Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

zoekenmaar14 apr 2022, 13:07

 32  Sven
In De Mol 2021 was Philip kandidaat en Sven ook. Bij de voorstelling van de kandidaten voor De Mol 2022 zegt Gilles DC op een bepaald moment
( ik denk dat het in Café de Mol was) "we hadden een Philip(pe) en een Sven nodig". Op dat moment was dat gewoon een knipoog naar 2 kandidaten uit het vorig seizoen.
Nu zie ik die uitspraak van Gilles als een hint. Ze hadden Philippe nodig als mol en na aflevering 4 Sven als nieuwe mol.😉
Laatst gewijzigd door zoekenmaar op 14 apr 2022, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

foxhunter16 apr 2022, 16:57

 100  Sven
Ik denk niet dat wij alles hebben gezien. Sommigen willen niet de mol zijn. Zij zullen niet meer reageren op het ultieme scherm, want dat weten ze al.
Anderen willen het wel. Degene die de nieuwe mol is heeft echt wel gereageerd op zijn/haar scherm.

Bert en Anke willen wel de mol zijn uit verantwoordelijkheidsbesef. Uma vindt het gewoon leuk om de mol te zijn.
Sven ziet zichzelf als winnaar en kan het geld goed gebruiken voor een kinderboerderij. Yens gaat niet minder fel spelen en met woonplaats Barcelona heb je geen zin in mol gerelateerde verplichtingen in België. Dan kun je beter winnen.
Maar Bert geeft eigenlijk aan het liever niet te doen.
Van Emanuelle horen we niet veel, ze zal zich niet snel verspreken.
Eerste selectie: Anke, Uma, Manu.

Als we kijken naar het verkrijgen van posities dan zijn als Bert en Uma op die momenten als eersten verbaal actief, de rest volgt, Manu duidelijk als laatste.
Als we kijken naar wie al ooit verdacht is in het spel dan zeker Yens, Sven niet ondanks wat momentjes dat het wel verdacht was, Bert en Uma alleen goed bezig, Manu wel vaak verdacht, maar het is te simpel, Anke alleen maar goed bezig.
Wie was er veel alleen en niet in beeld bij de huidige deelnemers? Uma is nergens alleen geweest. Anke twee keer alleen met Philippe, dus uit beeld bij de rest. De rest maar een keer, dat gaat het verschil niet maken.
Wie gaat het nog volhouden? Uma, Yens lijken er het minste moeite mee te gaan hebben. Fysiek prima en geen te lange gedachtengangen.
Mentale weerbaarheid en discussievaardigheden. Emanuelle zeer stabiel, slecht te lezen, maar geen flexibele gedachtengang. Anke is niet standvastig, maar kan over dingen heen praten en ook een discussie bij sturen. Yens en Bert zijn hier ook goed. Sven is emotioneel en zal zichzelf wat moed in moeten praten. Uma lijkt me niet iemand die overeind blijft in een discussie.

Enzovoort. We hebben de kandidaten al goed leren kennen en het wordt een helse klus voor een nieuwe mol. Op iedereen is ook genoeg aan te merken waarom ze het niet kunnen zijn.

Meest kansrijk lijken me Anke en Yens. Maar Yens wil het misschien niet, want de winst lonkt. Dan toch weer Sven in plaats van Yens ( een zekere bijdrage voor de kinderboerderij zal vast helpen). Er zijn dan nog drie felle kandidaten voor het tegenspel en Manu, die haar spel onveranderd voort kan zetten.
De nieuwe mol zal het beste geheim blijven. Veel spelers beschuldigen dat ze iets fout doen, zodat ze dat ook expres fout gaan doen. De pot is al best hoog, dus laat die kandidaten maar eens gaan nepmollen om elkaar te misleiden.
En als dat niet lukt, dan volgende aflevering maar wat lomper mollen.
Ik ga vooral letten op wie er feller de discussie aan gaat komende aflevering. Het is maar de vraag of dat gaat opvallen, want voor alle zes is het spel veranderd.

