Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

astridm03 apr 2022, 13:50

 287
mario.vanwaeyenberge schreef: 02 apr 2022, 14:38 Ik denk dus wel dat het gewoon iemand van de eindredactie is, iemand die sowieso al de identiteit van De Mol kent. Just my two cents.
Ga er maar vanuit dat het gewoon de stem van de mol is, anders heeft zo'n gesprekje totaal geen zin. Wantrouwen is prima in dit spel, maar de redactie liegt niet. Ze verzwijgen hooguit de waarheid door sommige dingen niet uit te zenden. 😃
Gebruikersavatar

filiep.portugees03 apr 2022, 14:43

 407  Uma
AstridM schreef:Ga er maar vanuit dat het gewoon de stem van de mol is, anders heeft zo'n gesprekje totaal geen zin. Wantrouwen is prima in dit spel, maar de redactie liegt niet. Ze verzwijgen hooguit de waarheid door sommige dingen niet uit te zenden.
Mario en ik hadden het over de andere stem, die van de interviewer.
Het kan moeilijk 2 keer de stem van de Mol zijn.
Het moet in elk geval iemand zijn die weet dat hij tegen de Mol aan het praten is, en inderdaad, zeer weinigen weten dit, en wie het ook is, die zal een non-disclosure contract moeten tekenen hebben, veel kans dat het dus inderdaad geen bekende Vlaming is, maar iemand van de redactie.
Eventjes dacht ik dat ik de stem van Kris Janssens (de radio 2 reporter) herkende, maar die klinkt precies toch nog iets anders, en de logica die ik las dat het geen BV kan zijn omdat je dan risico loopt dat de Mols identiteit voortijdig lekt, lijkt mij wel hout te snijden.
Gebruikersavatar

astridm03 apr 2022, 22:49

 287
Sorry Filiep, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Als ik mij goed herinner weten maar zo'n 5 of 6 mensen wie de mol is, dus dan is de keus niet zo groot. Een BV lijkt me ook een te groot risico, al zou ik die dan toch niet herkennen, daarvoor kijk ik te weinig Vlaamse tv. 😉
Gebruikersavatar

Davy03 apr 2022, 22:52

Site Admin  1167  Uma
masterveecee schreef: 02 apr 2022, 20:42 Meet Joren

Afbeelding

Kan gerust hem in de kamer zijn 😉
De gesprekspartner van De Mol in de briefings is telkens iemand van de productie inderdaad
Gebruikersavatar

Cadfael04 apr 2022, 00:02

 229  Uma
Uit de dagboeken van de mol krijg ik wel het gevoel dat hij of zij echt onzeker is.

Een tegenpool dus van Lennart die te zeker was. 😜
Gebruikersavatar

Mateo04 apr 2022, 00:13

 870
Dat denk ik ook.
Gebruikersavatar

filiep.portugees04 apr 2022, 00:57

 407  Uma
chicawah.janssen schreef: 31 mar 2022, 10:52 Of: "De geschiedenis herhaalt zich." Pieter is godsdienstleraar, Uma is godsdienstlerares.
"Of ook niet." Pieter was een mannelijke mol, Uma is vrouwelijk.
En in aflevering 3 zat er ook weer een link naar godsdienst.
De bijbel die in het nachtkastje zat, en een vraag over de uitlevering van jezus.
Gebruikersavatar

masterveecee04 apr 2022, 07:02

 3547  Sven
Ik heb toch het gevoel dat we met een zeer onzekere Mol zitten, als ik zo de "sfeer" van de briefings bekijk.
Denk dat dan Anke en Bert voor mij kunnen afvallen als Mol
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge04 apr 2022, 11:30

 98  Uma
Davy schreef: 03 apr 2022, 22:52 De gesprekspartner van De Mol in de briefings is telkens iemand van de productie inderdaad
Ja, Joren was ook diegene aan wie ik dacht. Dialect en timbre lijkt toch zowat te kloppen.
Gebruikersavatar

jelle.mayeur04 apr 2022, 11:49

 11
Zegt Bert op een bepaald ogenblik niet tegen Frank Focketeyn:
"Ik zie u ook KEIgraag"...
En in de vorige aflevering wanneer de mol aan het woord komt, gebruikt hij ook "kei" in zijn verwoording.

Ik heb nog geen andere deelnemers betrapt op het gebruik van het woordje "kei" tot nu toe, maar ik kan mis zijn natuurlijk...
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Dagobert04 apr 2022, 12:45

 75
"Even verder gaan op het voorvoegsel "kei".
Als ik de dialectenkaart van UGent erbij haal dan sluit ik toch West en delen van Oost Vlaanderen uit:

https://www.dialectloket.be/beeld/taalk ... er-lekker/

De meeste gebruiken van kei is vooral een Brabants verschijnsel (Antwerpen, Vlaams Brabant en West Limburg)"

Wel goed opgemerkt 🙂!
Gebruikersavatar

Delirivm04 apr 2022, 14:38

 101  Sven
Weet niet goed of 't hier op z'n plaats staat of iemand anders het eventueel al vermeld heeft.
Vlak voor de briefing van de mol in aflevering 3 horen en/of zien we de kandidaten nog eens in beeld tijdens de opname van hun videodagboek.

Enkel Uma (en Nele) horen of zien we hier niet.

Bert (in beeld met naam)
Yens (in beeld met naam)
Philippe (in beeld met naam)
Manu (in beeld (zonder naam))
Anke (in beeld met naam)
Sven (enkel stem)
Yens (tweede keer in beeld (deze keer zonder naam))

Hierna volgt het videodagboek van de mol.
Hoeft niets te betekenen natuurlijk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9