Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 00:16

 3547  Sven
Of, zoals vorig jaar, zat er nog niemand juist?
Of Manu had meer vragen verkeerd.
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 00:18

 3547  Sven
Oja, OF Sven is gewoon de Mol 😉
Gebruikersavatar

Polle de Molle02 mei 2022, 00:18

 135  Bert
Ik denk dat de vragen op dit termijn van het spel zeer individueel gerelateerd zijn naar wie de Mol is (als in één antwoord is niet meer goed voor 2 of meer personen).
Dat Sven all in gegaan was op Manu wilt oftewel zeggen dat hij de Mol is of Manu all in ging op iemand anders en ook compleet fout was maar er langer over deed dan Sven om alles in te vullen.

Ik meen me te herinneren dat dit in vorige seizoenen ook zo is verlopen.
Ik dacht zelfs vorig seizoen waar iemand all in ging op Philip en toch nog in het spel zat.

Dus dat zie ik zozeer niet meteen als een afschrijving. Een derde optie is dat Sven nogal een speelvogel is om iedereen te misleiden en ik denk dat hij hier wat zit te liegen tegen de productie als mopje ook 😛
Gebruikersavatar

nathalie.liekens02 mei 2022, 00:19

 61  Yens
Mogelijkr vragen voor eliminatie ronde zijn...
Welke groep zat de mol.. vredegroep of krijgers... Welke positie ging de mol naar boven in de 3e opdracht.... Is de mol een man/vrouw.... Mol voordeel gehaald bij de 3e opdracht..... Hoeveel knoppen heeft de mol ingedrukt......
Gebruikersavatar

Loekas2002 mei 2022, 10:38

 2  Sven
Een overzicht met potentiële vragen die werden gesteld tijdens de eliminatietest waarbij 1 antwoord gelinkt kan worden aan meerdere personen. Specifieke vragen (persoonlijke info, als hoeveelste naar boven in de laatste opdracht, ...) worden buiten beschouwing gelaten.

Zeer waarschijnlijk:
Afbeelding (het aantal knoppen ingedrukt bij Uma heb ik op 2 gezet, want ze drukte ze effectief af. Ze heeft ze enkel niet weten te verzilveren. Hier hangt het dus wel een beetje af van de vraagstelling tijdens de eliminatietest wat het correcte antwoord is)

Mogelijks:
Afbeelding

We weten 2 zaken uit de aflevering van gisteren: Sven vulde de test in op Manu (daar ga ik vanuit) & Manu ligt eruit (en heeft de vragenlijst op 1 van de 3 andere kandidaten ingevuld). Dit betekent dat we 4 standpunten hebben:
- Sven vult de test in op Manu
- Manu vult de test in op Sven
- Manu vult de test in op Uma
- Manu vult de test in op Yens

Enkel kijkend naar de 'zeer waarschijnlijke' vragen, zijn dit de gelijkenissen:
Afbeelding

Conclusie:
- de antwoorden die Sven invulde op Manu hebben het minst aantal gelijkenissen met Yens / Uma, maar Manu ligt eruit... (dus Sven is zelf de mol?)
- wie Manu ook verdacht, er zijn telkens veel gelijkenissen met Yens. Hieruit leid ik af dat Yens de mol niet kan zijn, anders had ze waarschijnlijk voldoende juiste antwoorden gegeven.

Manu zegt achteraf echter dat ze 'dom' heeft gespeeld. Wil ze hiermee zeggen dat ze toch een aantal vragen heeft gespreid? Indien ja, mag dit hierboven rechtstreeks de vuilbak in wegens irrelevant 😜


Voor de volledigheid: als ik de 'mogelijke' vragen erbij plaats, is dit het overzicht. Weinig wijzigingen, aantal gelijkenissen met Yens neemt alleen maar toe.
Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee02 mei 2022, 10:41

 3547  Sven
Ze zei in cafe de mol dat ze alles had ingezet op 1 persoon
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2022, 12:24

 2245  Uma
Sven beweert dan wel alles op Manu te hebben ingezet, maar toen Manu een rood scherm kreeg, vond ik zijn reactie psychologisch onbegrijpelijk. Hij leek nauwelijks aangedaan. Als hij een kandidaat was die alles had ingevuld op de persoon die blijkt af te vallen, dan zou zijn reactie in eerste instantie er toch een mogen zijn van 'lichte shock'. Remember vorig jaar, de reactie van (die andere) Sven en Annelotte, toen Philip eruit ging. Maar bij Sven, niks daarvan. Met die nauwelijks aangedane reactie viel Sven bij mij toch redelijk door de mand. Hij bleek ook bijzonder snel 'hersteld' van het feit dat zijn verdachte moest vertrekken. Heel vreemd, en dus in mijn ogen , heel verdacht.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 02 mei 2022, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cadfael02 mei 2022, 20:38

 229  Uma
Maar zouden ze echt de mol de naam laten uitspreken van de uiteindelijke afvaller. Dit maakt hem toch direct verdacht en dat is helemaal niet nodig. Ze laten bij de mol toch beter in het ongewisse wie hij verdenkt, zoals bij Uma of Yens.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2022, 21:12

 1690  Sven
@Cadfael Dat vind ik ook, Sven zegt al een paar afleveringen dat hij Manu verdenkt, bij de mol laten ze meestal een paar verdachten voorbij komen. En zo vlak voor de finale weet de mol wie de verdachten zijn van iedereen, dus ja, waarom Manu? Van haar weten we niet op wie ze zat, maar ze had er al meteen spijt van en vond het dom.
Ze gaf aan Sven te vertrouwen en dat duwt natuurlijk meer in zijn richting om dan de mol te zijn, want hoe kan Sven er nog in zitten als hij kandidaat is?
Manu heeft het minste overlappingen met eender wie van de andere 2, zelfs als ze op Sven zou zitten zou ze nog beter scoren dan Sven zelf.
Hier en daar lees ik dat sommige de simpele som maken dat Sven door is door de man/vrouw vraag goed te hebben en het dan Uma is, maar zo gemakkelijk is het niet.

Ik moet hier denken aan Kaat, die alles op Eva zette die afviel en helemaal aan niks had meegedaan wegens ziekte.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk03 mei 2022, 14:53

 70  Uma
Als een kandidaat op een goede mol zit, laten ze niet zien wie ze verdenken (Axel).
Als 3 kandidaten vol op de afvaller zitten, laten ze die geen naam noemen (Annelotte, Sven).
Dus daar zijn we niet ver mee, dat monteren ze naar gelang.

Het enige wat ik zie is dat Sven liegt, want als hij zegt dat hij 'zijn gevoel moet volgen', hij zijn hoofd schudt. 'Daarom ben ik voluit voor Emanuelle gegaan'. Zijn non-verbale gedrag spreken zijn woorden tegen. Ook het gebrek aan verbazing bij het vertrek van Manu, wat @Klaartje al noemde.