Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2022, 17:15

 2204
filiep.portugees schreef: 02 apr 2022, 14:09 Tja, het kan zijn dat ze lomp is, maar anderzijds is het ook de ideale manier om toekomstige molacties als onverdacht voor te stellen.


Ik ga er altijd van uit dat mensen zich in De Mol - ten behoeve van het programma - niet anders kunnen voordoen dan ze echt zijn.
Dat zou immers te hard opvallend voor mensen die hen goed kennen en ook niet mogen weten wie de mol is.
Gebruikersavatar

Cadfael03 apr 2022, 15:52

 229  Uma
Met de verdachten die de kandidaten nu zeggen, weten we eigenlijk ook echt niet veel. Kandidaten gaan ten eerste waarschijnlijk nooit het achterste van hun tong laten zien en nooit gewoon openlijk zeggen wie ze verdenken. Langs de andere kant is het gevaarlijk om op basis van deze namen zeker te zijn van wie mensen verdenken. Misschien verdenken ze nu iemand, maar slaat dit de volgende aflevering volledig om. Uma kan nu bijvoorbeeld Yens verdenken en met geluk erin gebleven zijn, maar misschien ziet ze in de derde aflevering iets waardoor ze weet wie de mol is. Als ze er dan lang inblijft met Yens, verdenken we haar of Yens dan, terwijl het persoon X is. Omgekeerd geldt dat ook. Als Uma er volgende aflevering uitgaat, denken we misschien dat het Yens niet is, terwijl ze misschien dan voor iemand anders ging. Verdenkingen zijn dus altijd moeilijk te lezen, en zeker zo vroeg in het spel is het moeilijk om te zien wie wie verdenkt. De makers laten ons ook de verdenkingen zien die zij willen.
Gebruikersavatar

Axella07 apr 2022, 14:06

 3  Sven
perro schreef: 28 mar 2022, 23:58 Wat ik raar vond is hoe deze opdracht begon. Eerst zie je deze naambordjes voorbij komen, dan pas zie je GDC en de kandidaten, en ondertussen speelt La Vida es un Carnaval van Celia Cruz. Een bijzondere nummerkeuze vond ik. Anders past de muziek bij de opdracht, of zijn er toch vaak lijnen te trekken, maar hier niet. En carnaval, maskers, het is niet wat het lijkt... Zou dat een tip kunnen zijn dat de experte Bert en Emanuelle eigenlijk had samen gezet, en Yens met Uma, maar dat dit een tip is dat de Mol hier anders beslist heeft?

Afbeelding

Afbeelding
Die nummerkeuze klopt, maar als ik aan Siri vroeg van wie dit nummer is kreeg ik een ander resultaat !
Dus kan DJ El Topo (aka Johnny de Mol) een meer logische verklaring zijn voor de nummerkeuze en dus niets te maken met carnaval, maar een verwijzing zijn naar de mol, in dit geval Bert want zijn naam kwam eerst in beeld ?🤷🏻‍♂️
El Topo, dit kan toch geen toeval zijn 😉


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2022, 14:09

 8153
Nu we het over karnaval hebben... Welk karnaval is het beroemdste ter wereld? Dat van Rio (de Janeiro). Waar ligt Rio? In Brazilië...😉
Gebruikersavatar

kristof.allaerts07 apr 2022, 14:25

 364  Uma
De titels van de nummers uit de mixen van El Topo zijn wel door elkaar gehaald.
De correcte nummers van deze mix zijn: La Vida Es un Carnaval / Mas che nada / A Vida / Cuando Volveras / Me Gusta Tu / Bonito
(ipv Bamboleo / La Bamba / Suavamente / Ni una Lagrima Mas / To Me Ay / El Talisman)

Komen die andere nummers nog ergens terug?

Playlist op Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCFc9jZ ... /playlists

Wel straf dat Shazam naar één of andere mix verwijst ipv het originele nummer.
AHA Music geeft wel het originele nummer.
Gebruikersavatar

Jansen07 apr 2022, 14:48

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef: 07 apr 2022, 14:09 Nu we het over karnaval hebben... Welk karnaval is het beroemdste ter wereld? Dat van Rio (de Janeiro). Waar ligt Rio? In Brazilië...😉
Moest er ook aan denken 😉 En het is nog straffer 😀:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2022, 14:56

 8153
"we leggen ons oor te luisteren"???
"de mol: de Braziliaanse editie"???
😲
Gebruikersavatar

Dagobert07 apr 2022, 15:07

 75
@perro

ja, bijzonder beeld.

de servetten van de winnaar en van de mol ?
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2022, 00:32

 2834  Uma
In de zoektocht naar de Mol negeer ik meestal de 'opdrachten' waar geen geld bij te verdienen valt.
Uit deze opdracht en bijvoorbeeld ook uit de acteerslessen met Frank Focketyn leid ik dus niets af. Ook ter plaatse zou ik die negeren, want voor de Mol zelf maken zo'n opdrachten helemaal niets uit.

Daarnaast is het ook zelden leerrijk vind ik. Leuke televisie, dat zeker. En interessant om te weten wie wie verdenkt (of net niet) en ook welke tactieken gebruikt worden. Maar in de zoektocht naar de Mol levert het weinig op én we weten uit ervaring van vorige jaren dat wat getoond wordt niet altijd wat hoeft te betekenen. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zegt "ik verdenk X", dat dit getoond wordt en dat dan ofwel die "ik" ofwel de "X" net de afvaller zijn, wat vragen oproept over diegene van de 2 die er wél nog in zit. (Bijvoorbeeld voor Kaat was dat in Vietnam wel heel leerrijk, maar verder betekent het meestal niets..)

Soit, als ik één iets geleerd heb uit deze beelden/opdracht, dan is het gewoon dat ik ver weg blijf van Parship.
Gebruikersavatar

leon.paelinck16 mei 2022, 23:01

 48  Sven
Op wie hebben Manu en Yens nu eigenlijk ingezet? We weten nu dat 2 duo's het nòg slechter deden, maar ik had graag geweten waarom Manu zo vijandig deed tegen Yens.
Gebruikersavatar

BeaVer18 mei 2022, 08:46

 1293  Uma
Omdat Manu eerst Yens verdacht, daarna Anke, daarna Sven, etc... Ze heeft letterlijk gezegd dat ze in elke tunnel heeft gezeten. Ze was dus heel achterdochtig.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mei 2022, 11:16

 8153
Maar als ze op dat moment Yens verdacht had ze net blij moeten zijn, want dan had ze normaal gezien moeten denken dat ze daardoor zeker in het spel zou blijven. Het verklaart misschien waarom ze niet van partner wilde wisselen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9