Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

lunares09 mei 2022, 15:22

 7
Ik was er aanwezig. Het spanningselement was er wel (al was de confettibom een beetje teleurstellend, maar ik zat dan ook ergens bovenaan 😉). Het moment van het licht dat aanging bij Sven en Uma die door de rook verscheen heb ik ook wel intens beleefd daar.

Hoeft voor mij ook wel niet opnieuw. Ik vond het showelement ook niet helemaal passen bij De Mol, zeker niet met zo’n drukke publieksopwarmer erbij.
Gebruikersavatar

filiep.portugees09 mei 2022, 18:51

 407  Uma
Ik heb het gezien op TV, ik ben niet echt een fan van showbusiness, en het past niet echt bij al die mooie landschappen die je in De Mol zelf ziet.
Nu, ik begrijp dat ze graag eens experimenteren, maar ik hoop dat ze dit niet herhalen in volgende seizoenen.
Ook het moment dat de Mol onthuld wordt vind ik spannender ergens op een onbekende locatie, dan in een grote zaal, waar je sowieso weet waar je precies moet kijken om zo snel mogelijk de Mol te zien.

Ook het idee van 1 mol + 1 helper, vond ik origineel voor een keertje, maar zou ik ook niet willen terugzien in volgende seizoenen.
Gebruikersavatar

deMolZoeker2209 mei 2022, 19:04

 4
Voor 1 keer was dit zeker een uitstekende finale. De opening op La Gomera, met slow motion beelden van de finalisten die door het zand stappen en vervolgens dronebeeld van het Atomium en dan naar Gilles in de auto. Wow, je voelde dat moment echt door de zaal. Heel machtig en groots.

Achteraf herbekeken en het zag er op TV inderdaad een stuk minder goed uit. De opening was goed, maar vanaf dat Gilles de zaal binnenstapte leek het een VTM-show of de uitreiking van de Mia's, van een kwaliteit die we van De Mol niet gewend zijn. Ik denk wel dat je Molgewijze beelden kan draaien in Paleis 12 (zie de scene waarin de finalisten de opdracht te horen krijgen), maar live is dat natuurlijk onmogelijk. Nu, de aankomst van Gilles was in werkelijkheid een kwartier op voorhand opgenomen, dus heel misschien was er nog een mogelijkheid geweest om enkele camera's met Gilles mee te sturen voor een wat filmischere entree (zoals de opening in aflevering 1), terwijl hij door het publiek stapt en handjes geeft. Of waarom niet het halfuur dat iedereen daar al moest staan vóór de aflevering gebruiken om de entree van Gilles een paar keer over te doen en wat filmische beelden te draaien. Maar misschien is het allemaal niet zo makkelijk.

Anderzijds gaf dat publiek en het live-gebeuren ook een grote meerwaarde, want het zette de grootstheid van het programma in de kijker. Voelen dat je niet de enige Mol-kijker bent, heeft ook wel iets leuks. Je voelt dat je deel bent van een groter geheel.

Conclusie: fantastisch gedaan, maar niet voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mei 2022, 21:21

 767  Yens
Ik vond het een prachtige finale! Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vind het een beetje spijtig dat ik op veel plaatsen lees dat het een echte blunder was of totaal niet De Mol-waardig, ... Allemaal dingen waar ik het totaal niet mee eens ben. Hoewel ik zo'n liveshow normaal ook niet helemaal vind passen bij het programma vond ik het voor deze ene keer als finale van de jubileum-editie wel een heel geslaagde aflevering. Ik zie mensen bv. klagen over de spanningsboog of het wat langdradig zijn van de aflevering. Dingen die ik allemaal niet gemerkt heb. Finale-afleveringen van De Mol zijn altijd iets langdradiger omdat er veel besprekingen tussen zitten over vorige opdrachten en er een heel deel aan de finale-test wordt besteed. Ook de ultieme ontknoping vond ik geslaagd. Ik vond het fantastisch gedaan en een ideale finale voor dit 10de seizoen.
Gebruikersavatar

JBB09 mei 2022, 21:57

 439  Uma
Allez, ik ga dan eens beginnen met kijken he 😂

Wie zou de mol zijn? 🤥
Gebruikersavatar

masterveecee09 mei 2022, 21:58

 3547  Sven
Ik zeg niks 🤐
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 mei 2022, 22:28

 767  Yens
https://www.showbizzsite.be/foto/de-mol ... in-brussel

Nog een leuke fotoreeks die ik heb teruggevonden van de finale, waarin we ook de andere kandidaten van dit seizoen te zien krijgen. Aangezien ze allemaal oortjes inhebben en een micro aanhebben, vermoed ik dat hun reactie op de onthulling en bij uitbreiding de hele finale in het algemeen toch ook nog deel zal uitmaken van de reünie volgende week.
Gebruikersavatar

JBB09 mei 2022, 23:57

 439  Uma
Goh ja, het was eens iets anders. Beetje ongemakkelijk bij momenten.

Yens is duidelijk niet gemaakt om op een podium te staan, die stond daar echt te flippen van de spanning 😜

Doe mij toch ook maar opnieuw een normale seizoensfinale volgend jaar.
Gebruikersavatar

julieke.vdw10 mei 2022, 00:45

 106  Uma
julieke.vdw schreef: 08 mei 2022, 22:10 Wij kijken vanuit het VK en hebben een stuk van het begin gemist ; er was blijkbaar nog een opdracht met boogschieten te zien en Uma had de gele draad van een bom geknipt? Zou dat nog online gezet worden?
Net het begin van aflevering 8 gezien. Die laatste opdracht op La Gomera en het (gedeeltelijk) invullen van de finaletest nam toch wel de helft van de aflevering in beslag! We hadden dus een groot deel gemist en ik moet toegeven dat het eerste deel nog meeviel, het paste vrij goed in het Mol format. ✅ Dat tweede deel, wanneer de show in Paleis 12 startte, vond ik op tv maar niets. Volgend jaar ook voor mij liefst terug een normale finale.

Desondanks : een dikke pluim voor de kandidaten! 👏🏻
Gebruikersavatar

Dagobert10 mei 2022, 12:36

 75
@JBB

tja, Yens "moest" een roze kostuum aandoen voor de finale 🙄zodat het plaatje zou passen 😏

Waarschijnlijk zou hij zich veel beter gevoeld hebben in zijn bananenpak en misschien was hij dan wél uit de knopen losgeraakt 😇
Gebruikersavatar

masterveecee10 mei 2022, 12:52

 3547  Sven
Maar Sven was toch ook niet in het geel? (in het begin)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16