Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

The hunter11 apr 2022, 16:06

 282  Uma
Even hier recapituleren wat ik in mijn molboekje heb geschreven:

Bon, terug vanaf 0 beginnen. Iedereen kan nu nog de mol zijn, ik sluit zeker niemand uit. Voor elke persoon valt wel iets te zeggen waarom die de rol zou krijgen. Alleen, wie heeft zijn/haar rol als kandidaat zo gespeeld dat die persoon zonder dat het te hard opvalt de rol van mol kan opnemen zonder een bocht van 180 graden te nemen?

Sven met zijn pokerface lijkt aannemelijk, maar hij vormt in mijn ogen als ik maker zou zijn het grootste risico. Als hij als mol niet dezelfde pokerface kan houden, valt hij door de mand en heeft de rest van de groep dat direct door.

Bert heeft een leidende rol, doet vaak zijn best, maar laat toch geregeld een steek vallen. Hij lijkt mij eigenlijk de geknipte persoon, maar geeft zelf aan dat hij die rol niet helemaal ziet zitten. En als maker wil je dit waarschijnlijk niet. Wat wel kan is dat de productie heeft bepaald dat ze door een laatste test de rol aan de mol zouden geven aan degene die eerst zijn scherm wou zien, al lijkt mij dit weinig waarschijnlijk.

Uma is om het met de woorden van Frank Focketijn te zeggen, denk ik niet de mol. Zij was de persoon bij wie ik toch een glimp van teleurstelling kon waarnemen na het zien van het scherm. Ik denk dat ze wel een goede mol zou kunnen zijn als ze in deze positie aan het programma had kunnen beginnen, maar ze heeft als goede kandidaat die vaak haar best deed toch redelijk wat geld opgebracht.

Yens: Al lachend heeft de zot de laatste afleveringen veel geld binnengehaald. Heeft serieus zijn best gedaan in opdrachten en heeft op het eerste gezicht nergens genepmold. Heeft dikwijls in slechte posities gezeten. Hij is ook altijd voor de groep gegaan, kijk maar naar de Parshipopdracht met Manu. Daar had hij als kandidaat gemakkelijk de keuze voor een nieuwe partner kunnen maken. Als hij de nieuwe mol is, gaat hij zijn gedrag toch serieus moeten aanpassen. Te veel denk ik.

Anke: Een beetje hetzelfde verhaal als Yens. Zoals ze zelf heeft aangehaald heeft ze nooit genepmold en is ze altijd voluit voor de groep gegaan. Net als bij Yens denk ik dat de overstap voor haar naar mol te groot gaat zijn.

Manu: Heeft het minste geld opgebracht van alle kandidaten. Ze heeft al geregeld een steek laten vallen, denk maar aan het DJ'en tijdens de drag show. Volgens mij zou de stap naar mol voor haar het kleinste zijn. Ze kan goed acteren en is sociaal. Is wel minder een leiderstype, maar geeft wel telkens aan waar zij graag in een opdracht zou zitten.

Mijn volgorde van mogelijke mol:

1. Manu
2. Sven
3. Bert
4. Uma
5. Yens
6. Anke

Conclusie: Wie ook de taak als nieuwe mol krijgt, staat een zware opdracht te wachten. Zeker als de andere kandidaten hun rol op dezelfde manier verder blijven spelen. Zonder nepmolgedrag van anderen gaat de mol wel heel flink uit de pijp moeten komen.
Gebruikersavatar

karine.ke11 apr 2022, 16:24

 38  Uma
Wat heeft Manu al niet allemaal laten mislukken? Zelfs de juiste muziek opzetten lukt niet. Neen, voor mij is ze geen goede mol. Je moet toch een beetje berekend zijn als mol, en dat is zij totaal niet. Ze is gewoon onhandig.
Bert vond ik tot hiertoe een zeer gedreven, enthousiaste kandidaat. Zo hij van dag 1 de mol was geweest, hadden we ongetwijfeld een goede mol gehad, maar nu gaat het te hard opvallen moest hij ineens anders beginnen doen.
Anke praat teveel en wie teveel praat, verraadt zich soms snel.
Yens vond ik tot hiertoe( ttz tot zijn fantastische prestatie op de fiets), een goede molkandidaat, maar ik denk dat hij misschien niet subtiel genoeg zou zijn.
Blijven over Sven en Uma.
Beiden zeer verstandige en berekende kandidaten. Sven de sfinks en Uma degene die de groep meetrekt.
Ik hoop dat het Uma is geworden. Zij heeft in mijn ogen alle nodige molcapaciteiten : ligt goed in de groep, is enthousiast, is verstandig en berekend en kan relativeren en is grappig.
Maar eerst zien wat volgende aflevering brengt.
Gebruikersavatar

arian.daymien11 apr 2022, 22:13

 46  Anke
Mijn gevoel zegt Anke.

- Anke vormde een koppel met Philippe.
- Anke kreeg dezelfde vraag als Elisabet in seizoen 7 over haar beroep. (Ze gaf ook hetzelfde antwoord alleen anders verwoord.)
- De Mol moet nu echt onder druk kunnen functioneren, Anke is Rechercheur die kan wel onder druk presenteren.
- Crime couple of season 10.
- Aflevering titel ging over Elisabet seizoen 7 (toeval?)

