Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Molise18 apr 2022, 08:12

 15  Uma
Paraceta schreef: 17 apr 2022, 23:32 Afbeelding
In deze zin viel me het gebruik van "zeggen tegen" in plaats van "vertellen aan" op. Waarschijnlijk valt daar niets uit af te leiden (ik veronderstel alleszins dat dit niet provinciegebonden maar eerder "Algemeen Vlaams" is), maar om de een of andere voelde de formulering toch specifiek.
Yens gebruikt het ook:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 apr 2022, 09:19

 767  Yens
SamL schreef: 18 apr 2022, 01:11 Verder lijkt het me aannemelijk dat men hun eigen woorden gaat omzetten in een tekst die ze dan moeten aflezen ofzo.
Dat denk ik niet. Bij zowel Elisabet, Alina als Philippe, de mollen waarbij we 'dagboeken of briefings van de mol' te horen kregen, waren die fragmenten echt en niet afgelezen bv.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2022, 10:43

 8153
Molise schreef: 18 apr 2022, 08:12 Yens gebruikt het ook:

Afbeelding
Zegt hij er de "tegen" bij maar viel die weg in de ondertiteling?
Gebruikersavatar

Sauv18 apr 2022, 10:46

 7
Ik ben een Nederlander (Noord-Holland, dus ook niet in de buurt van de grens met België), en ik zou ook prima "zeggen tegen" in deze context kunnen gebruiken. Overigens zou ik een andere zinsvolgorde gebruiken, "tegen mijn bezoeker kunnen zeggen". Maar betwijfel dus of het te herleiden valt naar een specifieke streek in Vlaanderen, als (sommige) Nederlanders het ook zeggen.
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2022, 12:29

 717  Sven
chicawah.janssen schreef: 18 apr 2022, 10:43 Zegt hij er de "tegen" bij maar viel die weg in de ondertiteling?
Ik heb het herbeluisterd en hij lijkt* te zeggen: "Aan de nieuwe Mol zou ik graag willen zeggen..." (*: door het achtergrondgeluid niet perfect verstaanbaar, maar ik ben 99% zeker.)
Een andere constructie dan in het dagboek met andere woorden. Dit wil natuurlijk niet per se iets zeggen, maar ik sla het Costeriaans op in mijn hoofd.
Gebruikersavatar

magali.dereu18 apr 2022, 19:27

 184  Sven
Ik heb daar toen op gelet - Yens zegt duidelijk 'aan'. Wat hem niet meer of minder verdacht maakt, voor alle duidelijkheid. 😃
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2022, 18:34

 407  Uma
Wat mij opviel aan de laatste molbriefing :
Afbeelding

Als er nu één kandidaat is, die sedert dat er een nieuwe Mol is vrolijk gezind lijkt, is het wel Yens.
De Mol briefing, toen het nog Philippe was, was heel onzeker.
Nu er een nieuwe Mol is, is de toon heel anders.
De eerste vraag is direct "Amuseer je je een beetje in je nieuwe rol?"

Herinner u toen de kandidaten één voor één op een scherm te zien kregen wie wel of niet de Mol was, dat Yens precies heel veel jolijt had.
Daarna vind ik dat dat vrolijke gebleven is.

Opnieuw, geen hard bewijs dat hij het is, maar het was iets dat mij opviel.
Gebruikersavatar

Dagobert20 apr 2022, 21:01

 75
@filiep.portugees

Het kan ook anders.
Anke wisselt van kamp: van speurder met recherchewerk naar het kamp van de dader die zich verschanst.
Uit zo'n wissel zou ze wel eens "veel plezier kunnen halen", zolang het een spel is toch.
Gebruikersavatar

filiep.portugees20 apr 2022, 21:52

 407  Uma
Het zou kunnen, maar daar heb ik niet veel van gezien.
Yens lijkt er echt fun in te hebben sedert iemand de nieuwe Mol werd.
Gebruikersavatar

Salmolnella21 apr 2022, 10:08

 19  Uma
Anke heeft 'kei' keivaak gebruikt sinds aflevering 1. Dus als zij de mol is, chapeau!


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

molondope04 mei 2022, 22:18

 48  Uma
Laatste molbriefing , de mol ontmoet zijn of haar helper of helpster en het moet snel zie afbeelding
Op de eilanden zijn er na 22u niet veel of geen vluchten, de laatste meestal tussen de eilanden zelf.
Op Tenerife en Lanzarote is dit ook maar de vroegste zijn hier meestal met Spanje??? Link met Yens en zijn vriendin??
O ja kijk op fightradar24 , klik luchthaven aan en dan in pop-up arrivals departures (onderaan) en dan ev bovenaan earlier flights
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

massis05 mei 2022, 16:38

 35
leuke theorie, maar waar haal je het uur van de vlucht? Niemand zegt dat die briefing die avond gebeurde en niet de ochtend erop? Als je rekening houdt met het feit dat de mol deelnemer vaak laat in bed liggen omdat ze nog iets gaan drinken etc, is de kans reeël dat er 's avonds niet veel tijd meer is voor een briefing?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9