Berichten rond De Mol 2022 die niet thuishoren in de andere forumcategorieën
Gebruikersavatar

Anke van Os17 mei 2022, 11:06

Deelnemer  1
Lieve forumleden,

Wat vond ik het fijn om hier regelmatig mee te lezen en te ontdekken hoe jullie de zoektocht beleefden.
Op professioneel niveau kan ik alvast melden dat ik onder de indruk was en dat jullie talent om te blijven graven (pun inteded) en de mol op het spoor te komen echt bewonderenswaardig is. Surf dus zeker eens naar www.jobpol.be -> pedofielen zoeken en vangen geeft ook voldoening 😉

Maar alle molshopen op een stokje, ik ben jullie ook echt dankbaar voor het respect waarmee jullie op het forum over kandidaten en het programma praten. Dat jullie soms kritisch of sceptisch zijn over bepaalde zaken mag en moet zelfs. Het zal ze bij Woenstijnvis alleen maar versterken in hun extreem perfectionisme waarin ze alles nu al aanpakken. Maar het was ook een gek seizoen waarin pech regelmatig de overhand nam en waarbij het toch met een klein hartje afwachten was hoe België zou reageren op de dappere keuze van Philippe. Het was oprecht warm om te zien, hoe naast de programmamakers ook jullie en het grootste deel van het publiek het menselijke boven al de rest verkozen. En ondanks dat dat niet evident is, is het wel helemaal zoals het hoort. Ook alle lieve woorden over mijn exit in mineur waren oprecht deugddoend en helend tijdens het lastige herstel.

Het is echt een waanzinnig avontuur. Hoewel meedoen altijd een droom was, schreef ik me dit jaar pas voor de eerste keer en op de valreep in. En ondanks dat mijn elleboog het er niet mee eens is, ben ik wel nog altijd blij dat ik dat heb gedaan. Zowel de crew als alle kandidaten zijn heerlijke mensen met hart en humor op de juiste plaats. Niet twijfelen dus, gewoon inschrijven en gewoon doen. Maar als ze roepen loslaten, wel gewoon loslaten.

Heel veel liefs,
Anke
Gebruikersavatar

masterveecee17 mei 2022, 11:12

 3547  Sven
Hey Anke!!!

Wat leuk dat je hier passeert! En oooooh zo jammer dat je er zo uitgevlogen bent (ohnee, maakte ik hier net een flauw woordgrapje?) 😒

Zo'n leuke reactie van jou.
Ja, mee speuren is hier wel een sterk punt van ons, alhoewel sommige dingen soms ver gezocht worden. Maar zo blijft het ook wel leuk 😃

Hopelijk blijf je hier nog wat hangen, of kom je volgend jaar nog eens terug 😉


Edit: hoe is het ondertussen met je arm?
Gebruikersavatar

Yvo17 mei 2022, 11:51

 1111  Uma
Beste Anke,

Ik vond het enorm jammer voor je dat je het spel moest verlaten door het ongeval met je arm.
Te meer omdat je, nadat Philippe weg was, toch de juiste persoon verdacht, zijnde Uma.
Gezondheid gaat uiteraard voor.
Het is gewoon zo dat als je nooit voor eigen gewin gaat en dan ook nog eens de mol verdacht,
dan vind ik dat je het verdient om te winnen. Maar oké, het is nu zo.

Persoonlijk heb ik enorm genoten van je deelname. Jij en Jens met een 'J' waren mijn twee favoriete kandidaten.
Altijd vol voor de groepspot gaan en dan zelfs wat kwaad worden als anderen voor pasvragen gaan.
Heerlijk. Blij te horen dat je het nu goed maakt. Jij bent met lengte en voorsprong mijn favoriete ex-rechercheur.
Maar ik moet bekennen dat ik er maar één ken (en dan enkel van TV) :mrgreen:.
Ik vind jou een super sympathieke kandidaat en een topvrouw.

De meeste forumleden zijn niet meer online na de reveal/reünie-aflevering.
Maar er is altijd nog een handjevol Diehards die op het forum rondzwerven (incl. mezelf).
Bedankt voor je bericht! Misschien kom je volgend jaar nog eens een kijkje nemen op het forum?
Gebruikersavatar

