echter geen uitsluitsel, maar misschien kan iemand hier mee aan de slag?
Gebruikersavatar

Margot301 apr 2022, 14:27

 91
Als je alle antwoorden bekijkt, geeft dit echter geen uitsluitsel, maar misschien kan iemand hier mee aan de slag?
ik kom uit op niemand is de mol dan 😂
Ieper -> dus niet Jens
Vorselaar -> dus niet Toon
de mol heeft niet op de balk gestaan -> dus wel Sven, Uma, Manu en Toon
de mol zat bij de papegaaien -> dus niet Sven, Uma en Philippe
de mol zwom met de zeemeermin -> dus niet Jens en Bert
rechtshandig -> geen idee ?
de mol is een man -> dus niet Bert, Jens, Toon, Philippe, Yens en Sven
de mol was niet aanwezig bij de papegaaien -> dus wel Sven, Uma en Philippe
de mol staat niet op de time-lapse -> dus wel Bert, Sven, Toon en Jens

De rode spreken elkaar dus al tegen.
Gebruikersavatar

Stars Hollow01 apr 2022, 14:37

 35
Het is dan wel een fragment van tijdens de kookproef maar ik vond het hier precies nuttiger staan.
Het is misschien een beetje far fetched maar zou je door deze uitspraak er vanuit kunnen gaan dat Jens en Toon richting Philippe denken qua mol?
Of ze willen hem net bestempelen als onhandig en zien geen mol in hem.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2022, 14:39

 8153
Ik denk dat ze hem gewoon onhandig vinden.
Gebruikersavatar

Margot301 apr 2022, 14:40

 91
zou je door deze uitspraak er vanuit kunnen gaan dat Jens en Toon richting Philippe denken qua mol?
Jens heeft zeker 1 antwoord op de eliminatie gegeven op philippe (de mol zit bij de papegaaien)
Maar daar kan je niet veel uit op maken natuurlijk
Gebruikersavatar

Stars Hollow01 apr 2022, 16:03

 35
Het is maar snel in elkaar geknutseld maar hier is een overzichtje van wie nu precies wie wel/niet verdacht vind.
Dit is puur gebaseerd op wat er tijdens die 'eerste date' gezegd wordt.

Afbeelding
Enkele interessante side notes:
- Jens staat bovenaan Philippe zijn lijst want hij vertrouwt het Moezel-verhaal niet
- Nadat Philippe zijn verdachte genoemd heeft, zegt Anke dat ze Sven en Toon verdenkt (twee mensen die Philippe niet op zijn lijstje had staan) en dan zegt hij direct dat hij Toon ook wel verdacht vindt
- Sven geeft aan 2 vragen op Nele gezet te hebben
- Yens zegt 'ik vertrouw niemand behalve jou' (=Manu) --> vind ik opvallend omdat hij dan toevallig gekoppeld is met die ene persoon die hij vertrouwt
- Uma geeft aan te willen inzetten op Jens en Yens
- Nele geeft eigenlijk niks prijs of het werd in ieder geval niet uitgezonden
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2022, 16:41

 1690  Sven
Nele zegt dat ze Manu niet moeten onderschatten, ze glipt overal tussen. Sven en Nele zeggen ook gewoon voor de camera op wie ze zaten, nl. Jens, Yens, Philippe en Manu.
Jens en Toon vonden Philippe gewoon onhandig, Toon zat al op het bankje te wachten om te koken toen de zak met eieren viel en riep meteen dat het de wind was. Later legt hij het nog een keer uit voor de camera: "Er kwam net een windvlaag en toen viel de zak eieren op de grond."
Aan de hand van hun antwoorden op de vragen (en het feit dat die 2 afvallen) lijkt het dat de mol niet bij de papegaaien zat en niet in het water, en ook niet bij de kelners. Dat zouden dan Nele, Anke, Manu en Yens kunnen zijn. De koppels die bleven hadden Yens heel erg in het vizier, daarbij opgeteld nog eens het wantrouwen van Manu tegenover Yens, maakt dat ik Yens heel laag op mijn lijstje heb.
Gebruikersavatar

zoekenmaar04 apr 2022, 11:47

 32  Sven
Ik twijfel na 3 afleveringen tussen ofwel Philippe ofwel Sven als mol.
Philippe doet in de proef met ballon/cactus enorm zijn best. Handig want Nele stuurt bijna iedere kandidaat de cactussen in.
Philippe zit met Manu in het witte karretje tijdens de vragenronde over ruimtevaart en zo. Hij laat Manu rustig treuzelen en traag alle info van de borden lezen, opnieuw handig want zo gaat tijd verloren
Kandidaat Bert zegt op een bepaald moment dat hij Philippe verdenkt omdat hij er altijd zo oververmoeid uitziet, awel dat vond ik een extra argument om Philppe als mol te zien.


