Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

bar.ra12 apr 2022, 17:01

 17  Sven
Maar u wel laten vaccineren hé! 😉
Hahahaha! Uiteraard, is gebeurd! 😂
Gebruikersavatar

filiep.portugees12 apr 2022, 17:58

 407  Uma
JBB schreef:En ja, niet meer kunnen slapen, dat is niet uit eigen keuze... ofwel had hij sterke slaappillen moeten vragen aan de crew ofzo, want als het zo ernstig wordt zou ik niet weten hoe je dat anders op korte termijn moet oplossen.
Ik denk niet dat hij problemen had dat hij niet slaperig genoeg was, maar wel dat hij schrik had van weer in zijn slaap te zullen praten.
Op die manier kon hij dus niet slapen.
Om een vergelijking te maken, stel dat je voor het eerst met een nieuwe vriendin het bed deelt, en je weet van jezelf dat je keihard snurkt, dan ga je misschien ook niet durven in slaap vallen.
Dat wil zeggen dat je niet dopdmoe bent, en zonder enige moeite in slaap zou geraken.

Jay-Lo schreef: 12 apr 2022, 16:07 Maar het heeft niets te maken met niet kunnen slapen. Hij durfde niet slapen uit angst dat hij zou verklappen dat hij de mol was, omdat hij in zijn slaap praatte en Bert hem heeft uitgevraagd. Dat in combinatie met de stress en het onzekere gevoel of het wel goed was is nefast. Daarbij komt ook nog eens dat hij alert moest zijn tijdens opdrachten, die in de mol ook wel eens fysiek zwaar kunnen zijn.
En dat wordt nog erger als je erbij denkt, dat de kandidaten 's avonds graag feesten.
En dan zal van Philippe ook verwacht geweest zijn dat hij ook veel alcohol drinkt.
Je moet eens doodmoe zijn, dan nog veel alcohol drinken.
Als je al moe bent, dan werkt die alcohol als een mokerslag.
Maar je mag niet slapen, want je zou kunnen de boel verklappen in je slaap.
En morgen, morgen mag je de berg opkoersen.
Probeer het maar eens, hoor.
Ik zou het niet kunnen.
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2022, 19:01

 439  Uma
Trouwens, ik verwacht nog wel wat van de laatste 'reveal' aflevering. Hoe de selectie in zijn werk ging, waarom men voor Philippe als mol is gegaan. Of nog andere beelden 'achter de schermen' die hiermee te maken hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2022, 19:51

 8153
Ik verwacht ook nog wel een en ander.
Bon, in dit topic ga ik er nu verder het zwijgen toe doen.
Gebruikersavatar

HanMi12 apr 2022, 19:53

 21
JBB schreef: 12 apr 2022, 16:17 @Jay-Lo ook wel waar, ja...
Misschien hadden ze na 2 slapeloze nachten moeten zorgen voor een hotel waarbij iedereen aparte kamers krijgt?
Wat @schotte.jelle hier schreef, vind ik ook wel interessant (dat er mogelijks meer gaande was dan enkel de 'psy' kant)

Maar goed, ik vermoed toch dat ze (indien er een volgend seizoen komt) mogelijks hun selectieprocedure eens gaan herevalueren nu. Ook al is dit de allereerste keer in jaren dat het misloopt met de mol.

En nogmaals: het lijkt me een samenloop van omstandigheden. 1 succesvolle grote sabotage kon misschien genoeg zijn om zijn vertrouwen terug te vinden en verder te doen...
Ik denk dat de groep hier ook echt niet aan geholpen heeft, in de zin dat het heel lang geleden is dat ik een groep heb gezien die zo samen voor de pot gaat. De voorbije jaren liep iedereen zichzelf maar verdacht te maken, elk jaar meer en op het irritante af soms, waardoor je als mol minder opvalt wanneer je op bepaalde posities gaat zitten of bepaalde handelingen doet. Hier zit je met een groep die 100% voor de pot speelt. Als je dan een mol hebt die tegenover sommige andere personen mogelijk wel een even sterk karakter heeft maar minder vocaal is en daardoor nooit op de posities raakt waar hij wilt zitten en dan nog met een aantal andere factoren kampt, dan kan ik mij voorstellen dat je snel in een neerwaartse spiraal raakt. De maanbuggyproef met Emanuelle was daar een perfect voorbeeld van, daar kreeg hij gewoon geen speld tussen, daar word je als mol alleen maar onzeker/gefrustreerd van volgens mij.
Gebruikersavatar

