Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Paraceta23 mar 2022, 17:31

 717  Sven
Ik ben de aflevering aan het herbekijken en hierbij viel me iets op. Wanneer Gilles aan de ontbijttafel zegt dat hij iets wilt vertellen (met name dat er een vrijstelling in Jens' koekoeksklok zit), volgen er enkele opvallende reacties:
Afbeelding
GDC: "Vrienden, ik wil iets vertellen."
Uma zegt meteen: "Ma d'er is toch..." [ik neem aan dat ze hier "niet iedereen" of iets in die trant wilde zeggen]
Anke: "Ma Jens, ja" [die 'ja' volgt als reactie op Uma]
Manu wijst naar Jens' lege stoel.
Nele buigt zich naar voor om GDC beter te horen.
GDC: "Over Jens."
Manu draait haar hoofd naar Jens' stoel, haar mond een beetje geopend.
Philippe blijft naar GDC kijken en lijkt een semi-knikje te geven.
(Nele lijkt met haar mond geluidloos 'Jens' te vormen, maar door de overschakeling van het beeld is dit minder duidelijk.)


Mijn conclusie: Zeker Uma (omdat ze zo snel reageert), maar ook Anke, Manu en Nele lijken hier verbaasde kandidaten. Bij Philippe ben ik hier veel minder zeker van: zijn knikje lijkt een instinctieve reactie op informatie die hij al eerder kende ("ah ja juist, dit is me verteld door de productie"). Natuurlijk kan het ook zo zijn dat hij een vooruitziende kandidaat is en dus iets omtrent Jens verwachtte (aangezien hij voor de fotoshoot van tafel gehaald werd). Dit betekent met andere woorden niet dat ik Philippe hierdoor meteen als Mol wil bestempelen, maar wel dat Uma's reactie, en in mindere mate die van de andere dames, me zeer kandidaats lijkt.
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat ik hier veel te veel achter zoek, dus ik hoor graag jullie mening. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2022, 18:26

 8153
Chicawah, goedkeurend semiknikje gevend: "@Paraceta, ik wil iets vertellen. Jij hebt dat heel scherp opgemerkt!"
Chicawah, gezicht weer in de plooi: "Maar ik herinner mij hoe in Mexico, aan de Torre Latinoamericana, iedereen met open mond van verbazing naar boven keek toen GDC over de proef begon. Iedereen behalve Joke. Die bleef gewoon naar GDC kijken."
:mrgreen:
Gebruikersavatar

Paraceta23 mar 2022, 18:44

 717  Sven
Hm, ik heb dat bewuste stukje eens teruggekeken en het lijkt me toch iets anders:
In het volgende shot staat Joke namelijk wel te glunderen én, opvallender, Pieter richt alleen zijn ogen naar boven en niet zijn hoofd zoals de anderen (iets minder zichtbaar in de afbeelding, de bewegende beelden zeggen meer).
Afbeelding
Afbeelding
Maar bon, we zitten hier natuurlijk niet in een analyse van seizoen 6. Waarom hecht ik meer belang aan het stukje uit dit seizoen? Zoals hierboven besproken worden hier werkelijk dingen gezegd, wat me moeilijker (maar zeker niet onmogelijk) te acteren lijkt dan verwonderd naar boven kijken (al is dit laatste blijkbaar ook moeilijker dan gedacht). Maar je hebt gelijk, ik ga hier niet dé grote conclusies aan verbinden, maar neem het wel mee in m'n achterhoofd (vooral met betrekking tot Uma).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2022, 19:19

 8153
Je hebt wel gelijk dat het niet volledig hetzelfde is. Ik herinner mij ook beelden uit Zuid-Afrika waarbij Robin oogcontact maakte met en reageerde op de crew terwijl Davey bezig was met die fietsketting tijdens de proef met de rode lantaren. Ook dat is niet volledig hetzelfde.
Volgens "objectieve" criteria zat Philippe in ieder geval in een goede positie bij de eerste proef en als gids in de cactustuin.
Ik sluit de vrouwen eigenlijk al uit als mol. Misschien dat Anke ons nog kan verrassen maar in supersonische Uma, gezellige Manu en gedreven Nele zie ik echt geen mol.
Ik ga mijn pijlen dus richten op de mannen.
Gebruikersavatar

Heinz25 mar 2022, 21:30

Forum veteraan  427  Uma
De reacties op de groene schermen in aflevering 1:

Jens

Afbeelding

Anke

Afbeelding

Hoe vorige mollen op hun groene scherm reageerden:
SPOILER
Gebruikersavatar

ellen.ongena27 mar 2022, 23:43

 4
Ik vond Yens zijn reactie op het groene scherm wat vreemd. Ik verwachtte opluchting te zien maar zag het niet in zijn gezichtsuitdrukking? En dean de stevige schouderklop... 🤷🏻‍♂️
Gebruikersavatar

julieke.vdw28 mar 2022, 01:20

 106  Uma
Ik hoop dat ik dit op de juiste plaats post. Zo niet, alvast mijn excuses! 🙈

Ik vond de ganse "Parship-opdracht" in de tweede aflevering een ontzettend zware proef voor de mol. Wie dat dit jaar ook moge zijn, ik wil hem/haar via deze weg alvast feliciteren! 👏🏻 Hij/zij zal onder ontzettend zware druk hebben gestaan, en dat zo vroeg in het spel!

Het is misschien vergezocht, maar ik vraag mij af of de programmamakers de mol tijdens deze eliminatie niet gespaard hebben van het acteerwerk dat bij de onthulling van het scherm komt kijken (gezichtsuitdrukking/lichaamstaal...). Hij/zij had namelijk al een knappe acteerprestatie moeten neerzetten tijdens het etentje met zijn/haar 'partner', en nadien nog eens bij het invullen van de vragen. In dat geval, kom ik uit bij Uma en Bert, dat als enige duo geen scherm te zien kreeg. 🕵🏻‍♂️ Wat denken jullie hiervan?
Gebruikersavatar

Jansen28 mar 2022, 07:16

 3423  Yens
Tijdens het invullen van de vragenlijst verwezen ze toch regelmatig naar Jens en ze gaan er niet uit. Ze laten natuurlijk ook niet alles zien, maar past wel in deze optiek.
Gebruikersavatar

Heinz28 mar 2022, 09:14

Forum veteraan  427  Uma
De reacties op de groene schermen in aflevering 2:

Anke & Philippe

Afbeelding

Nele & Sven

Afbeelding

Emanuelle & Yens

Afbeelding
Gebruikersavatar

masterveecee28 mar 2022, 10:32

 3547  Sven
Dat schouderklopke is echt de max e 😀 Zo echt van
Afbeelding
Gebruikersavatar

Rik28 mar 2022, 10:56

 122  Uma
Ik kon er gisteren echt niet van over hoe chill Yens wel reageerde op zijn scherm. Voor mij was het al een uitgemaakte zaak dat wanneer beide niet de mol zijn, ze er uit zouden liggen. Vreemd toch wel allemaal.
Gebruikersavatar

delphine.verkest28 mar 2022, 22:29

 4
Bert glimlacht als hij ontmaskerd wordt tijdens leugentest
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9