Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Délégee10 mei 2022, 10:59

 99
Polle de Molle schreef: 09 mei 2022, 22:23
En Sven, iets doet me vermoeden dat hij toch wel een goeie speurneus heeft. Ik denk dat hij van in het begin als sterk op Philippe zat te gaan wat duidelijk was tijdens de koppel-opdracht met Nele en ik denk ook nadat Uma gekozen was dat er voor hem ook niet lang duurde om terug weer in het juiste spoor te zitten. Proficiat met het ontmaskeren van de mol en hopelijk kan de droom om een kinderboerderij nu realiteit worden. Veel succes met jouw toekomstige jaren en bedankt voor jouw stoïcijnse droge humor op sommige momenten.

Ik heb vandaag in HLN gelezen dat Sven inderdaad zeer snel op de juiste mollen zat :
Bij Philippe had hij gezien dat deze de roosjes van de taart wegwerkte.
Bij Uma had de partner van Sven in Aqualand gezien dat de partber van Uma kokers omwisselde.
Gebruikersavatar

veerle.demolder10 mei 2022, 12:27

 24  Uma
Beste Gilles, beste volledige ploeg van De mol

Ik heb terug genoten van een mooi seizoen, met originele opdrachten -waar blijven jullie het halen.
Pech is niet het woord dat ik onthouden zal. Creatief (in een covid jaar, en met de opdrachten) wel.

Binnen een maatschappij en tv landschap waar polariseren mode is, blijken jullie nog steeds de frisse wind die het anders durft aanpakken. Alle respect voor de communicatie, dat lees ik ook hier weer.

Met het einde van de mol val ik weer in een ‘zwart gat’ tot volgend jaar. Er is nog steeds geen programma dat in de verste verte aan jullie komt. Werkelijk alles zit erin: suspence, groepsdynamica, creativiteit, cultuur, landschappen, …

🏆 Voor jullie
Gebruikersavatar

astridm10 mei 2022, 12:52

 287
Paraceta schreef: 09 mei 2022, 20:37 Beste Gilles, eigenlijk past hier maar 1 woord voor jou en de rest van de crew: chapeau. Ondanks de onvoorziene omstandigheden hebben jullie weer een topproduct afgeleverd waar ik en vele andere Vlamingen met enorm veel plezier naar gekeken hebben. Merci daarvoor, uit de grond van mijn hart, merci.
En niet alleen Vlamingen hoor! Als Nederlandse ben ik al fan vanaf aflevering 1, al bijna 25 jaar geleden.
Gebruikersavatar

christophe.heylen10 mei 2022, 14:45

 24
Dankjewel Gilles!

Het was inderdaad een bijzonder seizoen, dat is het minste wat je kan zeggen 😃
De Mol is en blijft het beste programma op de Vlaamse Televisie.

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar

kristof.allaerts10 mei 2022, 15:21

 364  Uma
Muchacho,

Het is al vaak voorgekomen dat ik na tegenslag en miserie, mensen nog maanden heb zien kniezen en treuren.
Kort door de bocht als ik ben, is mijn raad altijd dezelfde: als je er niks meer aan kan veranderen, heeft treuren geen zin. Geef het een plaats, klasseer het, en ga met opgeheven hoofd verder. Je komt er altijd sterker uit.

En exact dat hebben jullie op glorieuze wijze gedaan, waarvoor mijn waardering.

Alles is gezegd en geschreven denk ik.
Ik heb een beetje duisternis gemist, en een "We zijn in aanwezigheid... van de mol"-moment. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

In ieder geval, ik ben en blijf fan...

