Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator12 apr 2022, 11:57

 3483  Uma
jens.janssen schreef: 12 apr 2022, 11:14 ...
De zin kan ook zijn "Jij zet het spel verder als kandidaat" en "Jij zet het spel verder als Mol".
sillosio schreef: 11 apr 2022, 11:52 Neen, ze laten iets ervoor de twee schermen zien.
Afbeelding

Afbeelding

Het is dus echt 'Jij wordt de mol niet' of 'Jij wordt de mol'.
Gebruikersavatar

Lauraa12 apr 2022, 22:15

 5  Uma
Ik denk dat Bert neen antwoorde op de vraag 'Wil je de mol zijn'.
Want van iedere kandidaat zien we in de aflevering dat ze ja antwoorden maar van 1 iemand niet, Bert.Wa zien geen duidelijk antwoord van hem. Hij zegt dat hij het graag zou zijn maar Bert is de enige die het een dilemma vindt (veronderstel ik) omdat hij weet dat het een moeilijke rol is, net zoals iedereen dat weet maar , hij neemt dat feit mee in zijn antwoord dus daarom denk ik dat hij nee zei en dat dat uit de aflevering geknipt is. Als er iemand nee zou zeggen op die vraag gaat de productie dat er zowiezo uit gaat knippen want, als ze aantonen dat iemand neen zei tonen ze ook aan wie de mol niet kan zijn en dat lijkt mij niet zo een slimme zet. De mol is een mysterieus programma en de keuze maken om dat cadeau te geven dat iemand volledig weg valt uit jou verdachten lijst aan de kijkers lijkt mij niet zo een goede keuze.

Aan zijn reactie op het bericht dat hij te zien kreeg op het scherm, kon ik zien dat hij verwachte wat er opkwam dit kan 2 betekenissen hebben, hij zei neen en wist dat hij zowiezo ging te lezen krijgen ' jij bent de mol niet', of hij zei ja en was er zo zelfzeker over dat hij wist dat hij de mol ging worden.

Wat ik wel niet snap als hij nee gezegd had, vraag ik mij af waarom hij zijn hand opstak om als eerste te gaan om zijn bericht op het scherm te lezen.
Laat mij jou gedachtes hierover weten!! 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 apr 2022, 22:19

 1690  Sven
Hij zit daar op de eerste rij, als hij eerst gaat en komt glimlachend terug na zijn "je bent de mol niet" scherm, is hij alvast verdacht bij de rest. Hij zit ook gerust en prima om de reacties van de anderen te zien als deze terugkomen. Goed gespeeld van Bert.
Gebruikersavatar

AbnoSpace13 apr 2022, 22:05

 1  Bert
Om een mol voor mezelf te vinden let ik toch altijd het meest op lichaamstaal, zowel in Café de mol alsook de gewone afleveringen.

In Café de mol let ik vooral op de lichaamstaal van Gilles bij het voorstellen van de kandidaten. Moeilijk te doorgronden maar ik vond het toch opvallend hoe hij bij twee kandidaten plots meer knipperde met de ogen, net ietsje trager sprak en een mysterieus glimlachje had: Uma en Bert. Bij de rest van de kandidaten eerder neutraal.

In de afleveringen zelf kunnen we nu volgens mij enkel afgaan op de selectie van de nieuwe mol. Daarin valt mij vooral op hoe oprecht teleurgesteld Anke en Uma eruit zien na het lezen van hun scherm. Hen sluit ik persoonlijk daarom uit. Yens lacht meteen, maar hem zie ik persoonlijk als een kandidaat waarvan je alle emoties makkelijk van zijn gezichtsexpressie kan aflezen, niet handig voor een mol (zie bv: zijn reactie toen hij dragqueen moest zijn 😂). Manu daarentegen ziet er vrij emotieloos uit. Volgens mij moet je toch ook wel een beetje blij zijn als je mol wordt en dat lijkt ze hier totaal niet. Over Sven twijfel ik daarom; even uitdrukkingsloos, met een kleine trek aan zijn mondhoek die ofwel een lach kan zijn ofwel een uitdrukking van spijt. Maar voor deze selectieronde was hij de grote kostwinner en daarom zou het volgens mij teveel opvallen als hij nu plots tot saboteur gebombardeerd wordt.
Blijft over: Bert. Iedereen rondom mij zegt dat hij eerder teleurgesteld keek en toen Gilles hem interviewde het leek alsof hij geen mol wilde zijn. Maar voor mij sprak zijn lichaamstaal eerder ingehouden euforie uit, ook een beetje gezonde zenuwachtigheid, even later zie je hem even in de verte kijken, al nadenkend misschien over zijn eerste molactie. Bovendien kan het interview met Gilles een montagetruc zijn om hem niet te doen opvallen, en de mol die ineens vertrekt is voor de nieuwe mol trouwens ook niet niks. Bert onderschat de rol gewoon niet, maar is hier realistisch in.