Anke reageerde met twee tics op haar scherm, het was voor haar spannend, zoveel is zeker.
Eerste tic is hoofd opzij, tweede tic haar lip die zelfstandig besluit te gaan praten. En daarna de berusting of de aanvaarding.
Uma ‘s ogen hadden het heel druk met heen en weer kijken. Leek ook spanning op te zitten.
Bij de rest niet echte spanning gezien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2022, 17:41

 8153
Hoezo voor Yens lonkt de winst? Iedereen begint weer helemaal opnieuw toch? Alle kandidaten starten aan de 5de aflevering met gelijke kansen.
Gebruikersavatar

kristof.allaerts16 apr 2022, 20:13

 364  Uma
foxhunter schreef: 16 apr 2022, 16:57 Ik ga vooral letten op wie er feller de discussie aan gaat komende aflevering.
Afgaande op de preview... alle zes 😃
Gebruikersavatar

foxhunter16 apr 2022, 20:20

 100  Sven
chicawah.janssen schreef: 16 apr 2022, 17:41 Hoezo voor Yens lonkt de winst? Iedereen begint weer helemaal opnieuw toch? Alle kandidaten starten aan de 5de aflevering met gelijke kansen.
Hele volkstammen doen mee aan de loterij, met een kans van 0,0000000001 om iets te winnen. Waanzin.
Yens zal een kans van 1:5 wel weten te waarderen op inmiddels gespekte pot.

kristof.allaerts schreef: 16 apr 2022, 20:13 Afgaande op de preview... alle zes 😃
…. voor alle zes is het spel veranderd…
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT16 apr 2022, 23:26

 767  Yens
foxhunter schreef: 16 apr 2022, 20:21 Hele volkstammen doen mee aan de loterij, met een kans van 0,0000000001 om iets te winnen. Waanzin.
Yens zal een kans van 1:5 wel weten te waarderen op inmiddels gespekte pot.
Dat argument kan je dan toch voor elke kandidaat aanhalen om geen mol te willen worden? Ik snap niet waarom jij denkt dat dat bij Yens zo is en bij de rest niet.
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 apr 2022, 23:34

 1690  Sven
In de preview is toch wel te zien dat het er heftig aan toe gaat.
In tegenstelling tot het begin, wanneer ze elkaar nog moeten leren kennen, en iedereen een beetje aftast en een tactiek bedenkt. Ik kijk er wel naar uit om ze het wat harder zien te spelen.
Wie ook als nieuwe mol gekozen is, dat gaat niet opvallen, iedereen gaat een ander spel spelen dan ervoor. De pot is al redelijk hoog, en de kennis is er dat een nieuwe mol geen voorbereiding heeft gehad. Jezelf een beetje verdachter doen lijken, vloeken op elkaar, er komt eindelijk leven in de brouwerij.
Gebruikersavatar

foxhunter16 apr 2022, 23:54

 100  Sven
@Mollenjager-DT
Dat had ik al beschreven. Jammer dat je dáár niet op reageert. Ik zal het dan maar herhalen en uitleggen, zodat anderen nog kunnen begrijpen waar het over gaat. Anders wordt het zo verwarrend.
Yens geeft aan dat hij niet van plan is om minder fel te gaan spelen, tijdens de keuze voor de nieuwe mol. Hij heeft de smaak te pakken na het wielrennen met geld verdienen voor de pot. En hij is een van de weinigen ‘ die de hele aveve vol met zaadjes plant’ om anderen te misleiden. Dat weet hij ook. Nu meer dan ooit. De anderen zijn tot nu toe allemaal braveriken geweest, echte kandidaten. En Yens is één van de slimste. Hij weet dat hij met zijn type spel ver gaat komen in deze groep. Waarom zou hij nog de mol willen zijn, als hem dat alleen maar heen en weer reizen haar België gaat opleveren om weer een avondje op te leuken met mol aanwezigheid. Dan ga je liever een avondje feesten op de Ramblas met de mogelijke winst (en met nieuwe vrienden).

Verbazingwekkend hoe kort dit draadje is over ‘ wie kan nu de mol zijn’.
Bang om de vingers te branden? Hoeft niet, je kan het mis hebben en dan gewoon weer doorgaan met de zoektocht. Samen vinden we die mol wel weer hoor. Kan iedereen alleen maar stimuleren om vrijuit je mening, gevoel, beredenering te uitten. En de commentaren zijn vaak nuttig, maar wel een beetje vermoeiend.

