Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

ex-molinator19 apr 2022, 20:10

 3483  Uma
Dagobert schreef:Het moment dat Uma haar partner meedeelt dat de mol weg is... wordt ze emotioneel-verdrietig... weinig woorden deze keer.
Vervolgens zeggen dat ze zelf de mol zou zijn, zou niet kloppen met wat we zien op dat moment, denk ik?
Het is moeilijk in te schatten hoe de deelnemers innerlijk reageren op het afscheid (eliminatie) van een kandidaat en wat in deze reeks gebeurd is, is een unicum. Philippe was (is) een zeer aimabel figuur en ik kan me wel inbeelden dat de de situatie waarbij iemand uit eigen keuze moet vertrekken door heel andere "omstandigheden" dan we gewend zijn bij De Mol ... toch wel hard aan kan aankomen. Dat lijkt me ook een moment waarbij de kandidaten geen "rol" meer spelen, ook niet als het de dag daarna nog eens besproken wordt.

Een voorbeeld dat ik graag aanhaal is Robin (Z Afrika). Wie had ooit gedacht dat Robin (of all people) zijn traantjes niet kon inhouden?

Dat is ook het mooie van De Mol .
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2022, 20:30

 767  Yens
Jay-Lo schreef: 19 apr 2022, 13:19 De duo's worden gevraagd om een reactie. We weten ook niet of die opname is gemaakt voor of na de opdracht, stel, na het ontbijtje.
De vraag is voor iedereen: Zou ...... de mol kunnen zijn? Het antwoord varieert van "Nee, niet de mol", "Ik weet het niet zo goed." tot "....zou een goede mol kunnen zijn, zou de mol kunnen zijn".
Op dat moment wordt de bezoeker op de hoogte gebracht dat zijn/haar partner/broer de mol wel degelijk is en dat die wordt betrokken bij een opdracht waar die mag helpen mollen.
Bij de mol gebeurt een briefing, bij de kandidaten gewoon een gesprekje over karakter, relatie, grappige momentjes.
Het moment waarop er aan de partners wordt gevraag of hun partner de mol is, lijkt mij vrij duidelijk te zijn opgenomen in het hotel waar ook het diner met Gilles plaatsvond de avond na de opdracht in het aquapark.
Gebruikersavatar

Dagobert19 apr 2022, 20:40

 75
Het vertrek is hard aangekomen bij de groep. Ze zijn ook al een hele tijd samen en weg van de familie.
Zou dat de reden zijn dat elkeen mocht praten met de partner over wie de mol is, wie de mol zou zijn en zo, dit in tegenstelling tot vorige jaren, om iedereen de kans te geven emoties te ventileren?
Of zou deze toegelaten openheid met de partners al voordien gepland zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2022, 21:21

 8153
julieke.vdw schreef: 19 apr 2022, 14:29 Ik snap wat je bedoelt, en Yens zal daar zeker al gewend aan zijn. Ik bedoelde algemener dat niet iedereen graag kust of knuffelt waar andere mensen bij zijn. Ons zul je dat bijvoorbeeld niet rap zien doen op straat en dus al zeker niet voor een cameraploeg. Ik kan niet weten of zij voor dezelfde reden wat 'afstandelijker' waren maar mij verraste dat persoonlijk helemaal niet.
Idem hier. 😉

Dagobert schreef: 19 apr 2022, 20:40 Het vertrek is hard aangekomen bij de groep. Ze zijn ook al een hele tijd samen en weg van de familie.
Zou dat de reden zijn dat elkeen mocht praten met de partner over wie de mol is, wie de mol zou zijn en zo, dit in tegenstelling tot vorige jaren, om iedereen de kans te geven emoties te ventileren?
Of zou deze toegelaten openheid met de partners al voordien gepland zijn?
Voordien gepland waarschijnlijk aangezien de kandidaten meededen aan een opdracht waarbij de partner van de mol mocht helpen mollen.
Gebruikersavatar

zakke langs zijkant20 apr 2022, 09:53

 45  Uma
Wat mij enorm opviel en echt volledig in de richting van Yens deed kijken , is het moment dat de kandidaten afscheid nemen van hun bezoek.

De vriendin van Yens lijkt wel bijna sarcastisch te zeggen: ik wil dat jij in de finale staat, en zie dat je met de groepspot thuis komt.' Ze zegt dit echt al lachend en ook Yens moet meteen lachen, alsof ze weten van elkaar dat Yens sowieso in de finale staat en niet met de groepspot kan thuis komen.

Als je het hier leest lijkt het een beetje een flauwe theorie, maar ik stel voor dat je dat fragment nog eens opnieuw bekijkt. Het heeft me volledig over de streep getrokken dat Yens de mol is.
Gebruikersavatar

martin.janssen22 apr 2022, 11:37

 178
Ik kan iedereen aanraden om de volgende 8 seconden van de opdracht nog eens een paar keer terug te kijken, vanaf 13:50. Waar GDC zegt:
"En die bezoeker is ook gebrieft over deze opdracht. Ik zou het in gedachten houden".
Daarna gaat de camera van GDC naar de kandidaten. Manu schiet in de lach. Uma heeft een verbaasde glimlach die bij mij heel naturel overkomt. Sven pokerface zoals altijd. Yens draait met een grijns op zijn gezicht zijn hoofd naar Anke die hierop reageert als iemand die net betrapt is. Ook Bert draait zijn hoofd richting Anke.
Gebruikersavatar

masterveecee01 mei 2022, 22:29

 3547  Sven
Hmmmmmmm
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2022, 23:07

 1690  Sven
Ja, hij weet ook zelf wel dat hij daar aan bijgedragen heeft door te nepmollen.
Gebruikersavatar

Heinz01 mei 2022, 23:13

Forum veteraan  427  Uma
Yens' reactie op zijn groene scherm in aflevering 7

Afbeelding

Sven en Uma weten dat ook zij in de finale staan als Manu rood krijgt:

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mei 2022, 15:54

 3483  Uma
Dagobert schreef: 19 apr 2022, 19:45 Het moment dat Uma haar partner meedeelt dat de mol weg is... wordt ze emotioneel-verdrietig... weinig woorden deze keer.
Vervolgens zeggen dat ze zelf de mol zou zijn, zou niet kloppen met wat we zien op dat moment, denk ik?
Waarom niet? Ze kan toch oprecht verdriet voelen voor de psychische toestand van de ex-mol (medeleven, sympathie) en gelijktijdig ook blij/euforisch zijn met haar nieuwe rol als mol, of gerustgesteld dat ze niet de nieuwe mol is ... of ... dat ze oorspronkelijke mol helemaal niet door had en nu beseft dat ze door het oog van de naald gekropen is.

Het lastige van dit seizoen is dat we de deelnemers gedurende 3 of 4 afleveringen is een bepaald "patroon" gezien hebben, en dat er halfweg iets gebeurd is waardoor (bijna) iedereen opnieuw begint vanaf 0,5 en eerder gemaakte veronderstellingen/afleidingen/ zelfs vaststaande conclusies herbekeken moeten worden (behalve dan wat betreft Manu, allez ...voor mij toch).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9