Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Holmes09 apr 2022, 11:36

 395
jelle.mayeur schreef: 04 apr 2022, 11:49 Zegt Bert op een bepaald ogenblik niet tegen Frank Focketeyn:
"Ik zie u ook KEIgraag"...
En in de vorige aflevering wanneer de mol aan het woord komt, gebruikt hij ook "kei" in zijn verwoording.

Ik heb nog geen andere deelnemers betrapt op het gebruik van het woordje "kei" tot nu toe, maar ik kan mis zijn natuurlijk...
Moest het een stopwoord zijn enkel van de mol, dan zouden ze dat wel mooi uit de biecht knippen.
In de proef met de piraat, zeggen alvast Anke, Nele en Toon 'keigoed'. De 2 laatste zijn intussen wel al afgevallen.
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk09 apr 2022, 15:29

 70  Uma
Bjorn51 schreef: 04 apr 2022, 17:03 Tijdens de briefing in aflevering 3 zegt de mol:
Ik voel dat ik mijn spel niet kan spelen dat ik heb voorbereid.
Omdat het een andere groep is dan dat ik had aangevoeld de eerste twee, drie dagen.
Zo volledig voor de groep en alles tegen de mol.


Misschien ver gezocht, maar tijdens het herbekijken van deze aflevering vielen mij 2 uitspraken op.
Bert na de eerste opdracht:
Op zich is het niet zozeer het geld zelf dat belangrijk is, maar het feit dat we er als groep in slagen iets te realiseren en dat wordt bevestigd door de groepspot.

Yens na de tweede opdracht:
We hebben eindelijk het tij kunnen keren met de groep. Ik denk, als de juiste personen het initiatief nemen, dat we de mol even buitenspel kunnen zetten.

Beide uitspraken betekenen praktisch hetzelfde als hetgeen de mol zegt tijdens de briefing.
Dit kan uiteraard ook toevallig zijn, maar omdat Bert nog steeds één van mijn verdachten is, begon ik er verder over na te denken. 🤷🏻‍♂️
Yens is voor mij nog steeds geen hoofdverdachte, maar sluit hem ook niet uit als mol.
Yens is sinds vandaag mijn hoofdverdachte omdat hij niet het initiatief nam in de raketproef, maar Uma. De groep heeft het tij gekeerd, niet Yens zelf.
Gebruikersavatar

Molise10 apr 2022, 01:06

 15  Uma
Stars Hollow schreef: 06 apr 2022, 14:04 Bij Philippe vind ik het ook wel een beetje passen. De afgelopen aflevering viel mij ineens op hoe stil en afzijdig hij is en ik moet eens terugkijken of dit de eerste afleveringen ook zo was. Misschien atypisch voor een mol maar ook bij de verdeling van de groepen zegt hij enorm weinig en laat hij het een beetje op z'n beloop. Terwijl je als kandidaat toch ook een voorkeur hebt van welke gedeelte je wil doen of met wie je in de groep zit.

Dit lijkt me wel passen bij een mol die precies een beetje bang aan het worden is. Zoals we in de eerste briefing horen dat de mol denkt al wel erg verdacht te zijn in de groep en dan nu het feit dat de groep 1 geheel begint te vormen en je als mol een beetje buitenspel komt te staan.
Ik vind het ook opvallend hoe Philippe anders voorkomt in in aflevering 2, en vooral 3, in vergelijking met de eerste. Bij de eerste proef in aflevering 1 was hij heel enthousiast en nam het voortouw. Hij lijkt nu wat gedomineerd te worden door een verbaal sterke Bert en Yens. Om daarbovenop nog eens met Manu in de maanbuggy te zitten - waar hij ook geen woord tussenkrijgt. Hij zegt dit ook zelf: "Jij hebt het precies wel nodig om luidop te studeren hé? Want ik krijg er niet veel tussen. Ik probeer altijd iets te zeggen, maar je bent nogal heel dominant."

Het dagboek van de mol vind ik op dit moment het best passen bij Philippe. 'Kei' staat in zijn woordenboek; hij dacht dat hij heel verdacht was na aflevering 2 (eieren?); was teleurgesteld na aflevering 3 (in initiatie Spaans terecht gekomen - de minst ideale positie voor de mol + de raketlancering die wonder boven wonder toch nog lukt ondanks verschrikkelijke communicatie).

