Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 mar 2022, 00:00

 2354  Uma
Paraceta schreef: 20 mar 2022, 23:40 Dat is Will Ferdy normaal gezien.

Ik heb er ook ineens de desbetreffende opdracht uit Mexico bijgehaald, mocht iemand geïnteresseerd zijn welke personen daar aan bod kwamen:
Afbeelding
De personen van toen zijn niet dezelfde als die van nu, of wel? Ik dacht eerst dat het dezelfde personen waren en er iemand was gestorven en het daarom er nog maar 4 moesten zijn 😂
Gebruikersavatar

Paraceta21 mar 2022, 00:03

 717  Sven
Vermoljoen schreef: 21 mar 2022, 00:00 De personen van toen zijn niet dezelfde als die van nu, of wel?
Behalve Hugh, Annie en Will niet inderdaad.
Gebruikersavatar

joeri.michiels21 mar 2022, 00:12

 176  Sven
Piellampe schreef: 20 mar 2022, 23:15 Als mol zou ik voor de taart gaan
of in een kist kruipen

op deze 2 plaatsen ben je er snel bij en kan je ofwel de auto snel laten vertrekken, ofwel de taart wat bijwerken, of nog iets anders

de startpositie in de auto valt denk ik teveel op
bij de ketting heb je al veel gemist en is de kans groot dat je achtergelaten wordt
Is te hopen voor hen. 😃
Gebruikersavatar

anton.smets21 mar 2022, 10:19

 50  Uma
Andreas schreef: 20 mar 2022, 23:51 Er wordt een aantal keer wel heel duidelijk de nadruk gelegt op de "de geschiedenis herhaalt zich..of toch niet" Dat zou wel een fantastische hint zijn naar de Mol die weer uit de kist komt gekropen zoals onze priester Pieter, is ook een mol positie die bijna niemand blijkbaar verdacht vindt hier op het forum als ik het hier zo allemaal lees. Wel ik vind niet verdachte zaken juist wel verdacht.. Ik zou als mol de eerste aflervering toch ook wat meer op de achtergrond blijven. (of onder de grond)🙂
Goh dat zou ik ook een geweldige hint/twist vinden voor op het einde, niemand die nu de mensen in de doodskist verdenkt 😲. Zoals je zegt, als mol zou ik ook iets meer op de achtergrond proberen te blijven bij de eerste proef. Iedereen hier sluit de mensen bij de kettingen ook een beetje uit, maar ik zou me daar als mol wel misschien zetten. Zie het zo: je kan er een beetje proberen voor te zorgen dat iemand anders meteen weg is met de "vrijstelling", terwijl het voor jezelf lijkt alsof je een onschuldige kandidaat bent die de vrijstelling niet zou nemen. Bovendien ontbreekt er door jouw afwezigheid al informatie over hoeveel kinderen er zijn (dit hadden ze duidelijk fout, ze namen bijvoorbeeld aan dat Anke geen kinderen had).

Ik merkte dat Bert bij de ketting heel sturend was, en hij was niet echt overtuigend in zijn uitspraak "laten we beginnen met mij te vertrouwen". Ik denk juist dat de anderen je minder gaan vertrouwen en zo de vrijstelling wel willen gaan pakken, wat je als mol wil.

Als de mol toch bij de mensen bij de auto's zit, dan denk ik Toon omdat hij juist meer op de achtergrond bleef.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2022, 10:22

 3547  Sven
Andreas schreef: 20 mar 2022, 23:51 Er wordt een aantal keer wel heel duidelijk de nadruk gelegt op de "de geschiedenis herhaalt zich..of toch niet" Dat zou wel een fantastische hint zijn naar de Mol die weer uit de kist komt gekropen zoals onze priester Pieter, is ook een mol positie die bijna niemand blijkbaar verdacht vindt hier op het forum als ik het hier zo allemaal lees. Wel ik vind niet verdachte zaken juist wel verdacht.. Ik zou als mol de eerste aflervering toch ook wat meer op de achtergrond blijven. (of onder de grond)🙂
Ja, maar GVB hing ook aan de ketting e, dus ja, dat kan dan ook kloppen, en dan weer niet 😉
Gebruikersavatar

Spok21 mar 2022, 10:36

 18
Wat mij opvalt in deze proef is dat moest Nele (en de andere drie vastgeketenden) er voor gekozen hebben het kaartje te laten liggen in de kooi, de nummerplaat nooit gevonden kon worden. Er is geen enkele andere manier dan met het kaartje om de proef te laten slagen. Volgens mij moet de Mol dus ervoor zorgen dat dit kaartje ZEKER gepakt wordt. Indien geen van de anderen het neemt, moet de Mol het zelf nemen. Aangezien de eerste kandidaat (Nele) het neemt, lijkt zij mij de Mol alvast niet. Maar het komt de Mol wel goed uit... Al zat ik tot zonet meer met Toon of Sven in mijn hoofd als Mol...
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2022, 10:49

 3547  Sven
Niet slecht geredeneerd...
Gebruikersavatar

Délégee21 mar 2022, 10:53

 99
Polle de Molle schreef: 20 mar 2022, 23:35 Weet er ook iemand wie persoon 6 was van de 10 bekende personen op de foto's?