Paraceta17 mei 2022, 12:02

 717  Sven
Superleuk dat je langskomt op het forum, Anke! Je was een fantastische kandidaat om naar te kijken, steeds spontaan en klaar om er vol voor te gaan! Ook nog eens chapeau voor hoe je die schietopdracht aanpakte: de "aanvallers" verscheidene keren uitschakelen (al had ons dat niet hoeven verbazen met je politieverleden), voor geld kiezen en dan ook nog eens succesvol langs Manu passeren - chapeau, ik keek er met bewondering naar. Maar ook andere dingen ga ik natuurlijk onthouden: hoe je bijna avontuurtjes beleefde met half Castillo del Águila, je verontwaardiging toen Nele de "vrijstelling" nam tijdens de openingsopdracht, de date met je ideale partner Philippe (en natuurlijk het zwaaitje op de trap!)... Ik zeg het nogmaals: je was (en bent ongetwijfeld nog steeds 😉) fantastisch!
Voor de rest wens ik je graag nog een goed herstel en hopelijk tot volgend jaar als mede-Molspeurder op dit forum, het zou ons een waar genoegen zijn!
Gebruikersavatar

lucu17 mei 2022, 12:05

 551  Sven
Van harte welkom op dit forum, Anke!

Heel fijn dat je hier passeert met een belangrijke boodschap. Persoonlijk vond ik het hartverwarmend om de reacties van alle kandidaten te zien bij Philippes betreurde exit: bemoedigende schouderklopjes, innige knuffels en hartelijke woorden alom.

Ook in Paleis 12 was er zo een kiekenvelmoment: een zichtbaar gelukkige Philippe werd na zo lange tijd opnieuw bijzonder hartelijk door jullie opgevangen en verwelkomd. Persoonlijk vond ik dat één van de mooiste momenten van het seizoen.

Tenslotte: zo ongelooflijk jammer dat jij er uitging met een ernstige blessure, terwijl je de nieuwe mol op het spoor was. Maar uiterst bewonderenswaardig dat je daar zo sportief mee omging/omgaat. Jij was één van de meest gedreven kandidaten ooit: altijd gaan met die banaan! Dat je dit waanzinnige, zotte avontuur met zo veel lieve, warme kandidaten kon delen is een mooi geschenk.🏆

Hopelijk kom je hier volgend jaar meespeuren: een scherpzinnige inspecteur met het hart en het verstand op de juiste plaats kunnen we hier prima gebruiken! 😍

Herstel wel en tot volgend jaar bij de elfde editie!
Gebruikersavatar

Klaartje17 mei 2022, 12:24

 2245  Uma
Hey Anke!

Jouw deelname aan De Mol heeft een stempel gedrukt op deze jubileumeditie, voor mij was jij een topkandidate, eentje wiens deelname ik me nog lang zal heugen. Je bent een heel inspirerende vrouw, een mooie persoonlijkheid zoals we je de voorbije maanden hebben leren kennen.

In het spel was je keigoed bezig, je was de nieuwe Mol Uma zowat als eerste op het spoor. "De weg naar de finale lag open", hoorden we Gilles vorige zondag nog zeggen. Dubbel spijtig dus dat overmacht er anders over besliste.

Fijn om te horen dat je hier meelas en genoot van al het speurwerk. Als inspecteur ben je inderdaad goed geplaatst om de 'kwaliteit' van het geleverde werk te kunnen beoordelen. Hopelijk kom je het speurdersteam van het forum versterken voor de volgende edities van De Mol!

Verzorg je elleboog maar goed. Niet dat jij veel 'ellebogenwerk' nodig hebt in het leven om je doelen te bereiken, zo schat ik toch in.🙂

Ik heb van je genoten!
Ciao, Klaartje.
Gebruikersavatar

Jansen17 mei 2022, 12:30

 3423  Yens
Dag Anke!!

Zo blij met jouw passage hier op ons forum 😉.
Je zal voor mij altijd een van de strafste kandidaten blijven die we door alle seizoenen hier al hebben zien voorbij komen.
Je warme persoonlijkheid - zo duidelijk te merken in je omgang met Philippe - heb ik ook zeer geapprecieerd.
Je was voor mij ook de gedoodverfde winnaar van deze editie.
Hopelijk herstelt je elleboog volledig en kan je er later op terug kijken als een slechte droom.
Tot nog eens, en als je zin hebt, kom zeker in de volgende seizoenen met ons meespeuren 😃.
Gebruikersavatar

bert.dekimpe17 mei 2022, 12:40

 57
Eerst dacht ik nog: "precies een wekker die afloopt, die gaat mij irriteren..." Maar niets was minder waar. Je bleek één van de meest innemende en lieve molkandidaten ooit. Fanatieke aanjager, gezelligheidsdier, zorgzame grote zus, onbevreesde actieheldin en topdetective in één! Proficiat voor je geweldige bijdrage aan het programma en heel veel beterschap!
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mei 2022, 15:47

 3483  Uma
Anke,

Ik hou het kort (anders wordt Manu ongeduldig 😉).
Ik was niet tevreden met jou...(w vertrek).
Zonder afbreuk te willen doen aan de andere deelnemers. Je was voor mij de meest intrigerende deelnemer en dat je in de finale zou geraken was bijna een zekerheid voor mij.