Er zijn weinig effectieve molacties te ontdekken, maar toch mogelijke pogingen:
- Initiatie Spaans: als ze het laatste model vinden, die wat vreemd reageert, vraagt Philippe: "Verder lopen of foto maken"? Hij zaait zo twijfel bij Anke. Ze hebben nog maar 5 minuten, dus veel kans om een ander te vinden was er toch niet meer...
- Maanbuggy: hij verbetert de fouten van Manu niet (voor zover hij die mogelijkheid had...); als ze voorstelt ook bij elk bord te stoppen zegt hij dit een goed idee te vinden.

Hij is niet mijn hoofdverdachte, maar ik zou hem nog niet afschrijven.
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2022, 07:50

 3423  Yens
Ik ga met je mee @Molise .
Ook al denk ik ook dat de kans klein is dat hij de mol is.
Bij de briefing van de mol kan hij het inderdaad zijn.
Na aflevering 1 was hij mijn topverdachte, na aflevering 2 wat minder (de eieren, te opvallend?) en na aflevering 3 nog wat minder (was Philippe wat onder de indruk van de gedrevenheid van Anke?).
Er zijn al wat kandidaten die ik afschrijf van de mol te zijn, Philippe zet ik daar nog niet tussen.
Ik vind hem wel een hele lieve man 😉.
Gebruikersavatar

Jansen10 apr 2022, 11:35

 3423  Yens
Bestaat er ergens een aparte video van de tweede molbriefing? Heb geen zin om de hele 3e aflevering opnieuw te bekijken, dus een linkje naar de briefing zou handig zijn 😉.
Gebruikersavatar

joeri.michiels10 apr 2022, 15:45

 176  Sven
Ook deze keer verdween de briefing weer op een speciale manier. Iemand een idee of dit iets kan betekenen? Evt in combinatie met de letters die verdwenen vorige keer.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh11 apr 2022, 14:47

 344  Sven
Ik zou hier echt niets achter zoeken, het pas perfect bij het glitch thema dat de Mol altijd heeft. Het maakt het net wat spannender dan de letters gewoon uit te laden faden. Net als het logo laten glitchen met dat geluid, is veel spannender dan het gewoon in beeld laten komen. Ik denk persoonlijk dat het niet meer is dan dat.
Gebruikersavatar

Paraceta17 apr 2022, 23:32

 717  Sven
Afbeelding
In deze zin viel me het gebruik van "zeggen tegen" in plaats van "vertellen aan" op. Waarschijnlijk valt daar niets uit af te leiden (ik veronderstel alleszins dat dit niet provinciegebonden maar eerder "Algemeen Vlaams" is), maar om de een of andere voelde de formulering toch specifiek.
Gebruikersavatar

masterveecee17 apr 2022, 23:35

 3547  Sven
Was mij niet opgevallen, omdat het voor mij logisch was om het zo te zeggen. En ik ben een West-Fluut...
Dus....
Uma dan?
Gebruikersavatar

annazoektmol18 apr 2022, 00:15

 50  Uma
De mol zei ook "binnen 12 uur" niet over 12 uur

Typisch voor streek rond Antwerpen, Anke-Mechelen?

Zeggen tegen ipv vertellen aan is ook typisch voor deze streek
Gebruikersavatar

SamL18 apr 2022, 01:11

 37  Yens
Aan de persoon hier net boven die ik blijkbaar niet kan quoten:

Lijkt me beide vrij standaard tussentaal of toch minstens in meerdere streken voorkomend.

Ik ben van de streek rond Aalst en woon een jaar of 5 in Gent en zou dat ook zeggen.

Verder lijkt het me aannemelijk dat men hun eigen woorden gaat omzetten in een tekst die ze dan moeten aflezen ofzo.
Gebruikersavatar

siskamarie18 apr 2022, 05:12

 6
annazoektmol schreef: 18 apr 2022, 00:16 De mol zei ook "binnen 12 uur" niet over 12 uur

Typisch voor streek rond Antwerpen, Anke-Mechelen?

Zeggen tegen ipv vertellen aan is ook typisch voor deze streek
Deze West-Vlaming zou exact dezelfde formuleringen gebruiken 🤷‍♀️
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9