Jay-Lo schreef: 16 apr 2022, 23:34 In de preview is toch wel te zien dat het er heftig aan toe gaat.
In tegenstelling tot het begin, wanneer ze elkaar nog moeten leren kennen, en iedereen een beetje aftast en een tactiek bedenkt. Ik kijk er wel naar uit om ze het wat harder zien te spelen.
Wie ook als nieuwe mol gekozen is, dat gaat niet opvallen, iedereen gaat een ander spel spelen dan ervoor. De pot is al redelijk hoog, en de kennis is er dat een nieuwe mol geen voorbereiding heeft gehad. Jezelf een beetje verdachter doen lijken, vloeken op elkaar, er komt eindelijk leven in de brouwerij.
Daar ben ik het mee eens. Maar op een preview kan je geen heel verhaal bouwen, je ziet wat je krijgt te zien. Een selectie van momenten.
Gebruikersavatar

Paraceta17 apr 2022, 00:02

 717  Sven
En jij denkt dat Yens het type is dat zijn keuze om al of niet de Mol te willen zijn zou laten afhangen van zijn woonplaats? Ik durf met 100% zekerheid te stellen dat die overweging geen seconde in zijn hoofd is omgegaan.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 apr 2022, 08:54

 767  Yens
foxhunter schreef: 16 apr 2022, 23:57 @Mollenjager-DT
Dat had ik al beschreven. Jammer dat je dáár niet op reageert. Ik zal het dan maar herhalen en uitleggen, zodat anderen nog kunnen begrijpen waar het over gaat. Anders wordt het zo verwarrend.
Yens geeft aan dat hij niet van plan is om minder fel te gaan spelen, tijdens de keuze voor de nieuwe mol. Hij heeft de smaak te pakken na het wielrennen met geld verdienen voor de pot. En hij is een van de weinigen ‘ die de hele aveve vol met zaadjes plant’ om anderen te misleiden. Dat weet hij ook. Nu meer dan ooit. De anderen zijn tot nu toe allemaal braveriken geweest, echte kandidaten. En Yens is één van de slimste. Hij weet dat hij met zijn type spel ver gaat komen in deze groep. Waarom zou hij nog de mol willen zijn, als hem dat alleen maar heen en weer reizen haar België gaat opleveren om weer een avondje op te leuken met mol aanwezigheid. Dan ga je liever een avondje feesten op de Ramblas met de mogelijke winst (en met nieuwe vrienden).
Die quote van Yens over "niet minder hard spelen" zegt toch niets. Iedereen kan dat zeggen en als mol zou je het bv. ook hard kunnen spelen. En Yens die weet dat hij met 'zijn type spel ver gaat komen in deze groep'? Iedereen begint gewoon van 0 dus het zou nogal naïef zijn om te denken dat je sowieso ver zou geraken. Daarnaast is het niet dat de mol zo vaak ergens moet verschijnen hier in België. Eens een gastoptreden in een talkshow net na het programma, maar dat is het dan ook. Yens zal rond die tijd waarschijnlijk toch al in België zijn voor de reünie en het evenement in Paleis 12. Hij zal hier trouwens ook soms zijn om familie te bezoeken, vermoed ik, dus dat argument van dat hij in Barcelona woont volk ik niet echt.
foxhunter schreef: 16 apr 2022, 23:57Verbazingwekkend hoe kort dit draadje is over ‘ wie kan nu de mol zijn’.
Bang om de vingers te branden? Hoeft niet, je kan het mis hebben en dan gewoon weer doorgaan met de zoektocht. Samen vinden we die mol wel weer hoor. Kan iedereen alleen maar stimuleren om vrijuit je mening, gevoel, beredenering te uitten. En de commentaren zijn vaak nuttig, maar wel een beetje vermoeiend.
Nu ja, als je meteen mensen hun commentaar of vragen meteen als vermoeiend omschrijft, werk je dat natuurlijk zelf wat in de hand. Dat is het principe van een forum denk ik...
Daarnaast is het ook nog wat vroeg om al te speuren naar de nieuwe mol, aangezien we die eigenlijk nog niet aan het werk gezien hebben.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2022, 09:24

 8153
@foxhunter
"Yens is een van de slimste".
Volgens mij moeten de 6 die nu overblijven qua intelligentie niet voor elkaar onderdoen hoor. Ze zijn allezes heel intelligent.

Wat kiezen voor de pot betreft: ik denk dat niemand aan De Mol deelneemt voor het geld. Ik denk dat veel mensen liever de mol zouden zijn (en dus zeker geen geld) dan gewoon kandidaat. En dat wie kandidaat is het spel wil winnen om het te winnen en dat de pot daarbij bijzaak is.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2022, 12:06

 2834  Uma
Van alle deelnemers die ik ooit in De Mol gezien heb, blijft Elisabet voor mij diegene die veruit het beste profiel had om de Mol te zijn. Van meet af aan. Ik snap nog altijd niet waarom de producers toen eigenlijk iemand anders (Martijn of Bruno?) voor ogen hadden. Kan er bij mij echt niet in dat je iemand anders boven haar zou verkiezen.