Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

stijn.ampe11 apr 2022, 09:12

 3  Yens
We moeten van 0 beginnen zoeken naar de mol, maar we hebben de kandidaten intussen wel al leren kennen, dus kunnen we al inschatten welke kandidaten het meest geschikt zouden zijn om de mol te zijn.
Wie zou de mol willen zijn, en wie zou het programma kiezen als mol?
Ik denk dat Sven te competitief is, dat hij het programma wil willen ipv de mol te zijn.
Anke lijkt me te open daarvoor, ik denk niet dat ze het in haar heeft om de mol te zijn.
Emanuelle kan niet slechter presteren dan dat ze nu al doet, dus daar een mol van maken lijkt me zinloos.
Bert is een twijfelgeval voor mij.
Uma en Yens waren al mijn hoofdverdachten, dus zij blijven mijn hoofdverdachten.
Gebruikersavatar

fffffffffff11 apr 2022, 09:24

 5
Vraag me ook af of iedereen echt de mol wilde zijn. Ten eerste heb je bij Philippe gezien hoe zwaar dat is op mentaal gebied. Ten tweede moet je de mentaliteit totaal omgooien, niet gemakkelijk om plots de proef NIET meer te willen winnen. En last but not least: het geld! Die dikke pot is plots weg. Ik zou oprecht gewoon weigeren (voor zover dat zelfs mogelijk was).
Gebruikersavatar

Mollenvangertje11 apr 2022, 09:27

 30  Uma
stijn.ampe schreef: 11 apr 2022, 09:12 We moeten van 0 beginnen zoeken naar de mol, maar we hebben de kandidaten intussen wel al leren kennen, dus kunnen we al inschatten welke kandidaten het meest geschikt zouden zijn om de mol te zijn.
Fout, we beginnen van 2 omdat we inderdaad de namen van de kandidaten kennen en 2: We kennen het gedrag van hun kandidatenrol, die nu dus van één van hun gaat veranderen.

1. En toen ze te zien kregen of ze de mol wel of niet waren, keek ik naar de ogen. De ogen die breder keken, zijn niet de mol, want: "Jij bent de Mol niet" en "Jij bent de Mol" is niet even lang. Daar viel me op dat Uma veel minder breed keek dan de rest. Hint naar Uma?
2. Mijn mama (die vandaag jarig is) keek echter naar het gedrag, en daar viel Yens op. Mijn mama keek of hij/zij teleurgesteld was, en Yens was dat niet. Hint naar Yens?
Totaal/Samenvatting: Hint naar Uma en Yens?
Gebruikersavatar

Wielewaal11 apr 2022, 09:35

 55  Uma
Zo’n regie doet daar met de montage toch mee wat ze willen. Kunnen perfect in die eerste 4 afleveringen een bepaald beeld van een deelnemer scheppen zodat dat veranderd gedrag vanaf aflevering 5 minder opvalt.
Ik zeg maar zoiets, Manu iets stunteliger in beeld brengen dan werkelijkheid door te focussen op het missen van Leon en ‘Mericulus’ en het panikeren bij het duiken zodat ze dezelfde stunten vanaf nu kan uithalen als mol terwijl tv-kijkend Vlaanderen zal denken dat ‘ze zo is’ en haar niet verdenkt.

Nee, voor mij is het ook grotendeels starten vanaf 0 nu.
Gebruikersavatar

Social11 apr 2022, 10:44

 353  Uma
Wat wel heel hard opviel is dat Gilles tijdens de laatste aflevering sprak over de glimlach van Manu (sarcasme?), en dat ze heel de aflevering vrolijk en lachend in beeld kwam, terwijl ze daarvoor praktisch een eeuwige donderwolk was met haar gezicht op kwaad.

Misschien in de montage een soort van voorbereiding?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 apr 2022, 10:51

 8153
chicawah.janssen @ Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal

Wielewaal schreef: 11 apr 2022, 09:35 Zo’n regie doet daar met de montage toch mee wat ze willen. Kunnen perfect in die eerste 4 afleveringen een bepaald beeld van een deelnemer scheppen zodat dat veranderd gedrag vanaf aflevering 5 minder opvalt.
Ik zeg maar zoiets, Manu iets stunteliger in beeld brengen dan werkelijkheid door te focussen op het missen van Leon en ‘Mericulus’ en het panikeren bij het duiken zodat ze dezelfde stunten vanaf nu kan uithalen als mol terwijl tv-kijkend Vlaanderen zal denken dat ‘ze zo is’ en haar niet verdenkt.

Nee, voor mij is het ook grotendeels starten vanaf 0 nu.
De kijker moet het hebben van wat hij/zij/die voorgeschoteld krijgt, maar de kandidaten zitten er met hun neus bovenop.
Gebruikersavatar

JBB11 apr 2022, 13:08

 439  Uma
Het wordt wel interessant nu, he.

Als ik een gewone kandidaat zou blijven, zou ik mezelf toch opzettelijk een beetje anders beginnen te gedragen nu 😏 om mezelf verdacht te maken op een subtiele manier. Dus misschien is het net uitkijken naar welke kandidaat het meeste zichzelf blijft? 😜


Ik zou kiezen voor Yens, Bert of Uma als mol. Vrij sterke en zelfzekere kandidaten.
Emanuelle lijkt me iets te spontaan ervoor.
Anke een beetje te zenuwachtig.
Sven, dat is een twijfelgeval, maar bij hem zou het fel opvallen als hij ineens opdrachten doet falen (ik vond hem tot nu toe altijd de meest beredeneerde kandidaat, die de opdrachten op een kalme en logische manier wou aanpakken).
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2022, 13:29