leon.paelinck12 apr 2022, 19:56

 48  Sven
Er zijn gewoon nog geen opdrachten geweest waarbij je voor jezelf kon kiezen. Enkel in de eerste aflevering en dan was er telkens voor de vrijstelling gegaan.
Gebruikersavatar

JBB12 apr 2022, 20:17

 439  Uma
@leon.paelinck en de vrijstelling in de koekoeksklok
Gebruikersavatar

leon.paelinck13 apr 2022, 00:36

 48  Sven
Dat was de eerste aflevering.
Gebruikersavatar

rolforf13 apr 2022, 08:28

 2  Uma
Philippe verdient geen negatieve reacties, maar hij hoeft ook geen positieve reacties. Hij mag zeker begrip krijgen voor zijn beslissing, maar begrip is nog iets anders dan bewondering. Het is gewoon wat het is. Er was een probleem, er is een oplossing gekomen en we kunnen verder nu. Soms mag ook eens iets bekeken worden zonder al te veel gevoelens/emoties. 😉🙂
Gebruikersavatar

martin.janssen13 apr 2022, 11:41

 178
rolforf schreef: 13 apr 2022, 08:28 Philippe verdient geen negatieve reacties, maar hij hoeft ook geen positieve reacties. Hij mag zeker begrip krijgen voor zijn beslissing, maar begrip is nog iets anders dan bewondering. Het is gewoon wat het is. Er was een probleem, er is een oplossing gekomen en we kunnen verder nu. Soms mag ook eens iets bekeken worden zonder al te veel gevoelens/emoties. 😉🙂
Hier sla je de spijker op zijn kop. Als er iemand lof verdient dan is het de productie voor bewezen crisis management. Ga er maar eens aan staan als de hoofdrolspeler ermee kapt. Ongetwijfeld hebben ze er vanaf de eerste aflevering alles aan gedaan om Philippe weer zelfvertrouwen te geven. Ik hoor wel mensen die zeggen, waarom gaven ze Philippe geen eigen kamer dan kon hij weer rustig slapen.
Ze waren met 11 dus na de eerste eliminatie was er een even aantal. Bij de tweede vielen er 2 kandidaten af, dus weer een even aantal over. Philippe een eenpersoonskamer geven zou dan wel opvallen. Alle kandidaten een aparte kamer geven zou ook opvallen, zo dit al mogelijk was, zeker voor Bert! Die zou dan 100% zekerheid hebben dat Philippe de mol is. Ik begreep dat hij nu nog wel twijfelde.
Gebruikersavatar

mario.vanwaeyenberge13 apr 2022, 14:16

 98  Uma
En wat als Bert (als enige op dat moment) weet wie de mol is? Dan heeft hij, door middel van toeval, het voordeel dat hij al weet wie de mol is.
Dat is niet anders dan Davey die in Zuid-Afrika binnen het eerste uur al Eline als hoofdverdachte had, omdat zij bij hem in de auto kwam zitten en dingen zei die niet strookte met hoe ze even later handelde. Ook toen had Davey ook gewoon geluk dat hij 1) met de mol in de auto zat om te overleggen 2) hij de juiste conclusie trok. De mol blijft niet in elk seizoen onder de radar tot de finale hé 😉


Of het technisch en financieel mogelijk is om iedereen op een andere kamer te leggen, dat is een ander verhaal.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14