Afbeelding

Hasta el próximo, mejor amigo.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 mei 2022, 16:22

 8153
Wat kan ik nog schrijven nu alle superlatieven hier al uit de kast gehaald zijn?
Ik vond het, ondanks alle pech, toch een topseizoen. Ik heb grote bewondering voor de hele crew: hoe jullie ons elke keer weer verrassen met iets nieuws, hoe julllie snel kunnen schakelen bij tegenslag en hoe warmmenselijk jullie zijn voor alle kandidaten én de mol, dat is héél grote klasse!
Dank, beste Gilles en ganse crew, voor weer een mooi seizoen. Het zwarte gat lonkt nu weer...
Gebruikersavatar

lucu11 mei 2022, 16:20

 551  Sven
Beste Gilles

"La décima", schrijf je, gelukkig niet "La última", want er komt een elfde seizoen! De voorbereiding daarvan is uiteraard al een tijdje in volle gang. En jullie kennende liggen er waarschijnlijk ook al plannen klaar voor latere seizoenen. Jullie zijn duidelijk nog niet aan het eind van jullie Latijn (of Spaans for that matter).

Al mag het wel 'de laatste' zijn met zoveel tegenslagen en krijgen we vanaf volgend jaar opnieuw een 'vintage mollenreeks' met alles erop en eraan, inclusief de spannende eliminaties met het gevreesde rode scherm, die we nu soms moesten ontberen door onvoorziene omstandigheden... Alvast een groot, groen scherm voor jullie, want hoeveel pech kan je hebben in een jubileumseizoen???

Toch heeft dit seizoen me totaal niet teleurgesteld, ik heb er minstens zo hard van genoten als van de vorige edities. De eerste mollenreeks (1998) haalde tot verbazing van de toenmalige mollenredactie het nieuws: de eerste ontmaskering van de mol was zelfs de opener van het tv-journaal! Sindsdien is De Mol een vaste waarde in het Vlaamse medialandschap en de cirkel is rond nu de tiende editie nog vóór de ontknoping meermaals 'breaking' news te melden had, soms helaas ook letterlijk.

Als deze jubileumeditie ons iets geleerd heeft, dan wel hoe onwaarschijnlijk sterk het mollenformat is en hoe stressbestendig, creatief en vakkundig dit mollenteam. Dit programma en deze ploeg zijn niet kapot te krijgen. Soms heb ik de indruk dat het grote kijkerspubliek dit maar 'normaal' vindt en elk jaar meer en nog beter spektakel verwacht. Hoe jullie er telkens in slagen om over die verwachtingen heen te gaan is een unicum, een huzarenstukje, een absoluut wonder. En jullie beseffen beter dan wie ook hoe hard jullie daarvoor moeten werken. De passie waarmee jullie dat steeds doen straalt af op elke editie en is voelbaar in het enthousiasme van de kandidaten, de vindingrijkheid van de proeven, de ingenieuze montage, de overwogen muziekkeuze, de onberispelijke presentatie en regie, de zorgvuldig uitgekozen locaties, de smaakvolle couleur locale, het professionele camerawerk, enzovoort, enzovoort. 👏🏻👏🏻👏🏻

Dit jaar kwam daarbij in het vizier (hoewel het er altijd al was, maar eerder ondergronds): de respectvolle begeleiding van de kandidaten. Als nieuw spelprogramma bleek De Mol al vanaf de allereerste editie maatschappelijk relevant, omdat het mensen met elkaar verbindt, hoe hard de makers daar toen ook van schrokken. Deze editie heeft ons nogmaals getoond hoe sterk tv-kijkend Vlaanderen meeleeft met de kandidaten, stuk voor stuk mannen en vrouwen die je buren zouden kunnen zijn en die zich helemaal smijten voor het zotste avontuur van hun leven. Het medeleven met de pijnlijke uitval van Nele en Anke was mooi, de begripvolle reactie op het uitvallen van Philippe, de mol himself, was hartverwarmend. 😍

TV met een herkenbaar menselijk gelaat, het is schaars geworden, en o.a. daarom koesteren zoveel kijkers dit programma zo hard. Het is ingenieuze, verrassende en spannende televisie, gemaakt door de besten in hun vak. Maar het is bovenal menselijke televisie. Zolang het maar niet bovenmenselijk wordt, een grens die jullie uitstekend weten te bewaken.