Als we daarbij nog de aanwijzingen van Frank Focketeyn moeten geloven blijven Manu en Bert zogezegd als enige potentiële over. Ik betwijfel of we hiernaar moeten kijken, want een toneel opvoeren is toch nog wat anders dan het spel spelen denk ik. Maar wel interessante info aangezien beide toch naturel overkwamen. Frank Focketeyn zijn lichaamstaal als ze hem interviewen: bij Manu neutraal, bij Bert daarentegen terug een mysterieus glimlachje.
Conclusie: daarom is mijn mol Bert. Uma is voor mij de winnares, aangezien Gilles in Café de mol toch bij haar ook iets leek uit te schijnen. Dan gok ik Sven finalist, lijkt mij hier berekend genoeg voor.

(P.S: of misschien zit ik teveel in een tunnel hoor, ik weet het ook niet ok 😜)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2022, 08:34

 8153
@AbnoSpace Knappe analyse waarin ik mij volledig kan vinden, maar toch een kleine opmerking: toen de kandidaten voor Vietnam bekend werden gemaakt zag ik in @Elisabet Haesevoets meteen de perfecte mol, maar nadat ze haar scherm te zien kreeg, schreef ik haar af. Ze zag er namelijk teleurgesteld uit. 😉
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk14 apr 2022, 13:09

 70  Uma
Bert ziet het niet zitten om hoe lang het spel nog duurt, ik twijfel of dat oprecht is omdat hij zijn hoofd schud. Hij kan liegen, maar echt lol halen uit het saboteren schat ik bij Bert lager in dan bij Sven of Yens of Uma. Of dit willen ze mij laten geloven?

Ik denk dat ik nu voor Manu ga omdat zij zich het minst hoeft aan te passen omdat bij haar al zoveel mis gaat. Maar ik streep niemand nog af. Bert kan het ook goed zijn.

Qua lichaamstaal kunnen we de pupillen vergelijken, deze worden groter als we iets leuk vinden. Maar goed, dat blijft lastig met de zon buiten, dat werkt alleen als er van iedereen een goed shot buiten is, zowel vooraf en achteraf.
Gebruikersavatar

chiara.debeus18 apr 2022, 00:01

 20  Uma
Hello, ik maak even een amateuristische chronologische compilatie van de reacties van de kandidaten (bezoekers en mol geïncludeerd) op de gewonnen bedragen uit de kokers. Met focus op Uma en Yens, de meest verdachte van deze aflevering (vind ik).
Afbeelding
Reactie van Uma en haar vriend op de tweede koker, 10 euro dat binnen is. (Evt omdat manlief die heel de tijd buiten beeld was aan het mollen was en 10 euro kokers heeft verwisseld met de duurdere?)
Afbeelding
Dan het beeld na de koker van 1000 euro. Ook weer manlief van Uma maar nu beteuterd?
Afbeelding
500 euro in de pot en..
Afbeelding
Manlief is er precies niet blij mee.
Afbeelding
Yens is not amused over dat er zo veel kokers zijn verwisseld. Yens komt deze aflevering veel aan bod en is heel geërgerd. Ik vind dat zijn rol in de groep of strategie is veranderd tegenover vorige afleveringen. Maar.. Uma komt weinig in beeld of toch niet opvallend. Vind ik verdachter.
Afbeelding
Tot dit moment. Uma reageert verbouwereerd op Manu haar actie. Kan voor mij een ik ben een verbouwereerde-kandidaat-actie zijn van de mol.

Als er iemand zin heeft om Alle reacties op een rijtje te zetten. Be my guest 😃 ik vond dit al intensief
Gebruikersavatar

JBB18 apr 2022, 00:15

 439  Uma
Het moment waarop ze aankondigen dat de mol zijn of haar bezoeker heeft ingelicht over zijn of haar rol, dat vond ik een vreemde montage.

Want ze hadden precies niet allemaal dezelfde vraag gekregen?
De ene zegt: "ja X zou een goede mol zijn".
De andere zegt: "nee X is niet de mol".
Gebruikersavatar

Heinz18 apr 2022, 14:08

Forum veteraan  427  Uma
De reacties op de groene schermen in aflevering 5:

Sven

Afbeelding

Hoe Sven eerder in aflevering 2 als kandidaat reageerde:
SPOILER
Anke

Afbeelding

Hoe Anke eerder in afleveringen 1 en 2 als kandidaat reageerde:
SPOILER
Uma

Afbeelding
Gebruikersavatar

joeri.michiels18 apr 2022, 14:47

 176  Sven
Wat me vooral opviel:

De broer van Sven lijkt erg nerveus als hij zegt dat Sven de mol niet is.

De partner van Manu zegt: "Ik denk niet dat ze de mol is." Terwijl hij dat wel weet. Of de opnames werden gedaan na de bekendmaking.

Het is ook mogelijk dat enkel het bezoek van de mol zekerheid heeft. Dan kunnen we dat van Manu schrappen.
Gebruikersavatar

julieke.vdw18 apr 2022, 21:48

 106  Uma
Voor mij is het verdacht dat, op het moment dat de kandidaten afscheid nemen van de bezoekers, de man van Anke benadrukt dat hij haar "echt gaat missen" waarop zij antwoordt dat hij een "extra knuffel aan de kindjes" moet geven. (min 37:18) Het is misschien eerder een buikgevoel maar het lijkt precies alsof die twee weten dat ze elkaar sowieso langer zullen moeten missen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9