Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Taupe07712 mei 2022, 09:42

 767  Yens
Heinz schreef: 10 mei 2022, 19:06 En Sven was ook al meteen Philippe op het spoor las ik in het perstopic. Toch maf dat een zoektocht naar de Mol zo makkelijk kan zijn. Je ziet iemand sneaky een roosje weggooien, de vraag over de roosjes komt en je hebt 'm. Je broer ziet de handlanger kokers omwisselen en bingo. Wat doet men toch moeilijk over die zoektocht moeten de gebroeders Pokerface gedacht hebben. 😎😃
En dat bewijst mijn gelijk!
Een mol kan ontdekt zijn maar dat doet er niet toe en het is hierdoor niet dat deze hierna minder kan mollen (ik ga de naam saboteren niet gebruiken want is niet zelfde als saboteren). Ik las ook in een interview met Uma dat ze haar zeiden dat haar taak was de pot zo laang mogelijk te houden en NIET om niet ontdekt te zijn...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mei 2022, 12:03

 8153
@Taupe077 Als ik mij niet vergis werd aan Uma gevraag zoveel mogelijk te saboteren én onder de radar te blijven.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 mei 2022, 15:42

 767  Yens
Taupe077 schreef: 12 mei 2022, 09:42 En dat bewijst mijn gelijk!
Een mol kan ontdekt zijn maar dat doet er niet toe en het is hierdoor niet dat deze hierna minder kan mollen (ik ga de naam saboteren niet gebruiken want is niet zelfde als saboteren). Ik las ook in een interview met Uma dat ze haar zeiden dat haar taak was de pot zo laang mogelijk te houden en NIET om niet ontdekt te zijn...
Herbekijk seizoen 9 in Duitsland nog eens dan... Gilles DC zegt daar letterlijk in de finale-aflevering dat de mol 2 belangrijke taken heeft: de pot zo laag mogelijk houden en onder de radar blijven.
Gebruikersavatar

Taupe07713 mei 2022, 16:18

 767  Yens
chicawah.janssen schreef: 12 mei 2022, 12:03 @Taupe077 Als ik mij niet vergis werd aan Uma gevraag zoveel mogelijk te saboteren én onder de radar te blijven.
In een interview zegt ze nochtans dat ze er enkel moest voor zorgen dat de pot zo laag mogelijk was. Als ze betrapt werd dat het dan maar zo was en ze zich daar niets moet van aantrekken

Mollenjager-DT schreef: 12 mei 2022, 15:42 Herbekijk seizoen 9 in Duitsland nog eens dan... Gilles DC zegt daar letterlijk in de finale-aflevering dat de mol 2 belangrijke taken heeft: de pot zo laag mogelijk houden en onder de radar blijven.
Ja,weet ik nog en begreep dat totaal niet. Naar ons toe als kijker eventueel maar naar de rest van de groep toe?
Voor mij liever iemand die wel saboteert dan een mol die zoveel mogelijk onder de radar blijft, enkel risicoloze zaken doet om geld uit de pot te halen omdat er bijvoorbeeld later een kans komt om ineens 10K eruit te halen!
Maar goed ieder zijn ding...

En nogmaals mijn punt is dat een mol perfect kan saboteren ook al is deze al snel ontdekt. Als je als Sven weet wie het is dan hou je dat lekker voor jezelf. Houdt die persoon nog meer in het oog en je gaat zelf proberen in de spotlight te komen als verdachte (wat Sven te weinig deed imo).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT13 mei 2022, 18:52

 767  Yens
Taupe077 schreef: 13 mei 2022, 16:20 In een interview zegt ze nochtans dat ze er enkel moest voor zorgen dat de pot zo laag mogelijk was. Als ze betrapt werd dat het dan maar zo was en ze zich daar niets moet van aantrekken

Dat heb ik inderdaad ook ongeveer zo gelezen, maar ik vermoed dat ze dat bij Uma vooral expliciet zo gezegd hebben omdat zij als onvoorbereide mol plots in de helft van de reeks een andere mol moest vervangen die er mentaal onderdoor zat. Waarschijnlijk wouden ze haar op die manier ook wat geruststellen en niet te veel druk opleggen om zo'n situatie te vermijden.
Taupe077 schreef: 13 mei 2022, 16:20 Ja,weet ik nog en begreep dat totaal niet. Naar ons toe als kijker eventueel maar naar de rest van de groep toe?
Voor mij liever iemand die wel saboteert dan een mol die zoveel mogelijk onder de radar blijft, enkel risicoloze zaken doet om geld uit de pot te halen omdat er bijvoorbeeld later een kans komt om ineens 10K eruit te halen!
Maar goed ieder zijn ding...
Ik ben het ermee eens dat de mol uiteraard genoeg moet saboteren, maar het is toch ook wel belangrijk om niet meteen door iedereen ontdekt te worden. Uiteraard gaan sommige mensen je vroeg of laat wel eens verdenken, maar je moet toch oppassen dat niet iedereen het in 1 keer weet bv. bij de start van het seizoen al. Het is in mijn ogen niet OF...OF, maar wel EN...EN.

Dat van die 10K, Lennart heeft ook in de andere opdrachten zeer veel gesaboteerd en zich niet ingehouden om daar te mollen omdat hij wist dat hij later 10K uit de pot kon halen. Zelfs toen de productie hem later vroeg om wat milder te zijn voor de groep om nog wat geld te verdienen, bleef hij volop saboteren en geld verliezen.
Gebruikersavatar

Taupe07716 mei 2022, 09:16

 767  Yens
@Mollenjager-DT
Die 10K ging niet specifiek over Lennart. Ik haal dat gewoon aan als voorbeeld. Heb ook zo'n mol gezien bij WIDM die vooral onder de radar probeerde te blijven omdat er later toch nog veel uit de pot kon. Dat vind ik gewoon flauw!
En over saboteren is er al veel geschreven. Ik zie sabotages anders dan de meesten hier 😜