 1690  Sven
Sven en Manu zijn alleszins zo in beeld gebracht dat ze nu de hoofdverdachten zijn. Ik denk wel dat ze dat zo gaan aanhouden.
Anke heeft gezegd dat ze kijkt naar wie de verdeling bepaald, het zou gek zijn dat ze dat nu ineens zelf zou gaan doen. Alhoewel ze kan aangeven dat ze zich niet meer in een slechte positie gaat laten duwen, dat zou wel nog passen bij Anke, dat ze meer inbreng wil in de verdeling, ze is daar heftig genoeg voor.
Yens en Bert hielden zich al bezig met de juiste man op de juiste plaats te zetten en tactiek te bedenken, en zouden minder opvallen.
Uma, ze zou het best kunnen, ze zei al dat ze zich soms een beetje verdacht gedroeg, dat zou ze kunnen blijven doen als mol zonder echt op te vallen.
Hopelijk is de volgende mol sterk genoeg om zich te wapenen tegen de groep en zich niet opzij te laten zetten.
Wie zou bvb een Manu op haar plaats durven zetten? Ofwel als mol ver van haar wegblijven.
Gebruikersavatar

david vyncke11 apr 2022, 13:47

 11  Uma
Één ding is zeker, in deze setting gaan we nog meer nep-molakties dan voorheen te zien krijgen. Voor ons kijkers wordt het dus een pak moeilijker maar dat maakt het niet minder interessant. Bring it on! 😃
Gebruikersavatar

suzanne.verkerk11 apr 2022, 14:16

 70  Uma
Iedereen zou het nu kunnen denk ik. Enkel de Mol leest een woord minder, jij wordt de Mol. De sabotages worden mischien wat zwakker, als onvoorbereide Mol. Alleen wat we te zien krijgen, zorgt meteen al dat we een bepaalde kant op gestuurd worden.

- Bert schudt neen als hij aangeeft het niet vol te kunnen houden. Hij heeft inderdaad al wat gelogen. Hij geeft aan dat ze elkaar nu kennen zonder een dubbele rol en wijst op de slimheid van de groep om veranderingen op te pikken. Hij noemt dat het moeilijk gaat zijn voor de mol. Hij vindt het een supermoelijk dilemma.
-Manu denkt de rol aan te kunnen. Ze verspreekt zicht niet snel. Ze zou de nieuwe rol aannemen.
- Sven geeft aan dat de Mol spelen het summum is van het programma. Gilles noemt zijn 'emotieloze' voorkomen, Sven denkt dat de anderen hem als winnaar zien. Sven zou er plezier uit halen om de Mol te zijn.
- Uma zegt dat ze het spel al speelde alsof ze de Mol was, zonder te saboteren. Zou kunnen liegen. Ze kan tegen de druk die de rol meebrengt.
- Yens zou het ook wel kunnen doen. Hij denkt dat hij daar sterk genoeg voor staat. Gilles wijst hem op al zijn manieren om zijn tegenstanders op het verkeerde been te zetten. Yens is een goede manipulator. Hij geeft aan (tegen Bert) dat hij het even hard blijft spelen. Hij geeft aan de switch van rol aan te kunnen. Hij noemt dat de Mol zichzelf blijft en niet meteen moet gaan acteren. Yens zou het supergraag willen zijn.
- Anke zou het ook willen, ondanks dat het moeilijk zou zijn, het supertof vinden. Ze geeft over liegen aan dat ze dat niet deed omdat ze niet de Mol was. Waarschijnlijk is Anke de slechtste leugenaar van de groep. Gilles lijkt Anke te overtuigen voor de rol als Mol door haar te wijzen op haar verleden bij de recherche.
Gebruikersavatar

TRZNTRX11 apr 2022, 14:23

 46  Uma
Ik denk dat de impact van het vertrek van Philippe niet te onderschatten is bij de overblijvende kandidaten. Je ziet namelijk dat Bert er ook al twijfels bij heeft. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat hij een mooie mol zou kunnen zijn.
Momenteel zie ik Sven, Yens en Manu als de grootste kanshebbers. Sven als de mysterieuze, Yens als het jong enthousiaste veulen, en Manu als een "naïevere" type die wel eens een verrassende mooie mol zou kunnen zijn. Ik was enorm onder de indruk van haar improvisatie met Frank Focketyn.
Gebruikersavatar

julie.willems11 apr 2022, 15:16

 5  Uma
Even in het hoofd van de redactie kruipen. Wie is dan de meest ideale mol?

Niét: die wat al te verdacht werd door zijn medekandidaten.
We horen de kandidaten regelmatig Yens opnoemen als hun hoofdverdachte. Heeft er niemand nog hoofdverdachtes horen vallen?

--> Wél: diegene die een groot vertrouwen krijgt van de groep. Vooral Sven krijgt bijvoorbeeld bij de raketlancering echt wel een grote positie waarbij o.a. Bert zegt: Sven vertrouw ik, laten we op hem wachten.

Niét: die waarmee het verschil in gedrag tussen kandidaat en mol té groot zou worden.
Er zijn enkele kandidaten die vol voor de groep gaan en gewoon giga blij zijn geweest als het lukte. Onder hen reken ik Anke en Bert. Als dit helemaal zou wegvallen als ze de mol zouden worden, komt dat meteen verdacht over. Plus: Bert geeft aan niet zeker te zijn of hij de molpositie wel zou willen. Ik denk niet dat de molmakers die onzekerheid zouden riskeren.

--> Wél: die wat al een klein beetje 'onbewust' molden. Ik denk hier aan Uma, Emanuelle en Sven.


Op basis hiervan is dit mijn voorlopig lijstje:
Verdacht:
- Sven
- Emanuelle
- Uma

Minder verdacht:
- Yens
- Bert
- Anke