Sven antwoordt juist dus de raket mag afgaan. Bewust geld in de pot want op de evenwichtsbalk bij de piraat was hij zodanig onhandig dat de focus te veel op hem zou liggen indien hij opnieuw zou falen in een opdracht.
Sven is in tranen als Gretel als eerste uit het spel ligt. Mooi stuksken komedie.
Sven zit alleen in het karretje tijdens de vragenronde over ruimtevaart én helemaal achteraan . Leuke positie om wat rond te rijden en te doen alsof je veel info aan het instuderen bent.
Gebruikersavatar

Cadfael04 apr 2022, 12:00

 229  Uma
Ik vond het ook opvallend dat de makers specifiek laten zien dat Philippe zegt dat Yens zijn hoofdverdachte is. Hij dacht dat Yens bij de raketproef gewoon het juiste antwoord had gegeven en de raket had afgeschoten om minder verdacht te zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2022, 20:23

 1690  Sven
Aflevering 3

Vragen door beeld:
1. Met wie vertrok de mol in de buggy's?
- met Anke - met Bert - met Emanuelle - met Philippe - met Sven - met Uma - met Yens - de mol was niet aanwezig
Moet "met Sven" niet zijn: - de mol zat alleen in de buggy
2. Wat was de inschatting van Frank F. over de mol?
Mogelijk: - wel de mol - niet de mol

ANKE
- Sven zit altijd op de juiste plaats, doet erg zijn best om op een bepaalde positie te komen
- Bert, ik had het gevoel dat hij snel naar die raket wilde, was mij aan het afleiden.
- Frank schatte de mensen anders in dan ik.

BERT
- Nele, subtiel gemanipuleerd geweest (vlag op het einde)
- Philippe zou niet de mol kunnen zijn, zou net een hele goede mol kunnen zijn
- zegt tegen Anke "de wagen achter ons" Uma en Yens niet te vertrouwen

EMANUELLE
- Anke heeft zwaar overdreven, die valt voor mij compleet door de mand
- Anke was heel veel door de parlofoon aan het praten

NELE
- Bert, weet ik niet zeker, ik ben een betere snoepteller

PHILIPPE
- Yens, mijn hoofdverdachte heeft hier kandidaat gespeeld
- Yens kan goed switchen tussen vibes

SVEN
- Uma/Manu: we hebben een half uur zitten wachten op een tekening die niet kwam
- Uma bleef zichzelf bij Frank, ze is hier hetzelfde

UMA
- Sven, de tekening leek op een volwassene, maar ik wist dat het een kind was
- Manu, als ik haar zag bij Frank, okee, die kan wel liegen

YENS
- Manu, ging goed tot 6m en dan blijkt dat ze het toch niet durft
- Bert, heel erg geschrokken, komt heel eerlijk over, kan heel verdacht zijn.

Nu heb ik daar een bedenking bij. Het overgrote deel van deze "verdenkingen" lijken een antwoord te zijn op de vraag: "Wat viel je op vandaag?" of "Wat vond je van de film?", eerder dan een verdachte aanwijzen bij de test.
Het zou kunnen dat dat komt omdat Nele zelf heeft beslist om het spel te verlaten, en de test niet meer heeft ingevuld.

Het enige dat ik als een verdenking kan zien is deze van Anke naar Sven en Bert toe en die van Bert richting Uma en Yens.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk09 apr 2022, 14:27

 70  Uma
Ik verdacht hem niet tot het herbekijken van de raketproef. Als Yens de Mol is, dan heb ik met hem te doen. Qua opdrachten molt hij grotendeels subtiel, er moet wel een keer iets in beeld, zoals bij de goudschat. Emanuelle (test 2) en Philippe (test 3) hebben hem al deels door. Bij de date, wat een enorm lastige situatie is als mol, wordt hij verdacht door zijn eigen date! Yens doet wat hij kan om Manu van hem af te brengen, maar haar strategie staat als een huis.

Mollen verdachten voorheen al slimme kandidaten die weleens ver zouden komen, zoals het seizoen in Mexico. Yens verdenkt Bert, die hem nog niet lijkt te verdenken. Het is dat Bert zowel tijdens de opdracht 'standbeelden en modellen' als tijdens de 'raketproef' weinig molacties heeft vertoond, dat Yens mijn nieuwe verdachte is.

PS. Dan was die mangoactie wel tricky van Yens. 🙈