Ben aan het kijken of ik iets kan vinden in de 6 personen die gestorven zijn of iets in de 4 personen die nog leven naarmate het cijfer dat zou corresponderen met de letters van hun namen.

Momenteel heb ik dit.

0 Hugh Hefner +
1 Dolly Parton (leeft)
2 Jacques René Chirac +
3 Pauls Severs +
4 Jay-Z (leeft)
5 Diego Maradona +
6
7 Annie Geeraerts (leeft)
8 Karl Lagerfeld +
9 Jean-Pierre Van Rossem +

Dat is schrijver Jef Geeraerts volgens mij.
Overleden 11 mei 2015.
Gebruikersavatar

filiep.portugees21 mar 2022, 11:55

 407  Uma
Vermoljoen schreef: 21 mar 2022, 00:00 De personen van toen zijn niet dezelfde als die van nu, of wel? Ik dacht eerst dat het dezelfde personen waren en er iemand was gestorven en het daarom er nog maar 4 moesten zijn 😂
Misschien valt er wel iets te doen met de letters (of cijfers : GSM nummer?) van verschillen tussen de opdrachten toen en nu.
Bijvoorbeeld : Margaret Thatcher zat er nu niet bij, de vorige keer wel, misschien kun je dan wel met MT iets maken, in combinatie met de andere verschilpunten, of misschien valt er met de cijfers iets te doen (GSM nummer vormen).
En dit is nog maar aflevering 1, dus wie weet valt er toch weer iets te puzzelen.
Tenzij we weer op een dwaalspoor zitten, natuurlijk.

Damn, die eerste aflevering was er weer boenk op.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 mar 2022, 11:56

 8153
Spok schreef: 21 mar 2022, 10:36 Wat mij opvalt in deze proef is dat moest Nele (en de andere drie vastgeketenden) er voor gekozen hebben het kaartje te laten liggen in de kooi, de nummerplaat nooit gevonden kon worden. Er is geen enkele andere manier dan met het kaartje om de proef te laten slagen. Volgens mij moet de Mol dus ervoor zorgen dat dit kaartje ZEKER gepakt wordt. Indien geen van de anderen het neemt, moet de Mol het zelf nemen. Aangezien de eerste kandidaat (Nele) het neemt, lijkt zij mij de Mol alvast niet. Maar het komt de Mol wel goed uit... Al zat ik tot zonet meer met Toon of Sven in mijn hoofd als Mol...
Ik begrijp wat je bedoelt, maar is het niet de rol van de mol een opdracht niet te laten slagen?
Het is natuurlijk goede TV als iemand het kaartje neemt maar de proef toch niet slaagt doordat de cijfers niet gevonden worden en de kans dat die cijfers gevonden worden is zo goed als onbestaande. Zelfs al zouden ze het aantal roosjes juist hebben en zelfs al zou iemand weten hoe oud Dolly Parton is, dan denk ik niet dat ze hadden geweten hoeveel kandidaten kinderen hebben. Bovendien zat daar ook een addertje onder het gras: tel je daar Jens al mee als kandidaat?
Zat de mol in de auto bij de start of was hij een taartdrager? Het was vooral Gretel die niet op de "doden" wilde wachten, maar de anderen gingen daar toch heel vlot in mee. Yens spreekt Spaans en Manu spreekt Portugees en normaal gezien begrijpt een Portugees wel redelijk goed Spaans (maar niet andersom) en het waren Manu en Yens die de leeftijd van Dolly Parton konden weten.
Of de mol hing aan de ketting. Maar in dat geval kon hij/zij geen invloed uitoefenen op het al dan niet wachten op Manu en Yens.
Ergo: de mol heet Sven of Philippe of Toon. Als deze redenering juist is, zou ik eerder voor Sven gaan.
Maar het is ook raar dat Nele het kaartje neemt (en zich daardoor voordoet als een kandidaat), zich na een tijdje afvraagt of "hijos" niet kinderen betekent en plots met de juiste leeftijd van Dolly Parton op de proppen komt. Ze wist dat de proef zou mislukken door de hijos van de kandidaten. Toch zou ik eigenlijk niets zoeken achter het feit dat ze plots de juiste leeftijd van DP weet. Er was sprake van 70 en van 80. Ze heeft daar gewoon het gemiddelde van genomen.
Voor mij is Nele (voorlopig) niet de mol. De mol kan ook gewoon aan de ketting gehangen hebben, goed wetende dat de proef niet kon lukken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17