Veel succes met de volgende reeksen, Gilles en voltallige mollenredactie! 👏🏻👏🏻👏🏻
Ik heb er alle vertrouwen in dat jullie zoals steeds vakwerk van de bovenste plank zullen leveren! 🏆

Maar voor het zover is, mogen we eerst nog heerlijk smullen van een kijkje achter de schermen! 🤗

Proficiat en bedankt voor al die verrassende mollenreeksen! 😉
Gebruikersavatar

joeri.michiels12 mei 2022, 14:15

 176  Sven
Bedankt Gilles om weer langs te komen! Tevens ook bedankt voor alweer een super seizoen aan jou, de kandidaten en crew. En zeker ook enorm veel respect voor Philippe! Je was een super mol (Uma ook btw). Maar het feit dat je uw lijn trok, verdient nog veel meer respect! 👍🏻
Gebruikersavatar

Cedric12 mei 2022, 21:59

 2834  Uma
Het heeft efkes geduurd voor ik hier kwam reageren, om de simpele reden dat ik niet goed weet wat gezegd. En omdat het ook niet echt uitmaakt, gezien hoe de ervaring van voorbije jaren leert dat GDC hier toch enkel komt om deze jaarlijkse post te plaatsen en daarna niet meer terugkeert. Wat uiteraard niet betekent dat ik de post niet apprecieer, wel integendeel.

Dit gezegd zijnde, al mijn bewondering voor wat de productie met dit seizoen nog voor mekaar gekregen heeft! Met alle pech die er geweest is, is het des te zotter om te beseffen wat dit seizoen uiteindelijk nog geworden is. Misschien was de beleving voor de kijker wel iets anders, maar ongetwijfeld was het wel een heel leerrijk seizoen voor de makers.

Over de groep heb ik een pak "geruchten" gehoord de voorbije weken, het ene geloof ik al meer dan het andere, maar ik denk dat de balans algemeen wel positief is. Jammer dat mensen als Anke, Jens en Toon niet verder raakten in de reeks, maar uiteindelijk kreeg ik wel mijn droomfinale te zien, dus all is well that ends well. En het blijft ook gewoon zalig dat Jens is mogen terugkeren. Die manier waarop ook, dat zijn scenario al geschreven was toen vorig seizoen bij de reünie een koekoeksklok aan hem werd gegeven.. Ge-wel-dig.

Soit. Alles overschouwd een heel leerrijk seizoen voor de makers dus. En tegen wil en dank misschien ook een 'testseizoen'. Wat te doen bij blessures? Wat te doen als de Mol uitvalt? Wat te doen als er te veel landgenoten op de bestemming zijn die GDC zouden kunnen herkennen? Hoe zou een live finale eruit zien? Allemaal vragen die we ons in voorbije jaren stelden, al dan niet door geziene voorbeelden bij onze noorderburen, maar waar we nu het antwoord op weten. Behalve de vraag "hoe zou De Mol met BV's eruit zien", een vraag waarop we hopelijk het antwoord nooit zullen weten..

Zalig ook om de aanwezigheid van Thomas De Gendt te zien (mijn favoriete wielrenner aller tijden) en ik voeg in elk geval La Gomera toe aan mijn Google Maps favorieten.

In elk geval: kudos voor de makers, alweer. Misschien zelfs meer dan ooit, want Murphy was evenzeer aanwezig in dit molseizoen en uiteindelijk hebben de makers zijn/haar molstreken erg goed weten te counteren. Petje af voor jou en het ganse team rondom je, @Gilles De Coster !
Gebruikersavatar

Minedor13 mei 2022, 17:26

 29  Uma
Aangezien deze reeks het Frans 'Putain' een ere-rol kreeg :

Mol = Taupe = Tope in t WVL
Dat is gewoon de sterkte van dit programma.
Tope hebben jullie er weer iets moois van gemaakt.
Mijns inziens kan zoiets ook enkel als je tope voor hetzelfde gaat .
Hou die tope maar top en doe zo verder!
Petje af voor jullie energie!