Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

JBB10 mei 2022, 12:53

 439  Uma
@Dagobert ja ze waren allemaal heel gespannen he.
Logisch ook, als je op een podium staat voor 10.000 man (exclusief tv-publiek - ongeveer een miljoen). En dat bovenop de 'normale' stress van een ontknoping van De Mol. 😱

Ik heb ook al op podia gestaan (maar nooit voor meer dan pakweg 100 man), en ik begrijp die adrenaline en stress. Denk dat iedereen die dat niet gewoon is wel wat zou flippen.

Yens was het meeste van zijn melk, Uma ook duidelijk niet op haar gemak. Sven ging er nog het beste mee om, maar zelfs die was zeer nerveus.
Zelfs GDC gedroeg zich een beetje anders dan anders, die is 10.000 man ook niet gewend 😜
Gebruikersavatar

gijs.vandenheuvel10 mei 2022, 14:10

 9  Uma
filiep.portugees schreef: 09 mei 2022, 18:51 Ook het idee van 1 mol + 1 helper, vond ik origineel voor een keertje, maar zou ik ook niet willen terugzien in volgende seizoenen.
Ik ben het eens met de meesten hier. Leuk voor een keer, maar hopelijk nu niet elk jaar zo. Hoewel beter dan de Nederlandse live finales zou het dan toch te veel die kant op gaan.
Ik vermoed zo dat het idee van de helper is opgekomen na het uitvallen van Philippe. Dat de productie geeft gedacht, laten we de nieuwe nog onvoorbereide mol een beetje extra hulp geven. We zullen het misschien zondag horen en dan hopelijk ook dat dit eenmalig was, zowel de live ontknoping als de helper.
Uma bleek in aflevering 5 nogal emotioneel toen Davy op bezoek kwam en ze hem moest vertellen dat de mol weg was. Ik dacht toen meteen dat dit ook kwam omdat zij de nieuwe mol was en dat mocht vertellen. Hopelijk heeft ze iets aan zijn steun gehad. Al heb ik ook getwijfeld over Yens, hoor, zoals de meesten geloof ik. Tot de fluithint natuurlijk, daarna was het over en uit.
Gebruikersavatar

Social11 mei 2022, 01:39

 353  Uma
Ik interpreteer de reacties van de mensen als een schreeuw om dit een halt toe te roepen en dit absoluut niet meer te herhalen. Alleen is het met de mantel der liefde omschreven door de meesten als "het is goed voor ene keer". Ikzelf vond de VTM show vergelijking nog het beste. Je bleef als kijker toch echt achter met een "that's it?" gevoel bij die gesprekken, bom en acts. De bom was dan wel een flauwe verspreiding van glanzende snippertjes, het was wel nog een toffe laatste extra hint naar Uma.

Tja, wat een verschrikkelijk (pech)seizoen was dit, ze hebben er nog het beste van proberen te maken, en ik kan het alleen maar appreciëren. Ze konden er ook de stekker uit getrokken hebben, en dan hadden we niets. Ik had na dit seizoen het gevoel dat ik naar 2 totaal verschillende seizoenen heb gekeken, wat wel logisch is uiteindelijk.

Het is goed voor ene keer 😉.
Gebruikersavatar

annebeestje11 mei 2022, 17:17

 88  Sven
Eens met het idee dat dit als uitzondering prima was, maar geen regel zou moeten worden. Was al geen fan van de WIDM live finale, dus was met gemengde verwachtingen naar Brussel getogen (vanuit NL). Ik ging ervan uit dat het beter en creatiever zou worden dan de NL versie.

En het was wat mij betreft zoals verwacht gewoon goed. Ik heb echt echt intens genoten. Na een dag slenteren in Brussel, twee duveltjes op een iets te lege maag, nog een beetje rozig van de zon, lang gewacht in de zaal.. ja dan ga ik ook wel ongegeneerd uit mijn dak als Gilles eindelijk binnenkomt. Ik kan me wel voorstellen dat het gejuich vanaf de bank minder prettig luistert. En dat meeklappen steeds op de maat van de muziek.. vond ik wel wat ouderwets overkomen. Misschien is dat in Vlaanderen nog iets meer gangbaar dan in Nederland?

De WIDM productieleider en nog wat crewleden waren ook in de zaal.
Dus ik hoop dat ze goede inspiratie hebben opgedaan om het niveau van de NL live finale wat op te krikken. Of beter nog, tot de conclusie komen dat ze hier niet aan tippen en terug moeten naar het Kasteel in Lisse. 🤨
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mei 2022, 09:17

 3483  Uma
Social schreef: 11 mei 2022, 01:39 Ik interpreteer de reacties van de mensen als een schreeuw om dit een halt toe te roepen en dit absoluut niet meer te herhalen.
...
Het is goed voor ene keer 😉.
Zoals ik wel gedacht had viel het niet in de smaak en zelfs bij mij trad er wat irritatie op.
Het was wel professioneel maar het miste de spanning en het mysterieuze van vorige reeksen. (ik heb het enkel over het live gedeelte hé).

Ik had ook de indruk dat Yens zich daar niet op z'n gemak voelde (beeld je maar eens in: live voor 10.000 wordt duidelijk dat Yens helemaal maar dan ook helemaal op het foute spoor zat).

Deze finale aflevering is er geen die nog zal herbekijken.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16