Gaat de geschiedenis zichzelf herhalen of toch niet?

Ook toen Anke haar scherm kreeg te zien moest ze even slikken wat ze zag en erna was ze stil en wist ze even niet hoe ze moest kijken maar dit is meer een gevoel.

Vergezocht

Blauw eenhoorn die wilt de roze eenhoorn zijn. (Anke haar verhaal 'decor')

Blauw (man) - Roze (vrouw)

En wat gebeurd er naar de nacht, eigenlijk wat Anke vertelde in haar verhaaltje:

Philippe kon zichzelf niet meer vinden en verdween in de nacht opzoek naar zen eigen ik. (Blauwe eenhoorn)

En de Mol verlaat het spel om de roze eenhoorn een kans te geven!
Gebruikersavatar

filiep.portugees11 apr 2022, 22:44

 407  Uma
Dat verhaal van de blauwe en roze eenhoorn is toch een typisch transgender verhaal?
Daar zie ik geen hint in naar Mol willen zijn of niet.
Gebruikersavatar

kim.peeters12 apr 2022, 07:52

 9
Anke wist op het moment van de eenhoorns ook compleet niets over wat er ging gebeuren. En ik ben er echt wel zeker van dat GDC niet gaat liegen over hoe alles verder is gegaan
Gebruikersavatar

jens.janssen12 apr 2022, 09:27

 19
Ik heb geen goed gevoel bij Yens. Hij wou het echt graag en lijkt mij niet echt het type dat dit zou kunnen verstoppen.
Lijkt mij eerder een extravert type waardoor hij volgens mij vrij snel door de mand zou vallen. Net na het scherm zat hij daar ook met een glimlach tot achter zijn oren, maar dat kan ook groen lachen zijn.

Ik denk dat Bert, Sven en Anke de grootste kanshebbers zijn.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh12 apr 2022, 09:34

 344  Sven
Ik ga voor Sven en puur vanwege zijn pokerface en dat zijn mond 'Ja, ik ben de Mol' zegt. Ik kan de uitgang van de tunnel maar niet vinden, haha.
Maar I guess it's back to the start, ik ga goed kijken wat er nu anders is bij kandidaten, maar ik gok dat het niet zo simpel gaat zijn.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2022, 11:46

 3423  Yens
jens.janssen schreef: 12 apr 2022, 09:27 Lijkt mij eerder een extravert type waardoor hij volgens mij vrij snel door de mand zou vallen.
Als ik me vorige mollen voor de geest haal, lijken me dat toch allemaal extraverte types geweest te zijn 😉.
Gebruikersavatar

zoekenmaar12 apr 2022, 12:52

 32  Sven
Sven was na aflevering 3 mijn "reservemol". Philippe op 1, Sven op 2.
ik volg verder mijn intuïtie:
Sven = nieuwe mol
Manu sluit ik uit. Zij is al heel de tijd molletje aan het spelen, laat haar maar kandidaat blijven.
Anke sluit ik uit . Een waterval en heel erg fanatiek in de opdrachten. Nu switchen naar mol lijkt me iets te hoog gegrepen.
Bert : laat hem aub kandidaat blijven want als ik iemand de victorie wens om de mol te ontmaskeren dan is het Bert wel
Yens kan met de glimlach de mol zijn maar ik zie hem toch verder als kandidaat
Uma : kan ik totaal niet peilen.
Gebruikersavatar

leon.paelinck12 apr 2022, 13:13

 48  Sven
stijn.ampe schreef: 11 apr 2022, 09:12 Emanuelle kan niet slechter presteren dan dat ze nu al doet, dus daar een mol van maken lijkt me zinloos.
😂👏🏻
Gebruikersavatar

masterveecee12 apr 2022, 13:18

 3547  Sven
Of net vreed handig al mol?
Gebruikersavatar

jens.janssen12 apr 2022, 16:12

 19
Jansen schreef: 12 apr 2022, 11:46 Als ik me vorige mollen voor de geest haal, lijken me dat toch allemaal extraverte types geweest te zijn 😉.
De geschiedenis herhaalt zich, of toch niet? 😂