Hopelijk verloopt het herstel goed en kan je echt nagenieten van het avontuur (tja, dat BV-schap is onvermijdelijk en in dit (zeldzame) geval ook terecht).
Gebruikersavatar

The hunter17 mei 2022, 16:53

 282  Uma
Hey Anke!

Geweldig tof dat je ons hier komt verblijden met een berichtje! 😎
Zoals ik al direct na je exit schreef, was jij vanaf dag 1 al mijn favoriete kandidate. Een intelligente flapuit met het hart op de juiste plaats 😉
Heerlijk om te zien zoals jij er altijd vol voor ging en ook altijd de anderen aanmoedigde. Ik herinner mij nog goed dat je hoopte dat Manu zich over haar angst heen kon zetten en toch zou springen ook al was dat toen persoonlijk misschien nadelig voor jou. Dubbel jammer dat jou dan net iets moest overkomen toen je zelf sprong. Zeker omdat je de enige was die Uma door had en een finaleticket een zekerheid was en waarschijnlijk wel meer.
Ik hoop vooral dat je nu spoedig volledig kan herstellen! Het ga je goed en als je zin zou hebben, kan je volgend seizoen hier met ons meespeuren naar de nieuwe mol 😃
Gebruikersavatar

Cedric17 mei 2022, 23:48

 2834  Uma
Oeh! Anke!
Top dat je hier nog even langskomt.
Leuk bericht om lezen ook, aangename schrijfstijl die al even opgewekt overkomt als je bent.

Eerst en vooral.. Akkoord dat pedofielen zoeken en vangen ook voldoening geeft, en ik zou daar op zich wel willen mee helpen, maar ik zou het zelf in elk geval totaal niet kunnen. Al was het maar omwille van het bewijsmateriaal dat erbij komt kijken en bijwijlen aanschouwd zou moeten worden. Ik zou die bewuste pedofielen niet op normale manier kunnen arresteren denk ik. Laagste van het laagste. Anyway, jullie hebben ook een pak andere jobs uiteraard, maar mijn ambities liggen elders 😉

Tot zover deze compleet nutteloze en naast de kwestie zijnde aanvulling.. Op naar de Mol!
Doodjammer dat je terechtkwam in een editie met 3 Mollen.. Philippe, Uma en die dekselse Murphy. Het is intussen overduidelijk - al is het slechts tussen de lijnen af te leiden - dat jij eigenlijk deze editie had moeten winnen. Meteen was Uma door je speurneus opgemerkt en dus had je een streepje voor op alles en iedereen. Ergens zou ik hopen dat ook jij dan een herkansing krijgt, maar in tegenstelling tot Jens vorig seizoen kreeg jij wél een rood scherm, dus het zal niet het geval zijn.

In elk geval een topbeslissing dat je je ultiem alsnog hebt ingeschreven voor deze Moleditie. Net zoals het een topbeslissing was van de makers om je mee te nemen op deze Molreis. Je enthousiasme werkt zó enorm aanstekelijk!

Anyway, blij dat je het hier wat gevolgd hebt, blijf dat gerust doen en wie weet tot ooit eens! (In Molcontext, uiteraard, niet in rechercheur-/politiecontext.)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mei 2022, 09:17

 8153
Hoi Anke,
Aangezien mijn forumgenoten al alles gezegd hebben dat ik ook wil zeggen, ga ik het kort houden.
Je bent een heel sympathieke, intelligente topmadam en je was een fantastische kandidate! Ik zag op Kreta jouw ongelukkige sprong en waarschijnlijk hebben ze mij tot in België horen vloeken.
Als ik tot aan je onverdiende exit iemand had moeten aanduiden die volgens mij zou winnen, dan was jij het wel. En als ik had moeten zeggen wie ik de overwinning het meeste gunde, dan was jij dat ook. Omwille van je inzet, je gedrevenheid, je volop gaan voor de groep en de pot.
Als ik 1 proef zou moeten kiezen die ik met jou associeer, dan is het The girl with the gun. Fantastisch om jou daar bezig te zien (en ook daar koos je voor de pot en niet voor jezelf)!
Ik hoop dat je elleboog volledig in orde komt en ik hoop ook dat we jou hier nog zullen tegenkomen om mee te speuren naar de volgende mol.
Veel liefs 😘